Need for Speed SHIFT Review

Scris pe 24-09-2009
Autor: ComputerGames

Declinul binecunoscutei serii de racing de la Electronic Arts din ultimii ani nu mai este o surpriză pentru fanii genului. Need for Speed a cunoscut multe “schimbări la faţă” de-a lungul timpului, ajungând într-un final la un aspect de neon prea folosit în baia comună a unor liceeni mult prea încântaţi de fenomenul tuning-ului pentru maşini, ca teorie cel puţin. Mai direct, oricum ai da-o şi oricât de pasionat ai fi de lumea mai mult sau mai puţin underground a curselor ilegale, promovată mai ales de “Fast and Furious”, trebuie să fi recunoscut de pe undeva de la Carbon încoace că ceva e putred sub capotă.

Oarecum suprinzător pentru o companie recunoscută pentru deciziile conservatoare când vine vorba de propriile francize, EA a decis până la urmă să tragă apa şi să aplice (pentru a câta oară?) un nou facelift jocului care, în ultima sa versiune înaintea titlului de faţă a vândut peste 5 milioane de exemplare, chit că media review-urilor prezente pe net nu l-a săltat peste fatidica (şi trista) notă de 60.

Aşadar, SHIFT se prezintă radical schimbat faţă de Undercover, filozofia din spatele său fiind, pe scurt, “driver experience”. Chiar designerii studiourilor Slightly Mad, împreună cu capetele mari de la EA, au fost foarte clari din acest punct de vedere, ceea ce ne aduce într-un punct critic în analiza de faţă: ce este de fapt Need for Speed SHIFT?

“Driver experience” nu se traduce automat prin simulator. Sau ceva pur arcade. Neoane sub roţi sau trasee fictive prin Alpi. Din acest motiv, “struţo-cămilă” este prima caracteristică cu care SHIFT marşează, dar din fericire pentru publicul ţintă, succesul seriei şi timpul meu alocat jocului, “struţo-cămila” este una de succes.

Noul NFS nu are gagici în cutscene-uri penibile, care probabil că au costat o căruţă de bani. Nu are asfalt mai lucios ca oglinda mea din baie, nu are neoane şi nici “poveste”. Este un joc “cu maşini”, cu elemente de simulator strânse bine în chinga unei întregi serii de “driver assists” ce pot fi modificate de pilot, cu trasee reale, “dar cu moţ”, trasee fictive, maşini cu licenţă, sistem de damage pentru bolizi şi un principiu destul de sănătos de a răsplăti jucătorul pentru orice prostioară făcută pe traseu.

Din motive de economie şi factor noutate, realismul sistemului de control (sau lipsa lui) va fi tratat(ă) după ce, în prealabil, toate assist-urile au fost puse pe “off”, cu excepţia schimbătorului lăsat pe automat şi a trasei ideale. Pe cea din urmă m-am bazat extrem de mult până când modul în care maşina încerca să o ia prin boscheţi nu a mai reprezentat o surpriză perpetuă, venită ca o palmă neaşteptată de la o persoană aparent blândă, însă cu intenţii malefice ascunse sub tricou.

Motivul pentru care am avut nevoie de acest ajutor specific a fost, în principal, brutalitatea experienţei din interiorul bolidului. Fiecare gâlmă din asfalt, fiecare bucăţică de iarbă, vibratoarele de pe margine, totul se simte şi are un efect, accentuat suplimentar de force feedback în volan sau vibraţii în controller. Bordul se zdruncină şi îţi zgâlţăie câmpul vizual la modul înspăimântător pe alocuri, iar momentul inevitabilului impact se resimte ca şi cum cineva a ieşit din monitor şi ţi-a înfipt un pumn în nas.

Senzaţia de viteză pentru maşinile care chiar merg repede este de-a dreptul incredibilă (nu judecaţi acest aspect dupa primul Audi S3 cumpărat în modul carieră), până când ajungi efectiv sa te relaxezi şi să îmbrăţişezi impactul ca pe o realitate ce nu poate fi evitată. Cel puţin nu pe moment.

Aşadar, driver experience-ul in-car, la viteză, în mijlocul circuitului, cu controller-ul încercând să-ţi scape din mâini, înconjurat de un AI nervos chiar şi pe easy, asurzit de V12-le ce îţi distruge timpanul în bestialitatea sa este, îndrăznesc să spun, unic în domeniu şi trebuie experimentat de oricine, fie el fan arcade sau sim.

Implementarea per ansamblu a cumulului de factori ce duc la senzaţia dementă de care vorbesc este atât de bine făcută încât, pentru mine cel puţin, va constitui pe viitor un punct de referinţă pentru orice joc cu maşini ce stă să apară, sau urmează să apară în viitorul ceva mai îndepartat. Fiindcă SHIFT mă face să regret ca nu am o cameră dedicată de gaming, cu sistem de boxe 7.1, scaun Recaro şi un G25 care să nu fie de împrumut.

Ulterior însă, te trezeşti un pic la realitate. Cu toate că senzaţia de “am pierdut controlul, unde-i frâna?!” este splendidă la viteze mari, până la urmă realizezi că deşi stăpâneşti controalele destul de bine şi te-ai acomodat cu alegerea assist-urilor, treaba tot nu merge cum trebuie. Maşina este exagerat de “ţâfnoasă” la viteze ce depăşesc 200 de kilometri pe oră, deşi tu, ca prestator de comenzi direcţionale, îţi faci treaba ca la carte. Ce nu e în regulă?

Să le luăm pe rând.

SHIFT poate să-mi tatueze şi pe frunte că e simulator. Nu e. Fizica maşinii, deşi destul de realistă, a fost adaptată mult aclamatului driver experience. Nu este ancorată în realitate, ci în dorinţa de a te face să te simţi la volanul unui bolid mai puternic decât capacităţile tale de a-l ţine sub control, până la punctul în care s-a exagerat un pic. Atâta timp cât conştientizezi asta, e ok.

Continuând, SHIFT se chinuie din răsputeri să transpună realitatea pilotării unei maşini sport prin intermediul unei scheme de control eminamente limitată din punct de vedere al simulării. Aplică multe efecte vizuale şi sonore, te zgâlţâie (virtual) zdravăn în spatele volanului, îţi înceţoşează câmpul vizual şi apoi îţi pune curba în faţă. Trebuie să te obişnuieşti şi să îţi adaptezi stilul de condus, indiferent de ce pilotat până acum în materie de jocuri cu maşini.

Şi, într-un final, SHIFT o dă în bară (parţial) cu funcţionalitatea sus-numitei scheme de control. Pe orice configuraţie, începând cu tastatura şi terminând cu exagerat de scumpul volan G25 de la Logitech. Englezul îi spune “deadzone”, combinat cu “input lag”. Eu îi voi spune “lipsa preciziei”, combinată cu “dă de volan când vreau eu, nu când vrei tu”.

loading...
Pagina: 1 2 3
Cuvinte cheie:
  • JohnHawk
    a scris pe 24-09-2009 la ora 11:53 pm

    O nota absolut exagerata in opinia mea. Nu, nu am citit review-ul, cu siguranta ca multi vor incepe sa latre din aceasta pricina, dar “mici probleme de control”? Mici ?!

    E o oarecare imbunatatire fata de cele anterioare, dar nota 6,5 cu indulgenta..

  • Viracocha
    a scris pe 24-09-2009 la ora 11:59 pm

    Si care ar fi cele mari, fara a cadea in pacatul generalizarii problemei tale peste toata plaja de useri ?

  • JohnHawk
    a scris pe 25-09-2009 la ora 12:09 am

    Faptul ca nu se simte “viteza” pentru care este promovat, ca damage-ul este absolut idiot.. sau lipseste cu desavarsire, camera din afara masinii e foarte problematica, ca masinile se controleaza total (nu putin) anapoda, ca toate se comporta identic, sau aproape identic, cu exceptia ca unele accelereaza mai rapid decat celelalte…

    Grafica e buna, n-am ce zice, si jocul este optimizat bine, dar e nevoie de mult mai mult d-atat.

    Si timpii de incarcare nu-s o problema generala. Unii au probleme, altii nu.

    Jocul asta se vrea si se promova ca un simulator, dar GRID il calca-n picioare in continuare. Asta pana sa vina paparicii cu “grid ie semi simulator”. E, na ca-i mai simulator decat Shift.

  • xj39eldiablo
    a scris pe 25-09-2009 la ora 12:12 am

    Need for Speed Shtift

  • LiZaRd
    a scris pe 25-09-2009 la ora 12:14 am

    Personal consider pe masura nota, este de departe cel mai “muncit” nfs de multa vreme incoace, un joc bun ce depaseste asteptarile. Ah da , si lipsa filmuletelor cu diversi pustani cu expresii de genul “O sa`ti rup capu` fraiere” este foarte placuta :P

  • JohnHawk
    a scris pe 25-09-2009 la ora 12:19 am

    Doar pentru ca un joc dintr-o serie este superior altor x jocuri din aceeasi serie, nu inseamna ca merita o nota umflata si multe dintre pacate sa-i fie ignorate. Asta inseamna ca nu-l iei ca pe un joc de sine statator, ci faci o comparatie cu unele jocuri anterioare. Ceea ce nu este foarte corect intr-un review care ar trebui sa fie neutru.

    Bine, da’ eu nu-s review-er, asa ca probabil nu ma pricep la criterii..

    In orice caz, asta e parerea mea si ma bucur ca am apucat sa mi-o exprim pana la aparitia zecilor de paparici. Respect pentru review Viracocha, totusi ca ai depus efort, si probabil ca pe undeva si opiniile mele sunt, de asemenea, exagerate.

  • Viracocha
    a scris pe 25-09-2009 la ora 12:24 am

    John Hawk, raspund pentru ca punctele tale de vedere o sa fie mai mult ca sigur impartasite si de altii, asa ca hai sa o dam la o parte:
    - La 60 de fps-uri cu v-sync on senzatia de viteza in-car (mod de vizualizare pe care il consider a fi cel optim pt jocul asta), in widescreen, senzatia de viteza imi da impresia ca ma pravalesc in monitor. Cu pareri de rau. Iar asta nu e subiectiva: ori e, ori nu e. Iar la mine a fost.
    - Camera din afara masinii este problematica pana scoti motion blur-ul. Dupa, este doar o chestiune de obisnuinta, la fel ca in orice joc cu masini.
    - Masinile nu se comporta identic cu toate assist-urile pe off. Nu sunt diferente la modul “Live for Speed” sau “Forza Motorsport”, dar sunt. Cu assist-urile pe on (sau partial pe on) este normal ca diferentele sa fie minore, in momentul in care jocul face totul pentru tine.
    - Nu stiu care joc mi-a placut mai mult, Grid sau asta, insa cu siguranta Grid NU este un simulator, motiv pentru care a-l face “mai” decat orice alt joc mi se pare inutil.

    Cert este ca daca toata lumea ar fi de acord cu mine m-as duce si as sari din copac. Deci e ok :)

  • fandango
    a scris pe 25-09-2009 la ora 12:36 am

    Am instalat , am jucat 3 ore, greață ( vezi pct. 2 si 3) , dezinstalat.

    1. Grafica – faina, totusi decoru cam aiurea,
    2. Control – in car, outside, oricum , oriunde – dezastruos ( tastatura, Illuminated)
    3. Usability – meniuri de toata jena, timpi de incarcare enormi pe X2 3.1 GHz, 4850, 4GB RAM, optiune sa iesi din cursa curenta fara ALT-F4 ???

    Am instalat si Grid, am jucat 3 ore, mi-a placut mult mai mult.

    Precizare: In ambele am intrat de la inceput in meniu si dat totul pe off la assists, scos blur

  • Yusuf
    a scris pe 25-09-2009 la ora 12:46 am

    :) ) mai aveti si preferintze fratilor :) ) jucati jocuri piratate 80% dintr-e voi si mai aveti pretentii si ca nu se incarca destl de repede , la mine sa incarcat destul de repede si cu volanul mi sa parut super senzatia :) )

  • NIKERobertinho
    a scris pe 25-09-2009 la ora 12:48 am

    Acuma vorbind mai vulgar: In sfarsit transpiratii astia de la Electronic Arts au mai scos saga Need For Speed din gaura. Exact ma refer la Shtift, Shit sau adevarautl nume, Shift. Acuma ce sa zic. E un joc destul de bun in comparatie cu dezastrele anterioare pana la Most Wanted, care a fost jocul care a facut istorie intre NFS-uri. Asta e. Vedem anu viitor NFS Pro Most Shit sa vedem ce iese. :)

  • hector_cuper
    a scris pe 25-09-2009 la ora 12:59 am

    Ia uite ce urla puradeii ca nu e bun controlu’ cand ei n-au condus in viata lor decat biciclete :haha:

  • croxandu
    a scris pe 25-09-2009 la ora 1:00 am

    Super review Viracocha.Aceleasi pareri despre joc le am si eu.Buna si nota.
    Evident ca sunt unii frustrati care nu se mai suporta si incearca pe cat posibil sa se dea interesanti pe aici.Controlul este greu la inceput insa cu timpul te obisnuiesti iar dupa cateva ore incepe chiar sa iti placa(evident cu assisturile pe off si toate cele).Senzatia de viteza este extraordinara,o senzatie care in GRID nu exista.Grafica este excelenta doar intr-un anumit segment,adica masinile si asfaltul sunt incredibil de realiste,decorurile insa sunt cam sarace si cam urate.Sunet exceptional,muzica cam nasoala iar cariera este putin plictisitoare.

  • Cueball
    a scris pe 25-09-2009 la ora 1:15 am

    Viracocha ai facut un review bun.nota este pe masura, cam atat ias fi dat si eu.
    este o singura privinta in care nu sunt de acord cu tine dar asta nu prea tine de joc asa ca ma ierti daca postez aici :P si anume faza cu “exagerat de scumpul G25″-G25 nu este nicidecum exagerat de scump: este pretul calitatii.parerea mea este ca daca vrei sa investesti intrun volan (vorbesc in general) atunci acel volan trebuie neaparat sa fie G25.
    revenind din nou la joc, sunt in proportie de 95% de acord cu tine ceea ce nu mi sa mai intamplat in cazul altor reviewuri de pe computergames care numi aduc aminte daca au fost sau nu facute de tine.

  • MirceaPui
    a scris pe 25-09-2009 la ora 2:13 am

    Viracocha te inseli.pe mine nu a reusit sa ma tina mai mult de 2 ore in fata calculatorului.parca as juca Pro Street cu grafica mai buna.intr-adevar e fun daca il joci pe reprize.comparandu-l cu GRID e mai bun si asta pentru ca: 1-are grafica cu mult mai buna, 2-controlul e mai bun si din tastatura si din volan nu ca la GRID dupa 2 curbe nu mai poti controla masina, 3-o gramada de masini licentiate, 4-detaliile in-car care te fac sa te simti intr-adevar la volanul masinii. jocul e mult mai bun ca porcaria de Undercover dar sunt dezamagit pentru ca nu mai ai atatea optiuni de a tuna masina.nu ca as vrea sa fie ca la U2 dar totusi sa poti pune pe ea macar ca la MW.personal consider ca nota e prea mare,un review bun dar parca tot mai mult succes ar fi avut daca era cu Illegal Racing.Presimt un MW2 sau U3.sa vedem ce iese.

  • Weezer
    a scris pe 25-09-2009 la ora 2:39 am

    @JohnHawk, lasa-ma sa ghicesc, NFS-ul tau preferat e Most Wanted…

    Se simt diferente serioase la control intre masini…daca jucai mai mult de 5 minute.

  • Weezer
    a scris pe 25-09-2009 la ora 3:19 am

    O mica precizare asupra modului cariera. Jocul iti ofera posibilitatea sa cumperi si sa tunezi ce masini vrei. Tu (Viracocha) poate te referi la faptul ca nu e asa rigit sistemul incat sa te obliga sa faci acest lucru dar e la discretia ta. Ba chiar as putea sa te contrazic, unele serii de curse fiind exclusive pentru cele 3 categorii de masini, europeene, japoneze si americane deci trebuie sa ai minim 3 masini in garaj. Sa nu mai vorbesc de cele 4 clase. In plus daca vrei un extra boost mai trebuie si ceva modificari prin parametrii de performanta dar asta nu e un lucru nou.

    Oricum, pe scurt, intr-un NFS arcade intalnesti maxim 3 tipuri de masini. Unele bune in linie dreapta, unele bune in curbe si unele bune la ambele. Poti alege orice prastie gen Opel si poti termina modul cariera fara probleme. In Shift un Honda Civic nu e acelasi lucru cu un BMW.

  • red-dog
    a scris pe 25-09-2009 la ora 7:42 am

    Sunetul are nota mare ? e jenant rau,nu prea se poate face deosebire intre masini daca ne luam dupa sunet,grafica e ok,cu mult peste ce a scos Ea.story = 0 , gameplay acceptabil,cat despre multiplayer pot spune ca este o mizerie,doar deconectari si un meniu primitiv,nimic mai mult …nota 5 ar fi ok ptr acest joc ,daca mai iau in calcul timpii de incarcare si extrem de proasta optimizare ptr cei cu placi video ATI pot spune ca si 5 e o nota mare,nu e simulator,doar un arcade in care tragi de volan ca la o basculanta ca sa ai senzatia ca te chinui cu masina,ptr mine EA failed again cu acest joc :noway:

  • droopy_ro
    a scris pe 25-09-2009 la ora 8:59 am

    Si eu sunt de acord in principiu cu nota un 8-8.5/10
    Un semi-simulator foarte reusit.
    Cei care sunt nemultumiti asteptati pana la anul sa va luati portia de gagici, poveste de film retardat si viraje luate al 200km/h cu peretii in Veyron , rabdare …

  • Viracocha
    a scris pe 25-09-2009 la ora 9:48 am

    Weezer, corect ce spui, insa facand un calcul eu aveam 6 masini “ale mele” la finalul jocului.
    Mi se pare extrem de putin.

  • Mandea
    a scris pe 25-09-2009 la ora 9:55 am

    daca nu scrie in articol ca pe tastatura e un joc de rahat, in care nu ai pic de control asupra masinii, e scris degeaba. trebuia pus un mare minus acolo: fara volan nu are sens nici sa il incerci ca te umpli de nervi.

  • Viracocha
    a scris pe 25-09-2009 la ora 10:31 am

    Ciudat, eu m-am descurcat ok pe tastatura. I wonder why…

  • Patrauleacelmic
    a scris pe 25-09-2009 la ora 10:49 am

    Mie unu imi place controlul masinii , il joc cu AI pe medium si handling model pe Pro . Nu am absolut nici o greata in a controla masina pe tastatura . In schimb nu prea vad cum grafica e un plus , consider ca e mai degraba un punct neutru , nu e nici ceva notabil si nici ceva care sa te faca sa intorci capul . Per total e un joc foarte relaxant si fun din cand in cand pentru un joc cu masini, desi nu sunt fan .

  • Sergiu Gh.
    a scris pe 25-09-2009 la ora 11:07 am

    Foarte interesant. Se pare ca s-a dezvoltat un concurs pe tema “Hai sa gasim motive impotriva lui NFS.” Pai e vina celor de la EA ca n-au facut jocul sa mearga OK pe tastatura sau e vina voastra ca nu intelegeti simularea ?
    De GTR de ce nu va luati ? De RACE sau LFS de ce nu va luati ca nu puteti sa mergeti cu 4 taste ? Fenomenal …

  • LeCCa
    a scris pe 25-09-2009 la ora 11:28 am

    parerea mea e ca de data asta cei de la ea chiar s-au chinuit umpic si au scos ceva acceptabil , poate chiar mai mult decat acceptabil .. nush poate parerea asta e din cauza ca ma asteptam sa fie praf ca si undercover si prostreet dar a fost mult mai bine decat ma gandeam ca o sa fie …

  • xj39eldiablo
    a scris pe 25-09-2009 la ora 11:53 am

    cu toate punctele enumerate si de altii as zice ca asta in comparatie cu muntele de jeg de dinainte e un pas spre ceva bun, daca or invata ceva cei de la ea si continua asa bun daca nu iar ne intoarcem la tunareala srl.

    eu dau bile negre pentru control cretin si asta ma refer la constanta patinare a masinilor indiferent de assists si damage-ul practic inexistent.

  • warheadx2
    a scris pe 25-09-2009 la ora 12:07 pm

    Singura problema care imi sta pe cap este ca au scos Toyota Supra. In rest, jocul mi se pare bun.

  • Ghost identity
    a scris pe 25-09-2009 la ora 12:16 pm

    Nu sunt fan NFS(am fost cand eram mai mic), cel mai mult mi-a placut Underground, dar eu zic ca de data asta EA au scos un joc bun. Si nu stiu ce se plang altii ca is timp uriasi de incarcare(intr-adevar cu 4giga la rami am stat ceva, da nu incat sa zic ca sunt timp enormi de incarcare), sau ca grafica nu-i ceva iesit din comun, ca nu-i destul de “realist” etc. Pai ce ati vrea, daca nu are grafica cum o avut Crysis ii “jeg”! Pun pariu ca multi nici nu puteti rula jocurile astea fluid cu detaliile la maxim, dar de aia aveti pretentii. Fratilor cand vine vorba de “joace” toti “e experti”. Mai sa fie…
    Grafica jocului mi se pare foarte buna, dar eu zic ca-i prost optimizat, nu stiu de ce tot ziceti ca-i bine optimizat.
    Pe un AMD Phenom 2 x4 940 BE, ATI Radeon HD 4890 si 4 giga la rami dual channel, cu toate detaliile la maxim imi scade pana la vreo 23-24. Asa ca daca voi numiti asta optimizare, nu stiu cum ii cand nu-i. :shrug:

  • MORPH87
    a scris pe 25-09-2009 la ora 12:23 pm

    Care ati avut probleme legate de Physix cu acest joc?..Eu l-am instalat,l-am jucat jumatate de ora si in timp ce conduceam masina “se reseta” cu spatele la circuit,si incepea sa faca “bouncing” intr-un ritm nemaipomenit..Si NU! problema nu este pentru faptul ca jocul ar fi piratat cei cu Playstation 3 raportand cazuri similare.Vi s-a intamplat acest bug de fizica in joc?

  • STELICAH01
    a scris pe 25-09-2009 la ora 1:22 pm

    Shift dupa parerea mea e un fel de Pro Street 2, numai ca acum le-au reusit destul de bine treaba si le-a luat ochii unora care zic ca e un simulator. Nu e un simulator in adevartul sens al cuvantului e un fel de arcade-simulator. Eu sincer ma asteptam ca aces joc sa fie un dezastru si prima data cand am intrat in el asa mi s-a parut din cauza controlului ( am jucat de la tasta ), dar dupa aceea l-am jucat la un prieten cu volanul si pot sa spun ca am ramas surprins. Totusi drifturile in acest joc sunt extrem de greu de realizat. Per total EA au reusit sa scoata un NFS cat de cat bun, cu un gameplay destul de diferit fata de precedentele ( au mai incercat ei ceva si in Pro Street, dar… )si ce m-a bucurat cel mai mult este ca au pastrat tuningul si l-au facut destul de interesant. Grafica foarte reusita si destul de bine optimizat, nu ma astepteam sa-mi mearga cu un dual de 2,8 si 2 gb ram cu totul la max. Nota pe care i-o dau acestui joc e 80. :)

  • Cueball
    a scris pe 25-09-2009 la ora 2:32 pm

    revin cu un nou comentariu dupa cateva ore de joc si doresc sa raportez o problema, as zice eu: nu zic ca eu sunt cel mai bun jucator de jocuri cu masini pe calculator dar cu siguranta sunt unul experimentat asa ca nu mi se pare normal deloc sa fii nevoit ca in jocul asta sa dai restart la o cursa de nshpe mii de ori

  • Necro
    a scris pe 25-09-2009 la ora 3:16 pm

    Sunt amuzanti cei care l-au jucat pe tastatura si se dau critici.
    Incercati un gamepad bun sau un volan oarecare si vreo cateva ore de jucat prin setari plus un pc care poate rula jocu asta la 50+ fps-uri, nu 25.
    Pe mine m-a deranjat sunetul, de multe ori motorul se aude de parca il asculti la radio.
    Vibratiile, force feedback-ul pe diferite volane si gamepad sunt distribuite foarte realist.
    Multe crash-uri in multiplayer plus idioti care stiu doar sa impinga.
    Campania e plictisitoare pe alocuri.
    Ar merita un 8-9 cu speranta ca pe viitor se va lansa un patch care sa faca multiplayer-ul mai stabil.

    Jucat cu prietenii in LAN, jocul este excelent. :rulez:

  • Ray_Revolution
    a scris pe 25-09-2009 la ora 7:20 pm

    @Ghost Identity: A explicat si Viracocha ca jocul ruleaza execrabil pe placile ATI. Eu de altfel sunt suprins cum pe un 9600GT, Q9550 2.8 Ghz si 3 GB DDR2 667 rulez in 33-40 perfect pe max, in 1920×1080, fara AA :yes:

  • error8
    a scris pe 25-09-2009 la ora 7:39 pm

    Mi se pare cel mai bun NFS al ultimilor ani. E cam la acelasi nivel de “fun” cu Most Wanted, dar e cu totul alta idee. Este incomparabil mai bun decat ultimul NFS si aduce un oarecare aer de NFS 3-4, care pentru vremea lor erau extrem de distractive. E dezamagitor ca lumea il considera prost din cauza controlului. Atunci inseamna ca si Richard Burns Rally era o porcarie, doar fiindca voi nu sunteti in stare sa controlati masina. Shift vine oarecum o idee mai aproape de realitate la control, deci destul de greu sa stapanesti bolizii din tastatura, dar este realizabil, daca va chinuiti un pic.
    Sunt ani de zile de cand nu m-am mai chinuit asa de mult sa castig cursele la un asemenea joc si asta imi place foarte mult. Eu i-as da o nota de 9 pentru ca se apropie foarte mult de ceea ce ar trebui sa fie un “joc cu masini”. Detestabila in schimb este partea de drift, care mie nu mi-a placut niciodata in nici un joc. Dar na, trebuia sa fie o particica si pentru copii. ;)

  • Ghost identity
    a scris pe 25-09-2009 la ora 7:44 pm

    Nu stiu ce sa zic, nu cred ca-s diferente semnificative intre placile video din aceeasi categorie, fie ca e vorba de nVidia sau ATI.
    Daca au aceleasi caracteristi , adica frecventa memoriei, a GPU-lui, si RAMi, n-ar trebui sa fie diferenta semnificative, mai ales pe un procesor bun. In fine, oricum nu ma omor dupa asemenea jocuri.

  • Necro
    a scris pe 25-09-2009 la ora 8:38 pm

    De pe doua dintre cele mai mari site-uri de torente jocu asta s-a downloadat de peste 10.000 ori, iar in mai marile magazine online abia a adunat ~30view-uri jocul original.

  • stirbu cristian
    a scris pe 25-09-2009 la ora 9:15 pm

    cei care au placi nvidia sunt multumiti, cei cu placi ATI nu prea, e clar ca nu e simulator dar nici arcade nu e , in legatura cu Grid, nu vad nici o diferenta intre ele fun, distractie scrie pe ele, cum m-am plictisit rau de Grid , pentru destindere o sa joc de acum Shift pana o sa apara altceva, in segmentul de jocuri din care face parte nu are rival in acest moment, asa ca, de ce nu :yes:, multumiri autorului pentru review :) , nota 8 pentru joc, in cazul in care nvidia stapaneste PC-ul vostru, poate si in cazul ATI se v-a imbunatati situatia.

  • sNaKey
    a scris pe 25-09-2009 la ora 10:22 pm

    AUTHOR:

    Timpi de încărcare uriaşi

    Îmi poţi explica, te rog, cum ai ajuns la această concluzie?
    Nu de alta, însă mie pe un C2D E6550 (destul de vechiuţ şi prostuţ) şi 4GB RAM nu-mi ia mai mult de 25-30 sec prima încărcare, şi mai târziu ajunge la maxim 10sec.

  • hector_cuper
    a scris pe 25-09-2009 la ora 11:04 pm

    Instalati patchu’ si nu mai aveti probleme cu timpii de incarcare ;)

  • soarele007
    a scris pe 25-09-2009 la ora 11:50 pm

    aia cu NFS Shtift e tare.

  • Sabotorx021
    a scris pe 26-09-2009 la ora 1:17 am

    uau,demult n-am mai jucat un joc asa frumos.

    e extrem de fun,grafica superba si control bun.

    Mi se mare superior cu mult lui GRID,la grid doar m-am enervat.

    LE:joc pe tastatura si controlul mi se pare cu muuult peste grid.
    e mai mult decat jucabil.

  • Weezer
    a scris pe 26-09-2009 la ora 1:43 am

    Pe scurt se poate juca din tastatura, lucru ce nu poate fi spus despre Grid pe aceleasi setari la assisturi, adica 90% off.

  • grosheutsf
    a scris pe 26-09-2009 la ora 2:38 am

    la minusuri ar merge timpii extra mari de incarcare ca la grid… cariera plictisitoare si story 0, la pro street mai era ceva.. si tuning aproape inexistent, mai bine ca la grid mai naspa ca la pro street
    in rest pot sa zic ca e un joc f bun.. mai bun ca pro street dupa mine.. si ar incapea intrun top 5 nfs :D

  • weaselciuy
    a scris pe 26-09-2009 la ora 4:15 am

    mai bine faceau gen Gran Turismo de pe PS3 .

  • bogdan118
    a scris pe 26-09-2009 la ora 11:02 am

    in concluzie nu lea reusit nici shift :yes:

  • grosheutsf
    a scris pe 26-09-2009 la ora 11:18 am

    nu perfect ca doar nimic nu este perfect dar oricum e destul de bunicel.. mult mai bun ca precedentele.. cu toate ca undercover a fost ireal si ala mia placut.. mai mult imi plac alea.. astea asa gen legal racing nu ma prea improsioneaza..

  • Goenitz
    a scris pe 26-09-2009 la ora 4:25 pm

    Este ok , seamana cu pro street insa merge . Ori mananca mai putine resurse ca Undercover ori este mai bine optimizat . Mie imi merge bine pe E5200@3300ghz 8800gt 4gb ram intr-o rezolutie de 1024X768 totul pe high .

  • ghemarescu
    a scris pe 26-09-2009 la ora 9:34 pm

    mda cel mai muncit nfs de cativa ani incoace… corect, da totusi parca nu asa se simte un joc de top… nota cam optimista, da de, chestie (si) de gust
    have a nice ride evrybdy!

  • Sabotorx021
    a scris pe 27-09-2009 la ora 9:47 am

    Faceti fratilor ceva cu reclamele astea,nu poate omu’ sa citeasca un review in pace din cauza lor…urat.

    LE: e site de gaming ,nu uitati. :rant:

  • error8
    a scris pe 27-09-2009 la ora 10:34 am

    Si de ce story 0 e un lucru negativ? Ne trebuie neaparat o poveste idioata intr-un joc cu masini? M-am cam saturat de povestile gen baiatul rau care face curse ilegale prin oras, vesnica tema the fast and the furious. Intr-un joc ca asta, conduci o masina, o tunezi si cam asta e tot ce trebuie sa faci. Povestea e o aditie inutila.

  • Sergiu Gh.
    a scris pe 27-09-2009 la ora 1:32 pm

    Pai astia vor poveste si in FIFA. Error8, de ce zici ca drift-ul este pentru copii ? :) Faptul ca nu iti place asta nu inseamna ca nu e bun. E adevarat, drift-ul in Shift este aiurea, cel din Carbon parea din alta galaxie in care masinile gliseaza si in acelasi timp au aderenta 100%. Insa drift-ul din Underground 1 si 2 este demential. Sa nu mai vorbesc de satisfactia unui drift natural facut in LFS.

  • Weezer
    a scris pe 27-09-2009 la ora 5:25 pm

    In U1 si U2 nu era drift, era o apasare de buton stanga dreapta si sageata inainte.

    Daca vrei Drift relativ greu de facut dar foarte satisfacator joaca Prostreet.

  • alin25PC
    a scris pe 27-09-2009 la ora 6:04 pm

    audi r8 :rulez:

  • boboescu
    a scris pe 28-09-2009 la ora 1:35 am

    Mai oameni buni va certati degeaba eu unul am jucat si versiunea pc si pe xbox.Pe xbox de ex timpi de incarcare sunt mai mari decat la pc dar in schimb la grafica ii da clasa pc-ului pe un televizor decent care suporta720p.
    De exemplu cand joci din masina se vede bordul reflecat un pic in parbriz cea ce pe pc cu toate setarile la maxim nu se vede acea reflexie si mai sunt si altelela carora nu le-am am dat importata ca la asta pt ca cateodata te incurca ca nu vezi bine linia optima.
    Pe versiunea pc am jucat cu controler xbox si cu volan care nu este un g25 dar merge si controalele sunt mai mult decat ok.Acum daca la una lume ii este lene sa isi bage nasu un pic in setarile de pt finete(deadzone ; sensibilitate s.a.m.d) normal ca ca jocu se misca ca naiba si mai este faza ca mai trebuiesc dezactivate si cateva “controale ajutatoare” de pe acolo ca sa simti ca tu conduci masina nu ea pe tine.
    Dupa parerea mea jocul asta nu e facut sa il joci cu tastatura iti trebuie neaparat un controler sau volan.
    Mi-e unul mi se pare un joc super si fata de multi care cand a aprut pro street au hulit mie si pro streetul imi place pt ca de mult vroiam de la ea games un joc cu damage sa fie diferit fata de celelalte ca m-am plictisit sa ma tot intrec cu politia iar si iar si iar.

  • Sonnyque
    a scris pe 28-09-2009 la ora 7:58 pm

    stati asa ca nu e asa aici e vorba de experienta intre 2 firme EA si CM……EA abia aqum au scos un simulator iar CM scoate de cand……deci e o diferenta dar daca EA va scoate in continuare simulatoare in urmatori ani va fi altceva….pana la urma au demonstrat si ei ca pot nu numai CM….

  • error8
    a scris pe 29-09-2009 la ora 10:31 pm

    sergiulik90:

    Error8, de ce zici ca drift-ul este pentru copii ?

    E adevarat, e o parere proprie si atat, dar nu suport conceptul de drift, cel putin eu. Nu-mi place sa ma chiunui sa-l fac si il urasc pur si simplu. Nu mi-a placut niciodata. Doar in ProStreet era oarecum mai interesant dar si acolo devenea repetitiv si dificil. Din punctul meu de vedere ar trebui sa lipseasca.

  • Khannell
    a scris pe 07-10-2009 la ora 12:42 pm

    Brothers…ce de comm.uri care nu au ce cauta aici…copilasi care nu aveti nici macar buletin,ati jucat si voi 30min shift,din keyboard bineinteles,si gata veniti sa spuneti k nu.i bun controlul(pt ca este greu,de.asta),cum ca toate masinile se controleaza la fel,apai daca ai jucat cu o masina sau maxim doua…si ca orice joc trebuie sa aiba si “defecte”,nu va exista niciodata un joc care sa atinga perfectiunea…poate prin 2022…
    Acum ati uitat cand spuneati “copie la GRID”?…tot grid o sa ramana cel mai tare…etc…cati dintre voi si.au schimbat parerile…un comm se face si el la momentul potrivit…

    P.S.nici eu nu sunt pe deplin multumit de el…dar cel putin nu comentez aiurea despre lucruri neadevarate si in necunostinta de cauza…scz pt cei kre se vor simti atacati…fiecare gamer are cerintele lui… :rulez:

  • raizen4
    a scris pe 08-10-2009 la ora 12:06 am

    Sunt perfect de acord cu Khannell mai putin partea cu 2022.Eu cred ca niciodata nu va fi un joc perfect pentru ca nici oameni nu sunt perfecti ca sa realizeze acest lucru,cat despre acest joc mi se pare frumusel nu exceptional dar mai bun ca ultimele :yes: :yes:

  • sange24
    a scris pe 09-10-2009 la ora 10:29 am

    TINAND CONT CA SUNT FAN BMW JOCUL ARE NOTA 10 DE LA LA MINE ;)

  • Khannell
    a scris pe 10-10-2009 la ora 1:55 pm

    Raizen4…nu am nimic cu tine…dar nu trebuie sa existe oameni perfecti k sa creeze un joc perfect…un joc nu va niciodata perfect pt k oricat ar fi el de “perfect” se vor gasi intotdeauna critici si nemultumuiti…so…
    Azi am avut curajul sa joc si grid cu volanul si sunt pe deplin dezamagit…pt mn grid.ul in afara de damage nu mi se pare cu nimic mai bun decat shift…

  • nero76
    a scris pe 10-10-2009 la ora 7:00 pm

    Controlul si comportamentul fizic al masinilor e execrabil. N-am mai vazut asa ceva in nici un joc auto. Trebuie sa iei virajele pe circuit cu derapaje de spate ca la rally pe macadam.
    Pacat de grafica, numarul de circuite si masini din joc.
    [q=AUTHOR][/q]

  • Khannell
    a scris pe 11-10-2009 la ora 3:22 pm

    Nero76…”Trebuie sa iei virajele pe circuit cu derapaje de spate ca la rally pe macadam.”…si de ce “trebuie” sa faci asta?…pentru k ai viteza prea mare,cumva?sau nu stii tu sa conduci…”N-am mai vazut asa ceva in nici un joc auto”…depinde si de ce jocuri ai mai “vazut” tu…dak stii tu unul mai bun sa ma anunti…dar sa nu zici grid,care oricum e cel mai apropriat…dar cu mult in spate…

  • nero76
    a scris pe 14-10-2009 la ora 8:13 pm

    Khannell la ce pilot mare pare ca esti nu pot sa-ti recomand decat un simulator hard precum GTR2. Desi e vechi il joc cu mare placere fiind mult peste “shit-urile” aparute in ultima vreme. Cat despre GRID desi pe mine m-a dezamagit e mult peste SHIFT.

  • Khannell
    a scris pe 25-10-2009 la ora 1:04 am

    nero76…in primul rand esti un agramat…
    nu am nevoie de recomandarile unui sofer de caruta…
    da…te aprob…grid este peste shift…la “defecte”…
    :fuckoff:
    cat despre gtr2…shut the fuck up… :wallbash:….

  • Darkeeper
    a scris pe 22-11-2009 la ora 10:55 pm

    l-am luat, l-am jucat, l-am sters. Ce sa zic, parca te uiti al tv, de fapt, e mai ceva ca la tv, f buna grafica. Jocul este bine facut, dar tot nu imi place plus ca uneori mai mult stau sa astept sa se incarce si ma uit la 2 masinute cum se invart…Eu ii dau 7.5 doar fiindca a fost ceva munca sa faca masinile alea.

    a si btw, GRID mi-a placut mult :) .

  • snask_grassu
    a scris pe 17-12-2009 la ora 4:29 pm

    la grafica da este foarte bun dar ce pot sa zic ca nu doar grafica conteaza . asa zisu suport PSYSX este bun doar pe asfalt ca daca intri pe iarba , nisip si ce or mai avea aia pe marginea drumului sare masina ca toti dracii . oricum cu toate ca este un joc cu nota generala mica din punctul meu de vedere este totusi un plus fata de undercover . Oricum mult mai fun este Dirt2

    10x pt review si nota mea este de 70 ajutata mult de grafica . arata bine pe GTS250 :D

  • Gamer01
    a scris pe 01-01-2010 la ora 8:28 pm

    ce ziceti pe un procesor intel core 2 quad de 3 GHz q9650 o placa video gigabyte nvidia geforce 9600GT 1GB si 2 gb RAM este posibil sa ruleze fara sa se intrerupa fara sa se blocheze si fara alte chestii de genul asta cu setarile la maxim? astept un raspuns :hustler:

  • Al3xyoo
    a scris pe 24-06-2010 la ora 10:58 am

    Mi-a mers mie pe un AMD Phenom II X2 550 care e dual core si n-o sa mearga pe un quand?
    Merge fara probleme.

  • Adaugă un comentariu

    Ai un gravatar?
    Scrie în formular adresa de email asociată şi comentariul tău va ieşi în evidenţă.

    Comentariile care conțin injurii, un limbaj licențios, instigare la încălcarea legii, la violență sau ură vor fi șterse. Încurajăm cititorii ComputerGames.ro să ne raporteze orice abuz în comentariile publicate pe site.