Gothic 3 – Forsaken Gods Review

Gothic 3: Forsaken Gods

Producător: Trine Game Studios

Distribuitor: JoWood

Platforme: PC

Gen: RPG

Data de lansare: 21 noiembrie 2008

Gothic este o serie longevivă care ne-a încântat începând cu 2001, când a fost lansat un RPG îndrăzneţ şi diferit de ce apăruse până atunci, avându-l ca protagonist pe Eroul fără Nume. Producătorii fiind germani, Gothic a fost lansat mai întâi în ţara natală, ediția în engleză ajungând pe rafturile magazinelor la sfârşitul aceluiaşi an.

Cu toate acestea, noua abordare a fost un succes chiar dacă era nițel greoaie pentru novici. Studiourile Piranha Bytes au încercat marea cu degetul și au avut succes, chiar dacă primul Gothic nu a fost lipsit de probleme și a avut o curbă de învățare/acomodare destul de lungă. A urmat în 2003 un Gothic 2 ceva mai accesibil pentru cei care nu erau experţi în RPG-uri, plus expansion-ul Night of the Raven care aducea multe lucruri noi şi binevenite.

Din păcate,şi Night of the Raven a fost așteptat timp de doi ani de fanii non-germani, asta pentru că versiunea în engleză nu a fost disponibilă decât în ediția Gold, la pachet cu Gothic 2. Cei mai cârcotași sau cei care nu doreau o provocare s-au plâns de nivelul de dificultate crescut simțitor, chiar exasperant pe alocuri dacă nu alegeau bine skill-urile, dar fanii mai hardcore au fost foarte mulțumiți de noile aventuri.

În anul de grație 2006 a fost lansată cea de-a treia încarnare a Gothic-ului, mult așteptată şi cu un imens potențial, dar care în final a dezamăgit. Nu întru totul, dar nici nu a fost ce ar fi trebuit să fie. Cu toate problemele specifice seriei, a fost una de succes, apreciată de o mulțime de jucători.

Jowood s-a gândit însă că ar fi o idee bună să mai stoarcă nişte bani prin lansarea unui nou expansion, menit să lege evenimentele din Gothic 3 şi viitorul Gothic 4. Ideea în sine era bună, fanii au sărit în sus de bucurie, cu toate că știau că dacă va fi folosit același motor in-house, Genome, vor fi din nou probleme. Cu toții ne-am gândit însă că producătorii vor învăța din greșelile trecutului și că vor finisa jocul așa cum se cuvine.

Din păcate, cei de la Piranha Bytes au avut nişte discuţii mai aprinse cu Jowood şi au renunţat la serie, publisher-ul austriac pasând munca indienilor de la Trine Games. Aceștia fiind, din câte au declarat, stresați de lipsa de timp, au zis că e mai bine să recicleze decât să creeze ceva nou. Evident, un expansion care are loc pe aceleași meleaguri ca jocul original e de la sine înțeles că va avea o mulțime de elemente comune cu predecesorul, dar aici din păcate e vorba de un copy-paste masiv ce nu justifică munca producătorilor și graba în care l-au scos.

Povești de adormit fanii…

Ca multe din jocurile recente, potențial are, dar unde s-a risipit n-aș putea să ghicesc. Jocul pornește de la premisa că eroul nostru anonim a avut o ceartă cu Xardas, mentorul său şi cel care l-a ajutat de-a lungul seriei. Cearta se pare că are origini politice, eroul fără stare dorind să se întoarcă în Myrtana pentru a aduce pacea, pe când magicianul ține cu dinții de ideea că ar trebui să meargă mai departe.

De aici rezultă o luptă din care eroul iese mai mult mort, ajungând ce-i drept în Myrtana. Toate acestea ne sunt prezentate prin intermediul unui intro format din artwork-uri slab realizat, ce ar fi putut foarte bine să fie făcut de fani, nu de o firmă ce se respectă. După acest intro magnific, ne trezim în casa lui Inog, unul dintre personajele cunoscute din Gothic 3, care se pare că ne-a salvat de la somnul prin boscheți.

De aici înainte, povestea există doar dacă o căutăm în străfundul celor mai adânci peșteri. Nu înțelegi unde e, care e şi ce vrea de la tine. Fanii seriei ştiu deja că trebuie să alegem o facțiune și să îndeplinim misiuni pentru a câștiga reputație, urmând ca într-un târziu să ne luăm la trântă cu facțiunea adversă. Prezentat cum trebuie, acest aspect ar fi suficient, deoarece eroul se întoarce tocmai pentru a readuce pacea, iar mari întorsături de situație nu prea cred că ar avea cum să fie. Dar de la o idee extrem de simplă care în linii mari a funcționat și în Gothic 3 și până la realizarea ei e cale lungă.

De când ieșim din casa binefăcătorului nostru, povestea dispare, iar ceea ce rămâne e doar o plimbare de colo-colo, fără un scop bine definit. NPC-urile individualizate sunt atât de puține încât de obicei te plimbi printre warrior, mercenary, citizen, general (se pare că orcii au o mulțime de generali, dar toți incompetenți) și tot așa până la loc comanda.

Așa era și în jocurile anterioare, dar aveam parte și de o mulțime de NPC-uri care ne dădeau misiuni, ne mai spuneau câte ceva interesant și ne ajutau să înaintăm în poveste. Aici, progresul înseamnă de cele mai multe ori o plimbare prin pădure ca bezmeticul. Cele câteva NPC-uri care au nume nici măcar nu au ceva important de zis. Sunt o mulțime care nu mi-au spus sau cerut nimic, deși am fost cam peste tot și făcut tot ceea ce am găsit de făcut. Sunt, se pare, puse de umplutură și se ajunge astfel la venerabilul număr de cinci NPC-uri care au ceva de zis în fiecare oraș, asta în condițiile în care predecesorul avea minim 20-30.

Pagina: 1 2 3 4

Plusuri

  • Care plusuri?

Minusuri

  • Poveste neinteresantă
  • Extrem de multe bug-uri
  • Voice-acting la pământ
  • Rulează execrabil
  • Plasare aberantă a inamicilor
  • Prea mult loot