The Sims 3 – RePlay Review

The Sims 3

Producător: EA Games

Distribuitor: Electronic Arts

Platforme: Nintendo Wii, PC, PlayStation 3, Xbox 360

Gen: Simulator

Data de lansare: 2 iunie 2009

În prima zi Dumnezeu a creat Cerul și Pământul. În a doua, a despărţit lumina de întuneric. Biblia ne spune că până în ziua a şasea, Dumnezeu a plămădit şi omul, iar că în a şaptea zi El s-a odihnit. Luându-mă de mână cu tăticul Schopenhauer, mă consider încă în ziua a şaptea, contemplând un Dumnezeu care s-a sustras creaţiei, părăsind obosit lumea aceasta complicată pentru una mai simplă: în timpul liber, Dumnezeu se joacă… The Sims.

Bun venit în lumea tuturor posibilităţilor, în universul în care oricine poate fi un micuţ şi bolnav Big Brother, raiul Animal Planet cu oameni. În The Sims 3 existenţa este mai simplă pentru că, pentru prima oară, poţi să alegi cum să arăţi, de la aluniţele strategice la personalitate. Poţi să îţi alegi calităţile şi defectele, greutatea şi apetitul, astfel încât să te simţi perfect în propria piele.

Şi dacă aveaţi impresia că vechile Sims-uri depăşeau cu mult barierele ştiinţei şi ale firescului uman, al treilea titlu al seriei ne dovedeşte că a învăţat de la tăticul său mai mare, simulatorul universal Spore şi ne încântă cu mecanisme asemănătoare de personalizare, oferind moduri aproape infinite de percepere a propriului ego.

Se spune că totul începe din faţa oglinzii, locul simbolic al confruntării cu sinele. Şi în The Sims 3 povestea îşi are originile în clarul liniştit al oglinzii, ameninţând să nu se mai termine. Pe lângă obişnuitele ajustări ale diferiţilor muşchi ai feţei, a fost implementat şi un sistem unic de texturare ce permite îmbinarea şi combinarea diferitelor… texturi disponibile în nuanţe infinite, pentru realizarea nu numai a unor modele revoluţionare de haine, dar şi a unor culori hippie de păr, a unor irişi vampirici ş.a.m.d.

Dacă unicitatea este o manie pentru voi, veţi fi încântaţi de ideea că şi vocea Sim-ului poate fi acum modificată, chiar dacă numai în adâncime. Pe scurt, The Sims 3 vă oferă instrumentele necesare pentru a vă face corpul virtual unic în orice mod vă taie capul. Și odată ce sunteți mulțumiți cu pectoralii ce v-au crescut peste noapte, puteți alege din 63 de calități și defecte (denumite generic ”traits”) care se îmbină în 32 de dorințe (Lifetime Wishes), ce vor condimenta modul în care reacționează personajul vostru la toate evenimentele vieții sale.

Iluzia jocului

Fiindcă The Sims 3 este în cele din urmă un joc, el trebuie să aibă o miză. Astfel, din cele câteva zeci de dorințe fanatice menționate mai sus, tu, jucătorul, trebuie să alegi numai una, spre care să îți călăuzești alter-ego-ul de-a lungul vieții. Ca orice om în carne și oase digitale, și Sim-ul tău va îmbătrâni și va avea parte de o moarte mai mult sau mai puțin senină, dar categoric inevitabilă.

De aceea, moartea Sim-ului fără dorința de-o viață îndeplinită poate fi considerată un fel de ”game over”, în timp ce îndeplinirea ei în timp util este fără îndoială un mic ”ai câștigat, acum pleacă acasă”. Cu toate acestea, universul merge mai departe indiferent de final şi, curând, generații de Simși se succed una după alta, iar tu, săritor și veșnic neobosit, le aduci Raiul pe SimPământ. Înainte să îți dai seama, ai petrecut câteva ore bune privind niște omuleți imaginari care fac exact aceleași lucruri ca și tine.

Nu vă grăbiți să vă îngrijorați că dețineți o curiozitate perversă, cu explicații și implicații Freudiene, fără să fi observat că The Sims a evoluat de la un Muppets Show domestic spre un titlu cu o mecanică de joc destul de solidă. Cu alte cuvinte, piramida lui Maslow, care era esența primului titlu, a fost înlocuită treptat cu un sistem de dorințe care pune accentul pe idealuri. Iar The Sims 3 reprezintă maturizarea acestei decizii.

În sfârșit, Sim-ul poate să mănânce o dată pe zi fără să îți faci probleme că o să moară de foame, poate să folosească WC-ul și la serviciu sau, în caz că e obosit, să doarmă când șeful nu-l supraveghează. Poate să aibă grijă singur de lucrurile de bază, astfel încât voi să ocupați de problemele cele mai importante: idealurile lui digitale, dar mai ales, dorințele voastre ceva mai palpabile. E greu să apeși pe butonul de exit în The Sims 3, fiindcă odată ce ai fost asimilat în SimUnivers uiți, aproape ca în basmele cu lumi blestemate, de ce ești acolo.

Simchievement Whore

Dorința de-o viață ajunge însă la un moment dat să fie sufocată de Hobby-uri și alte detalii nesemnificative, precum învățatul unei noi rețete sau comercializarea a 30 de best-seller-uri proprii, ținte care acționează toate ca un fel de achievements. Pentru fiecare moft pe care i-l îndeplinești Sim-ului, acesta primește puncte ce pot fi cheltuite pentru bonusuri sau abilități noi, precum posibilitatea de a trăi fără mâncare, sau mai mult sex-appeal. Cele mai scumpe bonusuri oferă chiar și obiecte noi, precum teleportorul sau aparatul care clonează mâncare, toate cu scopul de a face viața digitală și mai comodă.

Pe lângă recompensa pentru dorințele evidente, jocul mai oferă și bonusuri de îndemânare pentru cei care repară un număr de obiecte în casă, sau se pricep la plantatul diferitelor legume. Și dacă sistemul de dorințe nu vi se pare suficient, puteți oricând să vă angajați și să vă luptați pentru a urca pe scara ierarhică de la muncă, făcându-vă inamici printre colegi și dându-vă bine pe lângă șef. La rândul lor, meseriile vă pot oferi obiecte unice, precum laptop-uri mai performante, de exemplu.

Ultimul cerc infernal rămâne cel al colecționarilor care pot aduna în joc roci meteoritice, fluturi, gândaci, plante unice sau pești. Cei curajoși pot vizita și cimitirul pentru a afla secretele fantomelor, iar cei mai științifici pot studia galaxiile, în așteptarea unei răpiri extraterestre.

Pagina: 1 2

• Bye-bye ecrane de încărcare
  • Moduri aproape infinite de personalizare