Rise of the Argonauts Review
Autor: ComputerGames
Mi-am pus traista-n băț și am pornit pe cărările lui Rise of the Argonauts sperând că o să mă invadeze o Grecie Antică asemănătoare cu cea din legendele lui Homer. Mă vedeam deja călare pe un Pegas, trăgându-mă de brăcinari cu zeii și încercând să le câștig bunăvoința. Nu am dat însă de intrigile abundente ale antichității. În schimb, m-a izbit… Hollywood-ul.
Teoretic, Rise of the Argonauts spune aceeaşi poveste a trupei de eroi care a pornit în căutarea Lânii de Aur pe vasul Argo, doar că relatează totul într-o manieră “300”. E ca și cum scenariștii au creat firul narativ cu câteva secole înainte de Hristos și un regizor american vine cu modificări de ultimă oră pentru a mula povestea pe profilul publicului needucat contemporan.
Nu-nu, tăiem tânărul cu coșuri care pornește în căutarea Lânii de Aur pentru a ajunge rege în Iolcos, cum să meargă setea de putere cu sistemul nostru septic de valori?! Trântiți în locul lui un Iason cu bărbia lui Marlon Brando și pachețele uleioase de spartan. Și puneţi-l direct rege, să se impună. Cod roșu – lipsește povestea de dragoste cu happy ending! Aruncați-o pe Medeea la pești și inventați-mi ceva gen Orfeu și Euridice. Da, Alceme sună bine. De fapt, păstrați-o și pe Medeea, dar în rol secundar, că vrăjitoarele dau bine pe sticlă. Cum, opoziția rău/bine nu este evidentă? Găsiţi o zeitate feminină mai obscură și trântiți-i un cult de fanatici. Google it, pentru numele lui Zeus!
Şi uite aşa, o poveste ce promitea numeroase răsturnări de situație și care lăsa loc pentru explorarea Greciei mitologice, având în mijloc un personaj profund care suferă transformări semnificative de-a lungul călătoriei sale, s-a transformat într-o farsă grețoasă de amor. Alceme moare fix în ziua nunții, săgetată nu de Cupidon, ci de un fanatic aparținând de Blacktongue, cult ce slăvea orbește pe Hecate, și care se pare că nu facea altceva decât să îndeplinească o profeție. Ce mai contează că la origini Hecate era o zeitate tracă non-malefică, ocrotitoare a căminelor. Sună exotic? Sună.
Nici berbecul cu Lâna de Aur nu este cel din legende, creat de Poseidon în una din scurtele sale aventuri cu nimfele, ci este creat de Titani din orgoliu, menit să fie deasupra omului prin perfecțiune. Lâna lui face minuni tocmai fiindcă el este un simbol al echilibrului de putere în lume, între om și natură. Iar Oracolul din Delphi seamănă mai degrabă cu fetița din The Ring decât cu ghicitoarea înțeleaptă.
La rândul lor, Argonauții nu sunt nimic mai mult decât un bun exemplu de ce ar fi putut inventa producătorii dacă ar fi rescris ei istoria antică. Atalanta este cât de cât la ea acasă, dar Hercule e denumit pe numele lui latin (era Heracle în greacă), iar Pan și Ahile sunt rupți din contextul lor firesc.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Grecia de cartier
Oricât aș părea de pornită, salata de idei și legende nu este chiar o idee proastă pentru Rise of the Argonauts. Chiar și reduși la esență, eroii legendari tot au farmec. Hercule, cu țeasta lui mică și corpul musculos, este întruchiparea prietenului care s-ar sacrifica orbește pentru orice cauză nobilă. Pan este un satir boem, încercând să deslușească lirismul în orice întâmplare, în timp ce Atalanta e aprigă și iute la mânie, tachinându-se cu invincibilul, dar afemeiatul Ahile.
Conversațiile dintre ei sunt savuroase, mai ales când Pan încearcă să îi explice lui Hercule politică și acesta adoarme. Și inamicii lui Iason păstrează același aer unic, de la Meduza pierdută în contemplarea propriei frumuseți, la uriașul Manticore. Iar schimbul dur de cuvinte cu membrii Blacktongue este mereu dramatic.
Cu toate acestea, îmi pare rău pentru toți adolescenții bulversați, a căror singură sursă de cultură rămân jocurile de care nu se pot dezlipi. Nu vorbesc de “inteligențele locale”, ci de popoarele înalt tehnologizate care confundă nume de țări cu materiale. Ar merita măcar să știe că nu totul se reduce la povești de amor și pectorali supradotați. Din păcate, până şi Wikipedia se pare că se află la prea multe click-uri depărtare.
Un alt dezavantaj al amestecului grosolan de personaje este faptul că universul descris de Homer pierde din identitate. Lumea antică în care se plimbă Iason este protejată de patru zei minori, de parcă întregul Olimp ar fi fost aruncat la groapa de gunoi și doar Apollo, Hermes, Atena și Ares ar fi supraviețuit reciclării (Zeus, stăpân peste muntele grec sfânt și ocrotitor al insulei Iolcos, este și el menționat în discursurile pătimașe ale lui Iason despre soartă). Și cu toate că știm din legende stilul zeilor de a-și băga nasul în viețile oamenilor, cei din Rise of the Argonauts sunt mult prea cuminți, mai degrabă figuri spre care să ridici ochii decât duhuri neastâmpărate pe care să le alungi cu satârul din viața ta.
Fiindcă vorbim doar de cinci divinități, Iason va sfârși prin a vizita tot atâtea zone din vasta Grecie antică, fiecare sub patronajul unui zeu menționat. Ca într-o pildă răsuflată, pentru a își atinge scopul, eroul trebuie să facă prima oară curățenie în problemele altora. Și deoarece călătoria între aceste zone are loc cu un simplu ecran de încărcare, nu poți să ignori sentimentul că vasul Argo (și de altfel întregul decor grecesc) este mai mult pretextul pentru o poveste clișeu decât un mijiloc de redare a unui univers demult apus, la granița dintre mit și realitate.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
58 comentarii
a scris pe 04-01-2009 la ora 2:08 pm
Da prea mult au imbibat personajele din legendele grecesti si chiar le-au rescris legenda cum a facut la perseu si medusa pe care i-a facut frati:|.Ideea cu grecia antica era buna da nu sa facem povestiri din burta numa de dragul dramatismului.Plus Ahile si Pan nu au fost argonauti sa nu zic de medusa sau centauri:)).Si poveste lanii de aur e alta 100% nu se duce la hades sa o caute…
a scris pe 04-01-2009 la ora 2:18 pm
nu m-a impresionat jocul asta nici macar in trailere …ce sa zic sa ma mai obosesc sa il iau de pe vreun torent .
Acuam ca am citit si review-ul …e clar ….cred ca totusi ai pretentii cam mari in ziua de azi ..ma refer la story sa coincida cu povestea originala … Prea multa bataie de cap . Normal ca l-au facut in stil spartan , ca aia prinde la prostime , unu de sparge tot .. Van Damme cu scut.
a scris pe 04-01-2009 la ora 2:25 pm
am terminat jocul si mi-a placut,parerea mea e ca nota e putin cam mica,eu unul nu am intalnit buguri,exceptie fiind o singura data cand un inamic s-a blocat in perete.atacul lui Absynthe la adresa lui Jason e cam dur,poate nu ai vazut Jason si argonautii,filmul clasic,intentia producatorilor era sa il faca pe Jason sa semene cu personajul din film,in rest e un articol bun.
a scris pe 04-01-2009 la ora 2:31 pm
strumfi, nu povestea e problema, chiar dacă au schimbat-o pe ici pe colo. E bine și așa. Ci lipsa unui alt element făcut cum trebuie în afară de dialoguri, care personal îmi plac, cu alegerile lor cu tot. În rest e prea fad. Că sparge ca Van Damma nu e rău, pentru că asta ar trebui să facă. La urma urmei, e un spațiu mitic. Sunt destule jocuri exagerate din acest punct de vedere dar aici chiar merge.
Am mai zis pe undeva că dacă ne omoară cu trailere, va fi prost. Se lăudau prea tare și nu e bine deloc.
a scris pe 04-01-2009 la ora 4:13 pm
Grafica nu impresioneaza,nu e urata dar nici stralucita.
Buguri,buguri si iar buguri,poveste de adormit copiii(ii moare sotia si cauta razbunare :shrug:)
Luptele sunt super simpliste,il poate termina si un copil de clasa primara.
Nota e pe merit,review super :yes:
a scris pe 04-01-2009 la ora 4:17 pm
mirceapuy da ii facut in stil film da cel putin mie nu imi place sa schimbi asa de drastic povestea deci e alta poveste cu unu pe care il cheama iason…Multi o sa inceapa si sa creada ca fix asa era totul el era rege si gata totul ii era dat pe tava.Povestea adevarata arata cum sa iti intreci limitele sa depasesti conditia,aici era din start tot ce trebuia.Mai invata ce skilluri si atat.
Nu zic ca nu e placut jocul ca e enervant sa vezi ca schimba o legenda…
a scris pe 04-01-2009 la ora 4:33 pm
m-a impresionat nu neaparat povestea ci mai degraba gameplay-u’ si anume ca nu prea gasesti in ziua de azi rpg-uri cu atata…actiune, ca sa zic asa. din pacate e un joc ratat ca e prea…sa zicem ca are prea putin continut.
a scris pe 04-01-2009 la ora 5:33 pm
adrian,intr-adevar povestea e schimbata dar subiectul e acelasi,si anume lana de aur.oricum,e un joc mediocru,cel putin mie mi-a facut placere sa-l joc,dar a 2a oara nu l-as mai juca.
a scris pe 04-01-2009 la ora 6:28 pm
Asta ar trebui sa fie RPG?Cred ca ar trebui sa se inventeze un alt gen de jocuri …Action-Adventure role playing game…nu se mai fac RPG-uri adevarate…nu zic sa se faca un joc tip Diablo dar nici ca asta..zici ca-i Spider-Man 3 numai RPG nu e ..ai cateva iteme ici colo.. arme ….mai RPG e Dead Space decat asta…daca ar mai fi jocuri ca Gothic…(1,2 fireste)… :wuv:
a scris pe 04-01-2009 la ora 6:41 pm
un review fair pt un joc slab :yes:
RPG pe dreaqu’, gameplay destul de sarac, nivele slabe, iar UE3 nu e folosit cum trebuie
putea sa fie marfa dar n-a fost sa fie
sincer sa fiu nu prea inteleg de ce nu exista mai multe jocuri plasate in spatiu mitic :what: ; e un subiect destul de vast si de “virgin” pt un joc bun
a scris pe 04-01-2009 la ora 8:02 pm
stai linistit ca or sa se duca intr-acolo. nu vezi ca din ce mai multe filme merg pe trecutul glorios… ? si-au dat si ei seama ca e loc de joaca …plus ca nu te da nimeni in judecata de ii pui lui hercule o sabie laser in mana …nu mai tre sa ii bani lu homer sau lu alt barbos pt drepturile de autor ..pt ca deja e mort . .
invazia abia a inceput ….eu astept cu nerabdare sa-l vad pe Decebal cu bazooka pe zidurile de la Sarmi tragand in hoardele de romani pohticiosi .
a scris pe 04-01-2009 la ora 8:32 pm
mirceapuy:
atacul lui Absynthe la adresa lui Jason e cam dur,poate nu ai vazut Jason si argonautii,filmul clasic,intentia producatorilor era sa il faca pe Jason sa semene cu personajul din film,in rest e un articol bun.
Recunosc, nu am vazut filmul, dar nu mi se pare chiar asa grav sa prefer varianta clasica in fata unui titlu de holiwood. Intuitia mea a fost chiar buna cand am zis ca e holiwoodian. deci nu inteleg unde am gresit. Prea dura? ideea e ca amestecul indefinit de idei se concretizeaza intr-o varza care nu incanta pe nimeni. cum am si mentionat in articol, nu este un lucru rau sa amestecam oalele, dar tinerii bulversati si mai ales aculturati din ziua de azi merita macar o sansa la adevar.
a scris pe 04-01-2009 la ora 9:30 pm
Pentru tinerii aculturati din ziua de azi exista ”Legendele Olimpului”.E accesibila si pentru un pusti de 8 ani,asa ca totul sta in vointa si in interesul fiecaruia.O persoana ”bulversata” si asa nu ar ramane cu prea multe in cap dupa ce a jucat ceva care sa respecte mitologia greaca 100%…
a scris pe 04-01-2009 la ora 9:33 pm
Eh, philips, nu stiu de tine, dar eu de exemplu cand eram mica si am jucat indiana jones and the fate of atlantis, am ramas cu destule informatii despre atlantida cat inca sa ma pasioneze sa le verific si sa aflu mai multe. sigur, e nevoie de ceva teren potential pentru asta. Dar daca punem problema asa cum zici tu, jocurile sunt luate din start doar ca un mijloc de spalare a creierului.
a scris pe 04-01-2009 la ora 9:34 pm
De parcă viaţa acelor tineri ar fi mai bună dacă ar cunoşte adevărata legendă. Sunt convins că nu se joacă pentru o lecţie de istorie. Ţinând cont că este o legendă, nu există un adevăr absolut, aşa că, personal, nu asta mă interesa la un joc de genul, ci gameplay-ul care-şi merită nota intr-adevăr.
Articolul este impresionant, doar că ai pus cam mult accent pe “adevăr”. Nu cred că asta a fost direcţia producătorilor, dar sunt de acord vizavi de contextul hollywoodian.
Eu i-aş fi dat chiar mai puţin numai pentru că face de râs potenţialul motorului Unreal, şi din păcate nu e singurul…
a scris pe 04-01-2009 la ora 9:46 pm
Poate ca m-am aprins putin. Poate ca am facut si pe lupul moralist. Dar perfer sa ma aleg cu ceva dintr-un joc, mai mult decat cu gameplayul. Cred ca toti suntem suprasaturati de clisee, iar povestea originala oferea un context mult mai interesant, despre putere si tradare.
a scris pe 04-01-2009 la ora 9:48 pm
@Crimson,ai dreptate,tinerii din ziua de azi joaca titlurile doar pt actiune si sa spunem si grafica,nu prea sunt interesati daca e adevarata povestea sau nu,sau daca e inspirata dintr-un film de actiune holywood-ian,eu unul am jucat jocul pt ca e printre putinele care acest subiect,ma refer la grecia antica,si chiar dupa ce l-am terminat,m-am uitat si la filmul clasic,care nu e mare legatura intre el si joc,doar jason si lana de aur.Absynthe,iti inteleg intentia,si sa stii ca unele “amestecaturi” ies bine,dat fiind o legenda si nu avem de unde sa stim daca e adevarat,singurul punct de reper fiind filmul.
a scris pe 04-01-2009 la ora 9:53 pm
Multumesc de intelegere
. Dar vezi, si pe tine te-a atras Grecia Antica si nu ideea de joc dupa film dupa legenda argonautilor. Gresesc?
a scris pe 04-01-2009 la ora 10:01 pm
Absynthe intr-adevar,tema Greciei Antice m-a atras cel mai mult,asta m-a facut sa joc jocul pana la final,si nu ar mai strica ceva titluri cu aceasta tema.Dar te inseli putin,fiindca si ideea de joc m-a provocat sa-l joc,deoarece mi s-a parut interesanta si pana in acel moment nici nu stiam de film,cand am terminat jocul m-am uitat la film sa vad daca se leaga intre ele,dar f putin.
a scris pe 04-01-2009 la ora 10:04 pm
imi pare rau sa zic, dar jocurile sunt facute pt nivelul intelectual al jucatorilor. cum poti sa fi atat de distrus sa zici ca nu trebe sa aiba legatura cu legenda? daca eu fac un joc despre tine si zic ca ma-ta te-a facut cu sora-ta e corect? incultule. cat despre articol este foarte bun. daca era facut de mine probabil dadeam 0 la acest joc sau -1
a scris pe 04-01-2009 la ora 10:10 pm
graphic0 esti varza,stai in banca ta,aici vorbim de un joc nu de o nuvela scrisa de lapusneanu,in caz ca nu ai observat,nu toate jocurile sunt facute pt nivelul intelectual al jucatorilor,de ex,counter strike,spune-mi ce poti sa inveti din acel joc,sau crysis de exemplu,unele sunt facute pt cat mai multa actiune,majoritatea jucatorilor nu se dau in vant dupa poveste,ci vor fapte,actiune,sincer eu le joc pentru poveste.Iar daca tu faci un joc si ziic ca mama m-a facut cu sora mea,f bine,macar sa-l faci,e doar un joc,nu e realitate,la fel ca si aici,daca este actiune,pe putini ii intereseaza cu cine sunt facut.
a scris pe 04-01-2009 la ora 10:15 pm
ce ai ma esti emotiv? iti tremura mana de dai dublu post? nu ma intereseaza pentru ce e facut un joc, dar atata timp cat pleci de la o legenda respecta ce se intampla acolo. nu vi si bagi de la tine. ca multi inculti nu stiu despre ce e vorba si vor crede ca acela este adevarul
a scris pe 04-01-2009 la ora 10:21 pm
nu sunt emotiv,netul e de vina pt dublu post sorry,iar in legatura cu acei inculti,sa mai citeasca niste carti sau sa se mai uite la niste filme.nu vreau sa ne certam pe aici dar vreau sa spun ca orice poveste,legenda sau mai stiu eu,nu sunt batute in cuie,si pot fi modificate pt un joc anume,jocurile sunt facute pt “entertainment”,daca vrei cultura si legende,citesti carti,sau in unele cazuri te uiti la un film,pana si producatorii filmelor nu respecta in totalitate o poveste si le modifica,asa ca de ce nu ar face-o si producatorii de jocuri?
a scris pe 04-01-2009 la ora 10:23 pm
P.S. cat timp banul iese pot sa-l fac pe Jason si cersetor,atata timp cat am incasari si stiu ca lumii ii place.
a scris pe 04-01-2009 la ora 10:25 pm
pai da, dar una e sa schimbi un nume doua acolo, alta e sa imi incurci grecii cu romanii, sa imi introduci pe Pan, Ahile si pe Dedal (cu tot cu legenda cu Icar) in joc. A da, si sa mai si reduci olimpul la patru zei care ti-au placut tie. Trebuie sa stii cand sa te opresti. Sau daca vrei sa stilizezi o tema, macar faci ceva sa evidentiezi metafora. dar nu te bati cu pumnul in piept ca dai viata Greciei antice (s-a facut multa tevatura cu rise of the argonauts asta).
a scris pe 04-01-2009 la ora 10:26 pm
Absymthe aici iti dau dreptate,no comment.
a scris pe 04-01-2009 la ora 10:33 pm
Da, au schimbat legenda, dar de ar fi asta cea mai mare problemă…cea mai mare e că în afară de niște dialoguri nice nu mai are nimic de oferit. Personal ,nu țin morțiș să folosească legenda exact cum era. E adevărat, ar fi fost mai bine, dar și o combinare făcută cu stil poate fi la fel de bună. Problema e că nu are stil.
Iar Absynte, n-ai exagerat cu nimic cum spun unii. Ai vrut legenda așa cum e și nu și s-a oferit. E vorba de ce așteaptă fiecare. Eu nici nu m-am uitat prea tare la concprdanțe și incorcondanțe, nu m-au deranjat. Mi-a plăcut universul și personajele, indiferent de scopul lor, dar cam atât.
a scris pe 04-01-2009 la ora 10:33 pm
probabil au ramas fara idei si i-au introdus si pe romani,sau poate intentionat au facut-o,asta numai ei stiu.
a scris pe 04-01-2009 la ora 10:34 pm
N-au redus Olimpul la 4 zei, ci au ales 4 patroni ai unor locații. Existau patroni peste un oraș o insulă, nu mi se pare ceva ieșit din comun…
a scris pe 04-01-2009 la ora 10:40 pm
pai 4 patroni, plus zeus patron la iolcus, plus Hecate patroana in subteran. Ma mir ca Hades nu are nimic de spus la asta, sau Poseidon ca el a fost cu ideea berbecului de fapt. Sau chiar Hera, ca cica il tine sub papuc pe zeus. Deci uite de cat farmec si cata tensiune si cat conflict scapam prin eliminarea atator figuri mitlogice. Dar iti dau dreptate Raeznohrnis, e o lipsa de stil, asa am concluzionat si eu articolul de fapt. No charisma. Cu doar putin mai mlt farmec, reuseau ei sa faca din rahat bici, pardon expresia.
a scris pe 04-01-2009 la ora 10:42 pm
asta depinde ce inteleg unii,oricum,nu prea exista titluri pe aceasta tema si eu zic sa ne bucuram de el fie cum o fi,cu ajunsuri si neajunsuri.
a scris pe 04-01-2009 la ora 10:43 pm
din acest motiv merge totul prost in tara asta ca ne bucuram de cum sunt lucrurile. nu stim sa cautam perfectiune, daca e ambalat frumos poate fi si un (stiti voi ce) ca unora tot le place. dar asta e. cand o sa dai bani pe jocuri nu o sa mai fi multumit de ele indiferent cum sunt
a scris pe 04-01-2009 la ora 10:44 pm
Amen to that
. Macar a fost…suportabil. Am vazut si mai rau :B. Si cu asta eu va spun noapte buna si ma retrag. Ca si maine e o zi.
a scris pe 04-01-2009 la ora 10:49 pm
mirceapuy:
asta depinde ce inteleg unii,oricum,nu prea exista titluri pe aceasta tema si eu zic sa ne bucuram de el fie cum o fi,cu ajunsuri si neajunsuri.
God of War anyone?
a scris pe 04-01-2009 la ora 10:50 pm
Asta e…suportabil. Dar dacă în ziua de azi producătorii își pierd timpul și banii pe jocuri suportabile, atunci e grav…foarte grav.
a scris pe 04-01-2009 la ora 10:52 pm
daca stam sa cautam perfectiune,ne pierdem vremea doar.avand in vedere ca in ziua de azi numai esecuri sunt,ma refer la jocuri,e si normal sa ne multumim si cu putin,spuneti-mi si voi de cand nu a mai aparut un joc de legenda,joc care sa ne faca sa dam bani pe el,si care sa merite intre-adevar jucat,uitati-va in jur,o gramada de rebuturi,cauta perfectiune printre ele si nu o sa gasesti.parerea mea.
a scris pe 04-01-2009 la ora 10:55 pm
aia e tot vina noastra pentru ca acceptam orice jeg. daca nu ar mai fi vanzari ar incepe si ei sa se gandeasca
a scris pe 04-01-2009 la ora 10:57 pm
Graphic are dreptate, nu mai suntem in vremurile in care un producator ne baga orice pe gat. acum consumatorul face piata. Sau cel putin asa ar trebuie sa fie, la cat de promovat este triumful consumerismului…
a scris pe 04-01-2009 la ora 10:59 pm
mirceapuy, nu e chiar așa. Poate pentru tine, dar eu am jucat și tiltluri bune anul ăsta. Și alții la fel, uită-te la note pe CG. Dacă ești în căutarea perfecțiunii, n-o vei găsi în jocuri. Dar vei găsi jocuri bune sau măcar mai mult decât decente.
a scris pe 04-01-2009 la ora 11:01 pm
Absynthe asa e,dar nu depinde de mine,de tine si de Graphic0 de exemplu,depinde de toata lumea,iar daca restul se multumesc si cumpara un joc penal sa zicem,noua nu ne place,avem noi ce sa facem?astfel,ii incurajeaza sa mai produca asemenea jocuri in ciuda noastra.
a scris pe 04-01-2009 la ora 11:03 pm
da, dar feelingul a disparut aproape total. Chiar ma bantuia zilele astea nostalgia pentru un joc atmosferic ca Sanitarium. Dar bate vantul. Cu GTA am cam luat-o in barba, desi imi place motivul dramei imigrantului. Prince of Persia e bun, dar e lipsit de substanta. Astea sunt doar cateva exemple. Cat timp o sa mai putem da din feeling in favoarea gameplay-ului? Cred ca ultimul titlu cu care m-am distrat cat de cat bine a fost bioshock. si la withcer am avut o sclipire, dar mi s-a lasat repede:))
a scris pe 04-01-2009 la ora 11:04 pm
Mircea, putem sa ii “educam”. Nu mult, dar sa le deschidem gustul si spre altceva. Un mic demo. Nu e totul pierdut. Da nici un vreau sa fac cruciade ale adevarului aici. Am o viata, stii :rulez:
a scris pe 04-01-2009 la ora 11:06 pm
degeaba vremea jocurilor a apus. rip.
a scris pe 04-01-2009 la ora 11:07 pm
Raeznohrnis,asta e in functie de preferintele fiecaruia,eu sincer nu caut perfectiune pt ca nu exista dar vreau intr-adevar ceva care sa imi placa,sa ma atraga si sa nu ma plictiseasca.Sincer,de mult nu am mai intalnit un asemenea joc,producatorilor le pasa de bani,si scot titluri din ce in ce mai proaste.Poate ca au fost in 2008 cateva reusite,dar majoritatea slabe si f slabe,sub asteptari.Poate in 2009 producatorii se mai trezesc si scot ceva de calitate,cum erau odata vremurile,ma refer perioada 2000-2005 in care zic eu,au fost scoase jocuri f bune.dar asta nu inseamna ca nu s-au scos jocuri bune si dupa.
a scris pe 05-01-2009 la ora 8:11 pm
Ultimul joc care mi-a placut si m-a tinut lipit de ecran zile intregi a fost gothic 2…de atunci nu zic au mai fost jocuri da incet incet s-a pierdut muuult din substanta si se ajunge unde suntem acum tot astepti un nume de joc care pare promitator si producatorii iti dau o palma cu un joc de toate jena…
a scris pe 06-01-2009 la ora 5:59 pm
Bun review, nota e pe merit.
Inca un joc cu potential dar care au reusit sa-l strice. Bravo.
a scris pe 07-01-2009 la ora 1:24 am
Mie mi-a placut f mult, am trecut peste buguri, este un joc bun, cu o poveste frumoasa si din el se pot invata destule lucruri interesante despre mitologia Greaca. Eu ii dau 7 cel putin.
a scris pe 07-01-2009 la ora 2:41 pm
Ei, jocul asta se aseamana mai degraba cu un fel de mix nereusit de motive kitsch si stereotipii hallywoodiene, exact cum Absynthe spunea in review. Potential ar fi avut destul, partea de action e destul de reusita, jocul e sangeros si animatiile foarte bune, dar felul in care se deruleaza povestea si controlul prea complicat, implicand o groaza de taste si clickuri frenetice ale tuturor particelelor mouseului lasa de dorit. Am fost de-a deptul uimit sa vad totusi felul in care au transformat legenda originala a lui Iason in ceva mai potrivit unei telenovele ieftine, plus inserarea unor personaje “populare” (Ahile) pare mai degraba o strategie de marketing. Eee, jocul este scurt si …curios,ca sa nu spun ciudat. Ca o alternativa mult mai buna sa fie numita RPG ar fi Titan Quest. Este relativ nou,foarte bine facut, o grafica excelenta dar in plus te introduce intr-o atmosfera cel putin credibila. Simti ca practic calatoresti intr-o lume antica invaluita in mister si infrunti creaturi legendare. Sincer, mi-as dori mai multe RPG-uri in genul NWN&Expansions, DND curat, imersiune, univers variat, personaje bine definite, aventuri care sa te faca sa te implici, questuri care sa iti puna mintea la contributie, nu doar degetele (apropo, nu s-a gandit nimeni ca jocurile care necesita miliarde de clickuri si apasari de taste pot ducce la aparitia RSI~Repetitive Stress Injury~ adicatelea pa-pa mobilitate a mainilor???). Ehh, doar visez si eu,la cum arata ultimele titluri s-ar parea ca producatori se gandesc la popularizarea produselor si transformarea lor in bunuri accesibile maselor decat la mici capodopere ludice, capabile sa genereze sentimente.
a scris pe 10-01-2009 la ora 11:05 pm
review frumos joc urat caci l-am jucat are rejucabilitate redusa,grafica nu de 2008 cei drept un sound frumos deci concluzia mea de gamer este ca nu marita sa dai banii ascultati sfatul meu :hustler: :rulez:
a scris pe 12-01-2009 la ora 5:00 pm
Cu un controller de x360 jocul se controleaza f bine
a scris pe 13-01-2009 la ora 7:21 pm
Absynthe cu review-uri = Lara cu news?
a scris pe 13-01-2009 la ora 9:21 pm
Fos4:
Absynthe cu review-uri = Lara cu news?
Deci cum?
a scris pe 14-01-2009 la ora 12:58 am
daca e aceiasi persoana…
a scris pe 14-01-2009 la ora 12:58 am
Nu, suntem doua persoane total diferite
a scris pe 14-01-2009 la ora 4:21 am
hmm un joc mediocru -gameplay linear- personaje”cocktail grecesc” ~categorie semi-rpg hollywoodian
a scris pe 14-01-2009 la ora 11:04 am
simt o unda de ironie… Me, Myself & The Green Fairy
a scris pe 20-02-2009 la ora 6:15 pm
jocul e frumos dar nu am inteles treaba cu “Prea hollywoodian”, oricum daca jocul era facut dupa original probabil era de adormit copii si nu mai avea atata actiune iar gameplay ul era altfel, pana la urma jocul este ce promite.
nu regret ca lam jucat
…tineti minte UE3 nu e pt jocuri gen The Sims si povesti e pt ACTIUNE la greu
am exagerat cunva undeva?
a scris pe 23-02-2009 la ora 5:36 pm
Eu zic ca merita nota 7.
Adaugă un comentariu
Scrie în formular adresa de email asociată şi comentariul tău va ieşi în evidenţă.







