Valoarea industriei gaming s-a triplat datorită microtranzacțiilor

Jocurile ca servicii este viitorul

Compania de analiză a pieței digitale SuperData Research a publicat recent raportul Defend Your Kingdom: What Game Publishers Need to Know About Monetization & Fraud.

Se constată că jocurile tratate drept servicii aduc venituri mult mai mari producătorilor, exemplele oferite sunt Rainbow Six Siege, Destiny 2 și Battlefield 1. Acestea primesc frecvent conținut nou, atât gratuit, cât și contra cost. Drept dovadă, Rainbow Six Siege a intrat în al doilea an de conținut suplimentar, iar primul joc Destiny a primit pachete de conținut timp de aproape 3 ani.

În 2016, un sfert din veniturile generate pe piața digitală PC a jocurile cu preț de achiziție a venit din conținut suplimentar, precum microtranzacții, expansiuni sau DLC. Asta deoarece gamerii vor să obțină maximul din banii cheltuiți, o tendință începută cu jocurile Free to Play, acum aplicată și titlurilor de 60$.

Raportul spune că industria și-a triplat valoarea de când au început să fie introduse microtranzacțiile și pachetele contra cost, fără a oferi cifre concrete.

Privind către viitor, se estimează că tot mai puțini producători vor lansa jocuri noi, majoritatea alegând să urmeze planul „jocuri drept servicii”.

Un aspect interesant, fără legătură directă cu subiectul, este că gamerii americani așteaptă în general 21 de zile pentru a cumpăra un joc premium.

Avem confirmarea, deci: Loot Boxes în jocuri cu preț AAA nu vor pleca nicăieri.

Raportul este aici.