Wildstar, jocul ce vrea să revigoreze genul MMO

Un joc cum nu ați mai întâlnit

Industria jocurilor video e una destul de rezistentă la schimbări, poate și din cauza fanilor care cumpără an de an aceleași jocuri cu o cifră nouă în titlu. Așa că producătorii consacrați aleg calea sigură a sequel-urilor, peisajul fiind oarecum deranjat doar de vreun studio indie și ale sale titluri ce ies din clasicele “pac pac achievement unlocked” sau “click, loot and repeat”.

Sectorul MMO-urilor nu face excepție, majoritatea titlurilor din această categorie nefiind alceva decât un “korean grind fest” glorios sau vreo clonă nereușită de World of Warcraft.

Anul ăsta am putea asista însă la o schimbare odată cu apariția MMO-ului sci-fi Wildstar, produs de studiourile Carbine și distribuit de NCsoft.

Combinând elemente întâlnite în action RPG-uri și jocuri open-world cu un sistem de luptă ceva mai complicat decât clasicul point&click și o poveste prezentată într-un mod amuzant, Wildstar promite să fie cel mai bun MMO al acestui an.

Poate că mulți îl vor cataloga, fără ca măcar să-l fi instalat, ca fiind “încă o clonă de WoW”. Chiar dacă anumite mecanici de joc sunt similare, Carbine a procedat la fel ca Blizzard în urmă cu aproape 10 ani. A înțeles care sunt elementele dorite de jucători și le-a îmbunătățit, adăugând în același timp funcții noi.

Încă din primele minute de joc îți vei da seama că Wildstar e totuși diferit de restul MMO-urilor. Sunt disponibile două facțiuni – conservatorii Dominion și rebelii Exile – fiecare având propriile clase de personaje.

Personalitatea acestora, animațiile și modul în care au fost desenați, precum și lumea în care vă veți aventura, se diferențiază de multe alte titluri printr-un stil aparte, pe care unii ar putea să-l considere prea cartoonish. Dar la fel s-a spus și despre World of Warcraft, probabil cel mai popular MMO din toate timpurile în regiunile vestice. Sau despre League of Legends.

Surprizele plăcute din Wildstar continuă și după alegerea eroului care îți va purta renumele pe planeta Nexus. Carbine a conștientizat faptul că pentru o experiență online plăcută e important ca jucătorii să interacționeze între ei încă de la primii pași pe tărâmul virtual. Dacă în aproape toate jocurile din acest gen clasele diferite încep aventura în regiuni separate, în Wildstar healer-ul nu va mai fi exilat pe Insula Vieții, iar rogue-ul pe Insula Pungașilor, toate personajele dintr-o facțiune împărțind zona de început.

Chiar dacă în Wildstar veți întâlni personaje ce pot fi încadrate într-unul din clasicele tipuri ale genului (healer, tank, mage etc.), Carbine vă pune la dispoziție unelte cu care să vă personalizați eroul pentru a corespunde stilului vostru.

Experiența în Wildstar poate fi obținută în mai multe feluri și are legătură cu modul de joc pe care îl preferați. Dacă vă place să măcelăriți inamici puteți alege să fiți soldat. Pentru cei cu spirit de aventură există calea exploratorului ce oferă un gameplay oarecum similar cu platformerele de odinioară, cei ce nu pot renunța nici măcar la un os de babuin din loot-ul lor pot opta să devină settlers și să transforme lucruri mărunte în minunății, iar dacă sunteți atrași de puzzle-uri atunci ar fi bine să vă alăturați ordinului oamenilor de știință.

Dacă acestor elemente le adăugăm un sistem de luptă similar cu cel din Guild Wars 2, cel mai probabil nu veți mai avea de-a face cu plictiseala cumplită pe care cu siguranță ați simțit-o în vreun alt joc în care trebuia, de exemplu, să strângeți 20 de cozi de popândău pentru quest-ul zilei. Iar dacă tot am ajuns la quest-uri, trebuie menționat că misiunile secundare sunt specifice unei anumite meserii și sunt generate într-un mod similar cu cel întâlnit în Grand Theft Auto V.

Pe parcursul  jocului, Carbine încurajează constant interacțiunea dintre jucători, chiar dacă între eroii acestora există diferențe de nivel semnificative. Aici intervine sistemul inovator de mentoring ce permite ca doi jucători să parcurgă împreună aventurile, nivelul personajul mentorului urmând să fie scăzut temporar la nivelul învățăcelului (abilitățile mentorului vor fi păstrate, dar și acestea vor avea un nivel scăzut). Astfel ambii jucători se pot parcurge o misiune fără ca experiența de joc să fie afectată de un erou mult prea puternic și novicele să se simtă doar ca o piatră de moară dusă în cârca „mai mareului”.

O altă noutate din Wildstar o reprezintă modul în care jucătorii pot socializa în afara ghildelor cărora aproape inevitabil un jucător de MMO va ajunge lasă li se alăture la un moment dat. De cele mai multe ori, asta înseamnă că relațiile cu membrii altor ghilde se vor răci. Nu însă și în Wildstar unde pe lângă ghilde vor exista și așa numitele Circles. Cu toate că au cam aceleași caracteristici ca și ghildele (canale de chat, tag-uri și titluri pentru jucători) acestea fac posibilă comunicarea continuă între grupuri din ghilde diferite și oferă mai multă experiență dacă se formează grupuri cu membrii aceluiași Circle.

Dar poate cel mai important aspect din Wildstar e dat de modul în care povestea te acaparează. Dacă multe MMO-uri sunt doar o cursă pentru atingerea cât mai rapidă a nivelului maxim, ceea ce de multe ori presupune repetarea la nesfârșit a câtorva acțiuni, Carabine a introdus în joc dialoguri amuzante, mediu ce se schimbă în funcție de poveste și misiuni antrenante.

Wildstar va fi lansat în viitorul apropiat și nu va fi free-to-play, ci va avea o taxă lunară. Totuși jucătorii cu mult timp la dispoziție pot profita de sistemul CREDD (Certificate of Research, Exploration, Destruction and Development) ce le permite să cumpere timp de joc cu banii in-game, opțiune ce va fi cu siguranță familiară jucătorilor de EVE Online (sistemul PLEX).

Pentru a ține treaz interesul jucătorulor, recent Carbine a publicat un nou clip promoțional în care îl vom cunoaște pe Caretaker, entitatea ce ne va face introducerea în misiunile Adventure.

Enjoy!

Wildstar

Producător: Carbine Studios

Distribuitor: NCsoft

Platforme: PC

Gen: MMOG

Pagina Oficială: Vizitează

Data de lansare: 3 iunie 2014