The Sims 3 – RePlay Review

Producător: EA Games

Distribuitor: Electronic Arts

Platforme: Nintendo Wii, PC, PlayStation 3, Xbox 360

Gen: Simulator

Data de lansare: 2 iunie 2009

SIMobExpert sau Căsuța noastră, cuibușor de Sims

La fel ca în titlurile anterioare, o parte foarte importantă din viața oricărui Sim o reprezintă construirea și personalizarea ”peșterii” în care o să își petreacă 70% din viață. Sims 3 oferă probabil cele mai flexibile instrumente de ridicare a clădirilor de până acum. Pentru prima oară în istoria Sims-ică, construirea și plasarea obiectelor pe oblică nu mai este o problemă. Posibilitățile avansate de design nu ar face de rușine nici un arhitect autorizat, cu mențiunea că toate sunt destul de domestice, evitând avantgardismul, dar încurajând cubismul și barocul.

Mult mai important este că The Sims 3 face extinderea caselor foarte ușoară. Jocul se asigură că, de fiecare dată când aduceți o modificare designului, schimbarea se va integra perfect în ambianță. Modificați dimensiunea camerei, iar obiectele se vor muta și ele în interior, relativ la poziția lor inițială. Dacă mai construiți un zid despărțitor, puteți alege ca el să imite tapetul pereților din jur. La fel se întâmplă și cu corpurile de mobilă de exemplu, toate elementele putând fi la fel de ușor personalizate prin sistemul unic de combinare a texturilor.

Și fiindcă tot am ajuns la obiectele care vă vor ocupa căminul, trebuie menționat că Sims 3 a adăugat câteva produse noi în catalogul său virtual, în detrimentul altora, care nu au mai fost considerate la fel de importante. Spre exemplu, EA a ascultat rugăciunile fanilor din toată lumea și a făcut acum posibilă deținerea unei mașini sau a altor mijloace de deplasare, precum bicicleta.

Pe de altă parte, masa de biliard și jacuzzi-ul nu mai pot acum să răsfețe orice Sim simandicos, deși acestea erau niște obiecte clasice disponibile încă din primul titlu. Nu trebuie totuşi să ne mâhnim prea tare, fiindcă acum jocul are în spate suportul unei întregi comunități virtuale care poate propaga noile creații ale jucătorilor din toată lumea (prin Sim Exchange), precum și un magazin virtual cu plată, care va conține treptat toate obiectele dorite atât de asiduu.

Explozia The Sims 3 pe Internet este însă cu două tăișuri. Chiar dacă comunitatea virtuală permite exprimarea ideilor, atât prin noi obiecte, cât și prin filmulețe create de utilizatori sau blog-uri Sim-ești, totodată ea promovează și un grad mai ridicat de mercantilism. De exemplu, Exchange-ul este mai mult un mod de a oferi texturi personalizate altor Simși decât obiecte noi propriu-zise, fiindcă obiectele retexturate după cele cumpărate din magazin nu vor fi disponibile oricum decât celor care dețin deja obiectul original.

Magazinul virtual în sine este un loc destul de scump, mai ales când vine vorba de seturi bazate pe o anumită temă. Și ca să vedeți cât de departe merge reclama, acest magazin oferă și obiecte gratuite, care însă promovează diferite brand-uri. Asta înseamnă că puteți conduce noul Toyota Prius fără să plătiți nimic sau să vă umpleți casa cu frigidere Coca-Cola. Și, în măsura în care The Sims 3 nu este un titlu Free-to-Play, reclama putea fi mai transparentă.

Iluzia realității

Ce deranjează în The Sims 3 mai mult decât acest iz comercial este îmbinarea inconsistentă de realitate cu ficțiune, cu ritmul arcade. Este evident că producătorii au optat pentru acest titlu al seriei o imagine ceva mai matură și serioasă, eliminând numeroase easter-egg-uri, precum ursul care scormonea în pubela de gunoi, clovnul atașat tabloului posedat sau mimul deprimant. Camera cinematică a fost şi ea eliminată din evenimentele importante din viața Sim-ului, şi din acest motiv jocul pare și mai impersonal.

De asemenea, multe aspecte au fost modificate pentru a oferi un ritm de viață cât mai apropiat de cel real. Importantă și binevenită este eliminarea ecranelor de încărcare, jucătorul putând acum să exploreze întreaga comunitate printr-o simplă urcare în mașină. Interacțiunea cu ceilalți cetățeni ai orașelor este mult mai firească, Sim-ul fiind capabil să meargă în vizită la prieteni și să își creeze niște relații trainice chiar și la locul de muncă.

Evoluția în carieră este mult mai firească și nu mai este necesară popularitatea decât într-un post în politică, dar nu și pentru un cercetător, de exemplu. Per total, orașele din Sims 3 par să aibă propria viață și o evoluție unică, în care acțiunile personale influențează mult destinele celor din jur. Grafica însăși încurajează această direcție a jocului, fiind mai puțin colorată decât în titlurile anterioare, dar mult mai performantă. Iar muzica a renunțat la tonurile exotice din The Sims 2 pentru a se întoarce la familiarele ondulații din primul titlu.

Pe de altă parte, unele elemente au fost reduse la mecanismele lor de bază. Dacă poți petrece ore întregi jucându-te cu rețetele culinare, schimbarea scutecelor se face din senin, printr-o simplă magie a rotirii copilașului. Nașterea este o chestiune de câteva gâfâieli, iar mămica gravidă nu pare să sufere prea mult din chinurile dinaintea marelui eveniment. Și, chiar dacă la nivel macro relațiile sociale au aspecte mai adânci decât în trecut, la nivelul interacțiunii directe între două personaje, totul este o chestiune de complexitatea piatră-foarfecă-hârtie, unde trebuie să nimerești preferințele celuilalt interlocutor.

Cel mai agasant este faptul că acum nu poți să controlezi individual fiecare familie dintr-un cartier. De fiecare dată când creezi niște Sims, vei avea posibilitatea să construieşti pentru ei un nou oraș (momentan sunt doar 2 disponibile), dar niciodată nu vei putea să îi muți într-un oraș deja ocupat cu altă familie. Dacă vrei să deții controlul unui NPC din oraș, trebuie să îl convingi să se mute cu tine, printr-o prietenie strânsă sau o relație amoroasă. Jocul oferă și familii "prefabricate", cu situații sociale unice (de la mame singure la studenți aglomerați), dar aceleași reguli de o familie per cartier se aplică și pentru acestea.

Let there be… Sims

The Sims 3 este fără îndoială un joc care creează dependență. Şi nu trebuie să fii gospodină sau copil de 7 ani ca să îți placă să te joci de-a creația. În condițiile în care pentru mulți oameni realitatea nu are prea multă coerență, sistemul de dorințe din The Sims 3 este suficient pentru a oferi universului lor o logică și un scop temporar, dar satisfăcător. Dacă Dumnezeu se joacă The Sims, de ce nu am face și noi asta?

Pagina: 1 2

• Bye-bye ecrane de încărcare
  • Moduri aproape infinite de personalizare