Dragon Age: Origins Review

Scris pe 22-12-2009
Autor: ComputerGames

'The currency of war is life. We pay the cost and hope in the end it was worth it.'

Războiul? Războiul se hrăneşte cu vieţi. Dar în acelaşi timp, războiul este cel care determină sufletele damnate pe care le devorează să îşi conştientizeze adevărata valoare în circumstanţele deosebite de care au parte. El, mai mult ca orice alt eveniment, generează cele mai surprinzătoare poveşti, ca şi cum toate personajele implicate ar simţi Sfârşitul Lumii în aer şi se grăbesc să îşi trăiască frenetic ultimele momente. Dragon Age: Origins este şi el un joc despre război. Chiar dacă firul narativ se descâlceşte într-o manieră marca Tolkein, seriozitatea confruntărilor aduce în faţă nu lupta dintre popoare, ci, cum am subliniat mai sus sau cum subliniază chiar şi titlul, o suită foarte colorată şi savuroasă de personaje, cu o sete de viaţă şi „origini” foarte diferite.

Înainte să ne raportăm însă la Dragon Age: Origins ca la un univers extrem de fragmentat, dar coerent şi acaparant, merită subliniat faptul că însuşi producătorul, BioWare, îl defineşte ca succesorul spiritual pentru Baldur’s Gate. În consecinţă, ar fi fost firesc ca şi Dragon Age să fie animat de mecanismele şi regulile Dungeons&Dragons. Spre deosebire de alte titluri care au continuat tradiţia Baldur’s Gate însă (şi mă gândesc aici mai ales la seria Neverwinter Nights), în acest titlu RPG cele 10 porunci ale D&D-ului au fost înlocuite cu un nou sistem, mult simplificat şi bazat pe clase, producătorii sperând să atingă astfel un gameplay mult mai fluid şi accesibil.

Diferenţele sunt vizibile încă din meniul de generare a personajului, unde observăm că nenumăratele rase care ne paralizau puterea de decizie în alte jocuri inspirate din D&D lasă acum loc la doar trei opţiuni: Elf, Human şi Dwarf. De asemenea, clasele şi specializările atât de familiare au fost aruncate la gunoi, în locul lor rămânând trei moduri fundamentale (şi cam generice) de supravieţuire: Mage, Fighter sau Rogue. Pe de altă parte, sistemul de luptă este bazat încă pe “dice rolls”, aruncări digitale aleatoare cu “zaruri”şi este puternic influenţat de clasicii parametri Stats, care sunt aceiaşi de când lumea.

Nu se poate spune la fel şi despre arborele de Skills, care a fost şi el redus la o suită elementară de opt ghiumbuştucuri. Survival de exemplu permite detectarea mai rapidă a inamicilor, iar Tactics permite manevrarea mai facilă de către AI a personajului în discuţie. Clasica buzunăreală (Pickpocket) poate fi acum învăţată de orice clasă de personaj, iar Combat Training afectează concentrarea în cazul Magilor şi măiestria în arme a celorlate două clase. Trei dintre skill-uri alcătuiesc sistemul de crafting , astfel încât un personaj în Dragon Age poate alege să fiarbă poţiuni şi/sau otrăvuri sau să meşterească la capcane.

În contrast cu alte sisteme de Crafting, cel din Dragon Age: Origins ţine exclusiv cont de nivelul de Skill şi nu şi de Stats. Reţetele de bază sunt adăugate automat la repertoriu odată cu investirea de puncte în abilitatea corespunzătoare, în timp ce reţetele mai interesante trebuie cumpărate şi învăţate de la un negustor. Obiectele din oricare din cele trei categorii descrise mai sus necesită două tipuri de ingrediente pentru a fi create: consumabile pe care le puteţi culege din mediu, precum şi consumabile pe care el găsiţi doar de cumpărat. Cu alte cuvinte, dacă nu v-aţi aprovizionat bine din “târg”, nu puteţi crea poţiuni. Aceasta este o diferenţă fundamentală faţă de alte RPG-uri, în care găseai toate gunoaiele reciclabile necesare în diferitele containere din niveluri.

Cel mai interesant Skill rămâne însă Coercion, echivalentul Dragonian atât al skill-ului Persuade, cât şi al lui Intimidate. În funcţie de câte puncte are jucătorul investite în Strength sau în Cunning (a se citi Dexterity), el devine fie un încăpăţânat care bate cu pumnul în masă, fie un libidinos ce se bagă pe sub pielea oamenilor. Este de remarcat faptul că skill check-ul se face înainte de iniţierea conversaţiei. Cu alte cuvinte, un Skill check failure nu înseamnă o reacţie negativă a NPC-ului pe care încerci să îl convingi, ci mai degrabă imposibilitatea de a efectua o mişcare de “convingere”din start, astfel că jucătorul nu suportă consecinţele slăbiciunii de caracter . Aceasta demonstrează că în Dragon Age manipularea celorlate personaje nu este esenţială pentru supravieţuire.

E adevărat că numeroasele posibilităţi de a-ţi impune punctul de vedere fac viaţa mai uşoară şi mai interesantă, deblocând de multe ori misiuni secundare şi oferindu-ţi posibilitatea de a evita multe confruntări armate, mai ales spre final când lucrurile încep să se precipite. Dar în acest RPG nu există clasă care să nu fie orientată spre luptă şi distrugere, astfel încât să îţi croieşti prin vorbă drumul este mai mult un mod de condimentare a experienţei de joc, un bonus, decât un stil în sine.

Cu toate acestea, nu se poate spune că Dragon Age a pierdut la capitolul complexitate. Singura diferenţă este că labirintul ameţitor din fundal nu mai izbeşte jucătorul de la început, ci diferitele aspecte se vor încurca pe parcursul acţiunii într-un ansamblu ce este mult mai greu de urmărit şi înţeles decât formula clasică.

loading...
Pagina: 1 2 3 4
Cuvinte cheie:
  • Deady
    a scris pe 22-12-2009 la ora 12:06 pm

    Cand vine vorba de jocuri BioWare ma face mandru ca is un fan inrait al RPG-urilor.

    Congrats nici Review-ul nui mai prejos de calitatea Jocului care dupa parerea mea i cel mai bun rpg de anu asta fara indoiala.
    :rulez:

  • Raziel01
    a scris pe 22-12-2009 la ora 12:06 pm

    Nota foarte mica dupa parerea mea pentru acest joc.

  • rock47
    a scris pe 22-12-2009 la ora 1:31 pm

    se aplica un nou sitem de punctaj de la 1-15 de nota 9 e “foarte mica”?
    e chiar mare tinand cont de grafica. :doh:

  • Apokalyps93
    a scris pe 22-12-2009 la ora 2:06 pm

    “Exceptând cazul în care jucaţi pe dificultate Nightmare, în Dragon Age butonul de pauză este aproape inutil”-asta e cumva o gluma?poate neobligatoriu dar niciodata inutil

  • Highlancer
    a scris pe 22-12-2009 la ora 2:21 pm

    “Covârşitor de mult conţinut”? Well, I wouldn’t say that… Comparatic cu jocuri _clasice_ old BioWare, e average.

    “Opţiunile vaste oferite de toolset”? Buggy toolset fără un wiki(a) explicit la lansare şi cu deficienţe (teh lightmapper + python crap).

    În plus, aş dori şi eu nişte sărmaluţe şi un feature de exportare a caractarelor. Here’s your 10% tip, BioWare. kkthxbb!

    Overall, de acord, e un joc de nota 9.

  • Raziel01
    a scris pe 22-12-2009 la ora 2:59 pm

    @rock47 Crysis a luat noua si in jocul ala nu se poate tine cont decat de grafica.

    Nu stiu daca ai observat, dar desi nu are o grafica de top, totul este creat artistic si fiecare tip de cladire are o arhitecuta aparte in functie de cultura de care apartine, pana si pe tavan in DA: O un joc gandit pentru camera izometrica are detalii grafice impresionante.

  • Ghost identity
    a scris pe 22-12-2009 la ora 4:09 pm

    Nota pe merit, cu toate ca nu stiu de ce va plangeti de grafica jocului ? Neaparat trebuie sa foloseasca Unreal 3 engine sau Crytek engine ? Jocul arata superb ! Foarte multa grija pentru detalii, toate decorurile din joc sunt realizate cu multa migala, si cu un mare simt artistic.
    Dar personajele sunt de nota 10 . Miscarile faciale, sunt foarte bine realizate, iti dai seama numa dupa expresia fetei personajelor(cu exceptia lui Shale), ce simt: tristete, dezamagire, frica, fericire, nedumerire etc… Si sa nu uitam de povestea fiecarui personaj, si relatia pe care o poti dezvolta cu fiecare in parte.
    Iar la partea de Role playing, no comment, bioware raman cei mai buni, cand vine vorba de RPG-uri, de storyline etc…
    Imi place ca jocurile celor de la Bioware nu se bazeaza pe loot-ing, si questurile nu sunt banale. Chiar daca multe iti cer sa duci pachetul x la personajul y, sau sa-l ucizi pe cutarica, totusi felul in care sunt povestite, cu lux de amanunte, te introduc si mai mult in povestea si universul jocului. Iar dialogurile purtate cu fiecare npc nu sunt plictisitoare, sau sa abunde de replici simpliste, a la filme de mana a doua. Voice acting de exceptie, la fiecare npc pe care-l intalnesti in joc.
    Astept Mass Effect 2 de la Bioware pe anul viitor, ca pe 2009 si-au facut treaba. ;)

  • rock47
    a scris pe 22-12-2009 la ora 5:52 pm

    eu nu inteleg ce legatura are grafica dintr-un FPS SF cu un RPG :confused:
    nota 9 se acorda jocurilor foarte bune iar Dragon Age se incadreaza in aceasta categorie.
    mai sus intram in categoria capodopere si ar fi pacat sa ne plafonam :p

  • boxaboxu
    a scris pe 22-12-2009 la ora 7:29 pm

    Foarte bun review doua observatii :
    1 Morrigan este cel mai interesant personaj in parerea mea.(incearca romanta)
    2 Unde anume au anuntat producatorii un expansion pana la jumatatea anului viitor nu am gasit nimic in acest sens.

  • paul2407
    a scris pe 23-12-2009 la ora 2:01 am

    @rock47 Mass Effect 2 e tot RPG.
    Jocul m-a tinut vreo saptamana legat de pc :) si pot spune ca a fost superb. Are o poveste f captivanta la care incercam de fiecare data sa aflu ce se intampla daca alegeam opusul etc , si asa am ajuns sa reincep jocul.Fata de alte rpg-uri de la bioware acesta chiar se poate termina relativ repede.Mie sincer sa fiu mi s-a parut scurt.
    Review bun, nota buna dar ar mai incape putin.

  • Raziel01
    a scris pe 23-12-2009 la ora 3:03 am

    @rock47 Defineste notiunea de capodopera pentru tine.

  • rock47
    a scris pe 23-12-2009 la ora 8:45 am

    in cazul de fata un joc care la momentul aparitiei a reprezentat o “pata de culoare ” in lumea jocurilor video:
    F.E.A.R. , NFS Porsche , Starcraft, Return to Castle Wolfenstein, Far Cry, Siberia, Deus Ex, Half Life , Bioshock,
    Condemned :Criminal Origins.

  • Raziel01
    a scris pe 23-12-2009 la ora 11:23 am

    Eu vad capodopere jocuri ca Baldur’s Gate 2, Fallout 2, Planescape Torment, Gothic, Bioshock, etc. Si sincer DA:O e peste Baldur’s Gate 2 pentru mine si asta spune destul.

    PS: Daca tu consideri Far Cry capodopera poti sa adaugi si Serious Sam ca vorba aia te bati cu acelasi tip de monstri. :doh:

  • Sabotorx021
    a scris pe 23-12-2009 la ora 12:13 pm

    sw kotor 1 si 2 – capodopere :D

    Dragon age origins e joc foarte bun,bioware e tatal rpgurilor :D .

  • SlippyToad
    a scris pe 23-12-2009 la ora 3:30 pm

    @raziel01: nu prea ai inteles nimic din baldur’s gate 2 daca zici ca este sub dragon age origins si, se pare ca nici din far cry sau serious sam daca le compari in modul asta
    in momentul asta cred ca far cry este cel mai bun shooter de pe piata si ma refer la shooterul adevarat, plain shooter, nu ceva care se bazeaza mai mult pe story si impresioneaza prin asta
    dragon age origins e un rpg bun, dar daca il comparam cu marile rpg-uri se duce mult in jos. in jocul asta n-am gasit nici un personaj memorabil, pe care sa il tin minte

  • adrian1921
    a scris pe 23-12-2009 la ora 3:31 pm

    Pai na bioware sunt specializati in rpguri ar fi si culmea sa nu aiba capodoperi:D

  • Raziel01
    a scris pe 23-12-2009 la ora 4:09 pm

    @SlippyToad Inseamna ca Morrigan a fost invizibila in jocul tau… Pe langa personajele peste medie Alistair, Oghren, Shale si Sten.

  • SlippyToad
    a scris pe 23-12-2009 la ora 5:14 pm

    nu prea am folosit-o pe Morrigan. nu mi-a placut. e a dracu rau, scorpie enervanta
    cel mai mult mi-au placut shale si sten
    alistair n-are nimic specific, al lui

  • Ghost identity
    a scris pe 23-12-2009 la ora 6:28 pm

    Cica dracu rau, scorpie enervanta, :haha:… esti bun.
    Fiecare personaj are o poveste a sa, are ceva aparate, daca ai rabdare sa ii asculti pe fiecare in parte. Daca le faci questurile personale, si devii prieten cu fiecare in parte.
    N-am jucat Baldur’s Gate 2, doar cateva ore, parea interesant dar la acea vreme n-aveam rabdare sa citesc sute de randuri de dialog si de text, asa ca nu ma pronunt. Din ce spun RPG-istii “old school”, ala-i tata rpg-urilor. O fi nu zic, dar eu sunt de parere ca trebuie sa lasam trecutul si sa ne focalizam pe prezent, viitor. Ce a fost a fost, nu putem acum sa comparam toate rpg-urile cu BG2, shooterele cu Doom si Wolfenstein, si rts-urile cu Dune.
    Aceste jocuri, au fost o piatra de temelie pentru cele din ziua de azi, o referinta in domeniu, dar cam atat.

  • Weezer
    a scris pe 23-12-2009 la ora 9:11 pm

    La minusuri as adauga lipsa unei voci pentru personajul principal.

  • thor76
    a scris pe 23-12-2009 la ora 9:59 pm

    AUTHOR:

    Exceptând cazul în care jucaţi pe dificultate Nightmare, în Dragon Age butonul de pauză este aproape inutil.

    You got to be kidding…l-ai jucat pe easy cumva?
    Te rog justifica afirmatia…aaa si daca i-ai batut pe Flemeth si pe demi-lich

  • Ghost identity
    a scris pe 23-12-2009 la ora 10:03 pm

    Chiar sunt curios voi pe ce dificultate l-ati terminat ? Eu pentru prima data l-am terminat pe normal, si pot spune ca am intampinat unele dificultati la Broodmother, Flemeth si la the Unbound. Dar acum il joc cu un mag pe normal si mi se pare mult mai usor. Prima data poate fi mai dificil.
    Poate am sa-l incerc si pe hard, dar cand imi fac nervi, si rabdare. :p

  • paul2407
    a scris pe 23-12-2009 la ora 11:22 pm

    Si eu tot pe normal l-am terminat si sincer sa fiu nu mi s-a parut usor, adica foloseam “space” de multe ori. Nu-mi aduc acum aminte dar pe flemeth nu am reusit sa o bat si am terminat jocul, dupa care quest se iveste sa o paruiesti ca sincer nu stiu? poate am sarit eu peste ceva dialog important , nush ….

  • Night-Elf
    a scris pe 24-12-2009 la ora 12:16 am

    “..nenumăratele rase care ne paralizau puterea de decizie în alte jocuri inspirate din D&D..” – Absynthe

    Nu asta inseamna un RPG? Intrarea intr-un rol? Sa-ti creezi un caracter dupa pofta inimii si sa te aventurezi intr-o lume fantastica? In cazul asta sa scoata cineva seria Diablo din cutia “Hack’n Slash” si sa o mute in cutia de “AD&D”
    Eventual la MMORPG ca se poate juca si in 8 oameni.

    Revenind la subiect, cel mai placut lucru la acest joc este povestea, dialogurile care desi dureaza un pic mai mult decat actiunea in sine, m-au facut sa fiu atent la conversatii. Nu e o revelatie, dar e un joc care merita jucat.

  • strumfi
    a scris pe 24-12-2009 la ora 10:28 am

    merita jucat pentru poveste , este la fel de bun ca si baldur doar din pct de vedere al complexitatii membrilor din party si …atat. Spre deosebire de baldur unde chiar era o problema sa faic rost de bani sa cumperi chestii aici ai bani si nu poti macar sa gasesti o nenorocita de mana potion. M-am enervat cumplit pt ca nu am reusit sa gasesc lyrium dust sa fac niste potiuni . Dupa ce am trecut de broodmother am ramas chel aproape si nu mai reuseam sa distrug golemii aia .. La faza aia m-am enervat si l-am sters. nu am rabdarea necesara sa stau sa imi numar potiunile recunosc . Shopurile din orase sunt niste mizerii , e gandit pe partea economica cu …dosul.
    De regula nu este o problema sa gasesti un produs , problema in mod normal sunt banii . Sa fim seriosi , nu e funny sa merg pana in padure la elfi ca sa pot sa cumpar 100 sticlute si apoi sa vad ca nu am ingrediente pt ca….nu se gasesc.nu ca nu am bani ci pt ca nu exista.am inteles frate … sunt rare potiunile de mana , tre economie da cand iti dau aia in gura cu spelluri si toate mizeriile trebuie heal . Si fara mana chiar nu ai cum .
    Solutia lor se pare e ca sa ma faca pe mine sa numar sticlutele si sa stau 3 ore la fiecare boss sa dau reload peste reload sa economisesc o sticla de mana .
    Cred ca zic pas.E un joc bun dar nu are treaba cu ala ,, batranu ,, . Ma asteptam sincer la ceva mai prost.

  • Ghost identity
    a scris pe 24-12-2009 la ora 10:48 am

    Nu stiu pe ce nivel de dificultate l-ai jucat, dar eu personal n-am avut astfel de probleme. Trebuie sa recunosc ca prima data cand l-am jucat am intampinat dificultati, de genul: n-am avut destule mana potions, sau healing potions; dar acum cand il joc a 3-a oara, nu mai am astfel de probleme, si a descurs totul ca uns.
    Dar la astfel de jocuri ai nevoie de rabdare ca altfel, n-are rost sa-l joci. Treci nene la shootere.
    Sincer ca blood mage, n-am prea folosit mana potions, cel putin in Orzammar, dead trenches etc…
    Faceam dmg foarte mult, si in rest o aveam pe Wynne(cand era vorba de healing evident) care-si facea treaba(spirit of faith ajuta enorm in situatii de criza).
    Ma rog… fiecare dupa posibilitati, dar daca tu n-ai avut rabdarea necesara sa-l joci, ca n-ai avut destule mana potions, aia nu inseamna ca jocul ii slab, sau ca pe partea economica sta prost.

  • EZIO
    a scris pe 24-12-2009 la ora 1:19 pm

    Superrrr tareeeee imi place la nebunie jocul :rulez: :hustler: :evil: :sneaky: :yes:

  • strumfi
    a scris pe 24-12-2009 la ora 5:33 pm

    aha , asa e ! intai tre sa iei vreo clasa de fighter ca sa vezi ca nu gasesti suficienta mana pt healer, apoi pt ca nu reusesti sa termini bagi un cheat si a doua si a 3 oara alegi alte clase ca poate cu alea te descurci . Esti piesa man si Dragon chiar e un joc bun dar nu la capitolul potions. Si daca sa zicem am chef sa fac party numa de fighteri ? in Baldurs se putea asta . Inseamna ca nu se mai poate termina jocul ..corect ?
    Eu nu am rabdare dar pot sa imi dau seama cand ceva e putred in Danemarca.Sau poate tie iti place sa mergi sa cumperi sticle din nush ce oras si frunze la 30 km de la elfi . Si nush ce concentrat anti matreata ca sa termini potiunea din a 3 locatie . E strategia dracu.
    Eu nu zic ca jocul nu se poate termina dar strangerea din buci si numaratul potiunilor nu mi se pare ceva ce trebuie trecut la plusuri . Felicitari pt rabdare oricum eu sunt batran si nu mai am chef de contabilitatea licorilor si reluat vreo misiune , schimbat eroi , renumarat potiuni .
    Este un joc frumos nu am altceva ce sa-i reprosez dar chestia asta m-a plictisit . E ca si cum mergi la intalnire si te stropeste autobuzul. iti piere tot cheful . asta nu inseamna ca femeia insa nu e frumoasa:)

  • Ghost identity
    a scris pe 24-12-2009 la ora 6:04 pm

    Auzi la el, bagi un cheat, schimbi erou, :haha: de unde le mai scoti frate ?
    Sincer n-am ma folosit cheaturi, cum zic baietasii “coade”, de cand aveam vreo 11 ani(adica acu’ 9 ani), si nu le avea cu jocurile.
    Faza-i ca trebuie sa-ti gestionezi fiecare miscare cu multa atentie si rabdare, sa te gandesti pentru misiunea cutare ce personaje sa iei, si cu ce specializari.
    Si nu, n-am strans din nicio buca(sa ma scuze operatorii), pana acum, nici n-am pierdut vremea de la un store la altul. Iti ia cateva secunde, 1 minut max 2 sa te deplasezi dintr-un loc in altul pe harta.
    Dar in fine, fiecare joaca ce-i se potriveste…

  • strumfi
    a scris pe 24-12-2009 la ora 6:13 pm

    Da , Absolut. oricum e peste RPg-urile obisnuite cu mult , acelea in care membrii party-ului sunt niste sclavi obedienti cu la fel de multa personalitate ca o oaie. Are strategie , are dialoguri interesante interactiune berechet intre membrii party-ului…dar e prea lent in anumite aspecte.Nu cred ca o sa mai vedem ceva mai bun in urmatorul deceniu asa ca presupun ca trebuie sa ne multumim cu ce avem cand e asemenea seceta..

  • Ghost identity
    a scris pe 24-12-2009 la ora 7:38 pm

    In urmatorul deceniu ? “optimist” ca intotdeauna…
    Seceta, seceta, dar au aparut destule bune, si la anul vor mai fi lansate: SC:Conviction, Mass Effect 2, Assassin’s Creed 2 pe PC, deci se anunta un an 2010 bun.

  • rixer
    a scris pe 24-12-2009 la ora 8:55 pm

    http://www.youtube.com/watch?v=XyOa9_jNnEw
    jocul asta mi se pare cu mult peste dragon age.pacat ca nu`i si pe pc

  • Raziel01
    a scris pe 24-12-2009 la ora 9:57 pm

    Tu nu prea intelegi cu ce se mananca DA: O…

  • Ghost identity
    a scris pe 24-12-2009 la ora 10:02 pm

    Mda… cica jocul ala, adica Demon’s Souls, ar fi RPG-ul anului, in opinia celor de la Game Trailers…
    Ma rog… credeti ce vreti, dar din moment ce l-au pus la categoria RPG si pe Borderlands, eu unu m-am lamurit cu topurile lor.

  • rixer
    a scris pe 24-12-2009 la ora 10:37 pm

    borderlands daca nu am insel are si cateva elemente de rpg in el…jocu ala a luat si de la gayspot si ign premiu pt cel mai bun rpg :(

  • Apokalyps93
    a scris pe 25-12-2009 la ora 12:00 am

    mda,la fel demon souls este RPG-ul anului si in opinia celor de la Gamespot (copia voastra americana-sau invers,marog) chiar daca voturile userilor erau in favoarea lui DA:O cu vreo 50 %,acelasi Gamespot care a declarat Sims 3 cel mai bun joc de strategie al anului 2009,Empire Total War nefiind nici macar nominalizat…..dar asta conteaza mai putin pt ca in opinia mea anul 2009 a castigat un joc pe care gamerii il asteptau poate de un deceniu dupa Baldur’s Gate sau Diablo si altele,un joc care va scrie istorie si se va dovedii o piatra de hotar pentru RPG-urile si nu numai ce vor urma in urmatorii anii: Dragon Age :Origins

  • Terrorblades
    a scris pe 25-12-2009 la ora 2:11 am

    Demon Souls chiar merita in primul rand din cauza inovatiilor extraordinare. Daca mai adaugam grafica si atmosfera plus dificultatea este ceva deosebit cu adevarat. Asta nu inseamna ca DAO nu este un joc excelent. Sincer sunt fan inrait a tot ceea ce scoate Bioware. Ei sunt taticii a tot ce inseamna RPG facut cu simt artistic. Dar pe langa ei mai sunt si exceptii. Una este Demon Souls , un joc cu adevarat superb. Eu personal le-as fi pus pe amandoua in frunte.

    @Apokalyps93 : de ce nu precizezi ca pt PS3 a fost ales Demon Souls inaintea DAO ? Pt ca pe PC , DAO a fost ales cel mai bun joc.

  • Apokalyps93
    a scris pe 25-12-2009 la ora 8:13 am

    da,jocurile astea au castigat premiile de cele mai bune jocuri la platformele lor(consider ca DAO este un joc facut special pt PC).dar dupa cum spuneam nu iti face nimeni clasamente,tu decizi ce jocuri iti plac,si asa dupa commenturile de pe site-ul gamespot useri nu sunt prea “impresionati” de alegerile facute de gamespot.

  • iatot
    a scris pe 25-12-2009 la ora 6:03 pm

    risen,torchlight si cu divinity 2 sunt cu mult mai bune decat asta

  • Ghost identity
    a scris pe 25-12-2009 la ora 6:07 pm

    Torchlight ? Ala nici macar nu-i role playing, ii hack and slash. Vai si amar. Se vede, ce joci, daca-i cu mai mult text gata-i prostie n-avem rabdare.
    Risen ii bun, dar nu-l poti compara cu Dragon Age sau orice alt joc Bioware, care-s mult mai complexe si mai mari.

  • iatot
    a scris pe 25-12-2009 la ora 6:13 pm

    risen e cu mult peste dragon age si ce au mai scos aia de la bioware..poate doar baldurs gate sa fie peste risen

  • Apokalyps93
    a scris pe 25-12-2009 la ora 7:53 pm

    pai ce te-ai astepta de la un RPG?sa fie pe sistemul pace si iubire?

  • iatot
    a scris pe 25-12-2009 la ora 7:56 pm

    pai vad ca dragon age e pe sistemul asta..iubire si sex

  • Apokalyps93
    a scris pe 25-12-2009 la ora 8:05 pm

    si Risen cum e?sau Torchlight?sau oricare RPG din lumea asta?si 95% din jocurile care ies pe piata…

  • iatot
    a scris pe 25-12-2009 la ora 8:10 pm

    pai dintr`o misiune mi`am dat seama ca ii o povara mai precis un jeg de joc care nu va fi niciodata peste risen sau divinity 2

  • Apokalyps93
    a scris pe 25-12-2009 la ora 8:19 pm

    am o intrebare:de unde stii tu ca e vorba despre sex daca nu ai jucat doar o misiunemica parte din joc?

  • boxaboxu
    a scris pe 26-12-2009 la ora 1:42 pm

    “producătorii au promis un expansion pack până la jumătatea anului viitor.” Detalii unde ai vazut asta nu am gasit nimic asemanator.

  • Raziel01
    a scris pe 26-12-2009 la ora 1:55 pm

    Mda as vrea sa stiu si eu de unde ai scos informatia asta? Iti spun eu ce au promis producatorii, 2 ani de DLC-uri.

  • wolfthebeast
    a scris pe 26-12-2009 la ora 8:45 pm

    iatot … iti cer permisiunea sa rad de absolut tot ce ai postat la acest articol. Daca aduci argumente la cele spuse de tine jur ca eu sunt primul user de pe acest site care iti pupa mana…si cand spun argumente ma refer la cele legate de ,, Dragon Age“ care dumneata stimate cetatean trebuie sa le postezi daca esti un om respectabil.Aaaaa si am 20 de ani , te rog eu frumos nu te lua de varsta mea :)

  • iatot
    a scris pe 26-12-2009 la ora 8:53 pm

    uita`te mai sus si o sa vezi argumentele mele aduse acestui jeg

  • wolfthebeast
    a scris pe 26-12-2009 la ora 9:07 pm

    iatot iartama eu nu le vad si din cate observ nu sunt singurul … TE ROG FRUMOS daca le-ai postat da un copy si un paste ca sa le vad si eu . :)

  • iatot
    a scris pe 26-12-2009 la ora 10:15 pm

    astea ar fi argumente`le mele…
    am jucat dragon age pana la prima misiune de grup in mlastini unde ai de`a face cu cativa monstri.jocul este ok la sistemul de lupta insa este sub risen.nu am timp acum sa detaliez dar combatul putea fi gandit amanuntit si miscarile mult mai variate.este un joc mediocru facut pe reteta de film comercial ceva in genu iubirea si sex`ul vand orice.s`a muncit ceva la el dar nu au reusit sa il faca sa iasa in evidenta cu ceva.cum am mai zis..risen si divinity 2 sunt peste el
    apokalyps daca mie nu`mi place jocu asta si zic ca ii un jeg asta nu`ti da dreptu ca sa ma jignesti..nu inteleg de ce toti il ridicati atata in slavi cand risen si divinity 2 sunt peste el la toate capitolele

  • skerbyte
    a scris pe 26-12-2009 la ora 10:40 pm

    A fost recenzie la Risen si Divinity 2 si a primit nota mai mare? pana la urma trebuie o persoana neutra, ca asa eu pe cine sa mai cred

  • wolfthebeast
    a scris pe 26-12-2009 la ora 10:52 pm

    iatot multumesc si apreziez asta era tot ce vroiam sa stiu de la tine ca sa imi fac o parere . Iti dau un sfat , incearca sa joci Dragon Age pana la final pt. ca jocurile produse de Bioware sunt diferite de alte RPG-uri.Inca un lucru … iti spun eu de ce este laudat DA…. datorita cantitatii enorme pe care o are si o poveste captivanta. Tu faci comparatie intre DA si Risen, faci foarte prost pt. ca sunt genuri putin diferite chiar daca sunt trecute la categoria RPG-uri. Risen si DA sunt jocuri de la foarte bun in sus iar daca nu iti place unul din ele asta nu inseamna ca este jeg cum spui dumneata.Am promis ca iti pup mana daca imi postezi anumite argumente si eu imi tin promisiunile dar tu nu prea ai indeplinit ce ti-am cerut prin simplu fapt ca asa zisele argumente sunt tampenii. Te rog eu inainte sa postezi ceva gandeste limpede :) da ?

  • wolfthebeast
    a scris pe 26-12-2009 la ora 11:01 pm

    iatot sunt sigur ca ai auzit de Neverwinter Nights 2 un joc laudat si jucat aproape de toti fanii genului RPG si logic am incercat si eu jocul. In urma experimentelor mele am renuntat la el in 20 de minute pt ca nu am vrut sa acept controlul mai mult decat idiot al camerei din acel joc dar asta nu ma face sa spun intr-un articol ca jocul este praf doar ca nu imi convine ceva la el( chiar daca acel ceva este chiar un defect al jocului ).

  • iatot
    a scris pe 26-12-2009 la ora 11:37 pm

    povestea a fost increibil de previzibila in dragon age..iar asta e un mare minus.eu consider ca ti`am dat niste argumente destul de bune..daca tu nu vrei ca sa accepti asta`i alta treaba..am jucat si NVN2 vreo jumatate de an si chiar mi`a placut foarte mult

  • Raziel01
    a scris pe 27-12-2009 la ora 12:00 am

    @iatot: Ce miscari vrei in combat-ul unui joc izometric, Dragon Age: Origins nu e un action rpg, se bazeaza pe tactica, pozitionarea personajelor, modul in care ti-ai gandit party-ul si cum folosesti puaza in avantajul tau, nu sa intri in mijlocul lor si sa dai ca prostul te ascunzi dupa colt bei un hp pot si vii iar in mijlocul inamicilor. Cand o sa intelegi si tu diferitele tipuri de RPG-uri sa vii sa vorbesti. Divinity 2 e un amarat de joc cu un combat infect pentru un action rpg, fara dialoguri amanuntite si o poveste sub pamant pe langa DA: O pana si la capitolul grafica sta prost, nu tre sa iei partea nici unui joc ca sa-ti dai seama de acest lucru.

  • strumfi
    a scris pe 27-12-2009 la ora 12:07 am

    neverwinter nights este opusul lui DAo. A incercat sa continue traditia Baldur`s gate 2 dar a esuat. si NWN 1 si NWN 2 . foarte slabe calitativ, interactiunea intre membrii party-ului aproape inexistenta si un gameplay ce ducea mai mult spre hack and slash decat spre Baldur`s gate. Slab si asta nu o zic eu , din pacate o spun chiar si fanii lor. NWN 2 nici nu m-am ostenit sa il termin macar , pe 1 l-am terminat si era ceva mai bun . Au scos la expansion-uri de atunci de mi=a venit rau …unu mai terminat ca altu .
    Risen este Gothic 3 practic , caci gothic 3 nu il pot considera joc. sorry. Inca il mai astept. Daca stai sa analizezi Risen nu are un sistem de combat avansat , ba din contra f primitiv. nu ai skiluri , toate chestiile ce le inveti sunt mai mult pasive chiar de inveti nush ce lovitura nu poti controla cand s-o dai . poti sa parezi da , dar de ex acuma sa ii trag un picior in .. nu poti sa faci . Luptele sunt haotice si tin mai mult doar de cat strenght ai tu sau ma rog cat de grasunel ti-e caracterul . Aa nu pot sa-l bat pe asta acum , mai dai o tura prin jungla omori 5 mistreti mai capeti 5 puncte de strenght si 100 gologani cu care inveti lovitura sub glezna, asa merg lucrurile in risen . Vechiul stil Gothic este gustat doar de anumiti oameni , ma mir ca poti sa spui ca iti place risen cand in DAO ai posibilitatea sa opresti timpu sa iti analizezi miscarile , deci e mult mai tactic decat risen unde dai cu toporu daca vezi ca ti-o dau in mufa nu ai de facut decat sa fugi.
    eu pun pariu pe o bere ca ce te-a facut sa te lasi de DAO este grafica, nu era asa frumoasa ca in alte jocuri probabil. tot ce am sa-i reprosez lui DAO este ca din pacate nu este finisat. S-a lucrat mai mult la el , influenta Bioware si a unor oameni vechi din industrie s-a simtit , dar ca in stilul EA cu care ne-am obisnuit , iti pun un motor de BMW in o caroserie de dacie cu suruburi lipsa.

  • Philips
    a scris pe 27-12-2009 la ora 2:24 am

    Strumfi tin sa te corectez,combatul din Risen nu se reduce la niste lovituri de sabie haotice,daca iti planifici bine miscarile si folosesti blockul cand trebuie ajungi sa invingi oponenti mult mai puternici ca tine.

  • Ghost identity
    a scris pe 27-12-2009 la ora 9:29 am

    Si Risen si DAO, sunt jocuri foarte bune, dar care fac parte din stiluri diferite, ma bine zis din aceeasi mare catergorie adica Role Playing Game, dar abordate diferit, si cu asta basta. Nu vedeti ca oricat v-ati stresa sa-i explicati, el nu intelege ? Atata stie sa zica, ca DAO ii jeg, si ca Risen si Divinity 2 sunt peste cu mult.
    Sarbatori fericite in continuare.

  • Bylly
    a scris pe 27-12-2009 la ora 10:48 pm

    Constat ca referitor la grafica unui joc, nu poti multumi niciodata pe toata lumea (de altfel nu poti multumi niciodata pe toata lumea indiferent despre ce e vorba) – ori e grafica foarte buna si cere un sistem prea puternic sau e prost optimizat engine-ul si atunci lumea se plange ca nu merge bine ori are o grafica cel putin decenta (in cazul de fata as spune chiar foarte frumoasa, construita cu mult simt artistic si atentie pentru detalii) , dar are niste mici scapari pe care ar fi greu sa le observi daca te concentrezi la a savura jocul si nu la a dibui pixeli prin colturile camerelor.

    Grafica intr-un joc cum e acesta este nu este ceva care sa faca diferenta intre a-l juca sau nu, nu stiu cum puteti face asemenea afirmatii. Grafica te face sa joci sau nu un joc de masini sau un fps, dar intr-un rpg are un rol secundar. Adica oameni buni, se mai joaca inca diablo 2 ffs.

    Referitor la asa zisa “lipsa” de itemuri – nu este o penurie de itemuri – cei care au jucat baldur’s gate pot sa spuna ca si acolo erau foarte putine itemuri bune (adica speciale, magice), accentul nu se pune pe goana dupa itemuri in jocurile de genul acesta. Aveti impresia ca sunt putine din cauza influentei jocurilor blizzard, care au la baza chiar diversitatea itemurilor, dar sunt chestii diferite; fiecare straluceste dintr-un alt punct de vedere.

    Toata lumea se excita la sistemul de tactica si apar afirmatii cum ca butonul pause e inutil sau ca jocul pe normal e foarte simplu. Mie nu mi se pare simplu deloc, sunt multe batalii in care mor unul sau doi membrii din party. Eu am ales sa nu folosesc deloc tactics si controlez fiecare caracter in detaliu, asa faceam si in baldur’s gate si asa fac si aici, mi se pare mult mai rewarding micromanagementul acesta.

  • Crimson
    a scris pe 29-12-2009 la ora 12:05 pm

    Personal este un joc epic, un review pe măsură.
    DAR singurul lucru care-i lipseşte este o formă de respec oficială, asta probabil din cauza background-ului caracterelor, still, am fost nevoit să joc cu un mod de respec (nu l-aş considera un cheat), pentru a o face pe Morrigan healer de la început (nu ştiam măcar că ţi se da vreunul, si nici de unde), şi pentru a schimba propiul spec de câteva ori (btw ca mag, entropy rules).
    Şi restul caracterelor le-am meşterit puţin, dar oricum acest lucru cred că era util să fie implementat, personal chiar şi după ce am luat-o pe Wynne, tot pe Morrigan am ţinut-o ca healer (ironic, nu ?), cum s-a mai spus, cred că e cel mai interesant caracter.

  • Kawabasa
    a scris pe 30-12-2009 la ora 10:51 pm

    Frumos joc si inca si acum mai sunt la el.Bravos

  • NumeUtilizator
    a scris pe 30-12-2009 la ora 11:41 pm

    Excelent jocul. :yes: Excelent dezvoltata povestea pe parcursul jocului si excelent conturate personajele. As fi vrut doar mai putine ecrane de incarcare si mai multa interactiune intre membrii grupului. (L-am terminat de 2 ori: 2 inceputuri si 2 finaluri diferite)

  • EZIO
    a scris pe 01-01-2010 la ora 6:48 pm

    am o intrebare. elful ala Zevran e cumva gay sau doar mi-se pare mie? :what:

  • Apokalyps93
    a scris pe 02-01-2010 la ora 9:51 am

    ti se pare,pentru ca el este de fapt bi-deala

  • Alien code
    a scris pe 09-01-2010 la ora 2:47 am

    Am jucat si eu jocul asta zi si prima impresie e ca nu e nicaieri pe langa o nota de 90. Maxim 80-85 si o sa aduc si argumente:

    1) doar 3 rase? E 2010 fratilor! intr-un joc de 90 ar trebui sa merg pe sub mese in birturi cu un gnom mic si urat care nu are o ureche si canta la vioara!

    2) doar 3 clase? Asemenea complexitate mai gasesti doar in jocurile pentru mobile!

    3) Interactiunea cu mediul inconjurator e sub orice critica:

    Apa a reprezentat un asa mare challenge pentru developeri ca nici un personaj nu reuseste sa se apropie in 5 metrii de ea. Cele mai mici lespezi si delusoare sunt imposibil de trecut.

    Ar trebui fratilor sa te poti catara pe turnuri sa intri pe geam si sa le spargi capu la monstruleti, sa sari de pe casa pe casa ca un Elf usor ce esti sa sa scapi de urmaritori (vezi Daggerfall acu 15-20 de ani), sa proptesti mese in usi ca sa le blochezi. Nimic.

    4) Level design. E o lume fantasy putem sa ne dam drumu la imaginatie si totusi de 15 ani vad aceleasi castele si dragoni. Partea de country side e o gluma proasta!

    Actiunea se petrece in nivele mici si restranse! vrei sa ocolesti satul sa ataci inotand prin rau? Nu se poate, tebuie sa intri pe intrarea principala! Toata libertatea de miscare din Morrowind si titlurile care au urmatmlibertate pe care se poate construi ceva foarte avansat, aici lipseste cu desavarsire! Nu m-ar deranja daca in interiorul hartilor ai putea sa abordezi niste strategii in functie de teren dar aici nu exista decat atac frontal!

    Inca mai am de jucat, dar dupa 10 ore eram mult mai captivat de The Witcher si Gothic 3 pe care le consider mult peste DA:O.

    90? Are you f*cking kidding me? Cred ca am fost inundati de jocuri mediocre si am uitat ce inseamna cu adevarat un joc de 90, un joc revolutionar!

    Revin cu alte comentarii daca imi schimb parerea!

  • Alien code
    a scris pe 09-01-2010 la ora 2:52 am

    1) si acel gnom sa fie de fapt gnom doar pe jumatate (din pareta mamei)! Sa fie pe sfert om si pe sfert elf (din partea tatalui)!

  • Ghost identity
    a scris pe 09-01-2010 la ora 9:42 pm

    Alt “destept”, auzi mah n-are el destula libertate de miscare, destule clase, rase, nu se poate catara pe turnuri , nu poate inota(azi maine zici ca nici nu poti face sex, in realtime).
    Nu-i nici GTA nici Assassin’s Creed(sa te poti catara pe cladiri), nici nu se vrea un asemenea joc. DA:O ii un ROLE PLAYING GAME, in cel mai pur/clasic stil posibil. Daca era action/adventure, putea-i veni cu astfel de argumente, dar la un Role playing game, nu-si au rostul.
    Daca vreau libertate de miscare joc GTA, sau Assassin’s Creed

  • Alien code
    a scris pe 10-01-2010 la ora 8:23 pm

    Pai si genul asta “RPG” nu mai evolueaza si el? Sau urmeaza sa ne jucam Baldurs Gate 2 toata viata.

  • Apokalyps93
    a scris pe 11-01-2010 la ora 10:02 pm

    Alien code exagerezi putin dar pe alocuri ai si tu dreptate[

  • manciuxl1
    a scris pe 14-01-2010 la ora 1:24 pm

    mia placut mult jocu chiar daca am jucat versiune xbox(cea mai slaba cred) dar las k mass effect 2 il cumpar pe pc :evil:

  • ThePoeticStyle
    a scris pe 14-01-2010 la ora 5:06 pm

    Frumos ! :yes: Cam cel mai bun RPG de acum !!! :D

  • aishiro
    a scris pe 27-01-2010 la ora 9:48 am

    Intr-adevar foarte fain jocul si m-a prins si pe mine dar din primele minute n-am putut sa nu fiu dezamagit. Primul meu gand a fost ceva in genul “bai, da n-au putut si astia sa mai aduca nimic nou?”. OK, foarte fain, poveste aparent faina si destul de complexa, abilitati interesante gata sa fie explorate… dar

    1. Perspectiva la persoana I – lipseste cu desavarsire. Stiu ca nu ai nevoie de ea, evident, ca sa termini jocul, dar asta ar fi avut un important farmec, sa vezi lucrurile si prin ochii personajului ( ca daca pui camera la distanta minima o sa-ti fie obturata vederea de personaje sau de obstacole).

    2. Explorarea = 0 (ZEROOOO) – de aici rezulta si inutilitatea perspectivei la persoana I. Intrucat nu ai unde sa te duci chiar n-ai nimic de vazut. Spatiul seamana mai degraba cu o tabla de sah extrem de frumos mascata de designerii de la Bioware. Nu de putine ori am vrut sa trec pe sub o streashina si n-am putut, s-au n-am putut urca niste trepte, sau n-am putut sa cobor un delusor pe unde am vrut eu. Hai sa fim obiectivi, mai este posibil asa ceva dupa mai bine de 30 de ani de dezvoltat jocuri pt PC?

    3. Cel putin in prima parte a jocului a fost mai degraba un film decat joc – partea de cinematica fiind tot asa de mare sau mai mare decat partea in care am facut efectiv ceva.

    4. Daca merg la un comerciant (si nu sunt descurajat ca tre sa-i aud iar si iar reclama pe care si-o face inainte sa pot sa vad ce are de vanzare) si vreau si eu sa iau o armura pt Gica dar eu am mers la comerciant cu Mitica si nu mai stiu ce purta Gica si deci n-am cum compara atunci tre sa ies din meniul vanzatorului, sa-l iau pe Gica, sa-l ascult iar pe bishnitzar ce vrea sa-mi zica (si chiar si cu skip tot e o latenta) si abia atunci sa-i iau armura.

    5. PUNCTUL cel mai TARE. Deci avem 3 rase (si ce daca sunt prea putine) dar fiecare rasa poate sa aiba cate o specializare si cate o origine. Asta ne duce la (n-am calculat) probabil ~20 de combinatii ceea ce n-ar fi rau deloc. DAR, in 3 pasi si 5 miscari moare Duncan si apoi povestea continua lafel pt toata lumea. Nota 90 la liniaritate, e de mare arta!!!

    :wallbash:

    ROLE PLAYING GAME nu inseamna joc de 2D portat in 3D. RPG nu are nici o legatura cu posibilitatea sau imposibilitatea de a te catara pe case DAR daca tot suntem in 3D si suntem in 2010 totusi de ce nu? De ce sa nu sara pe case, de ce sa nu se suie in copaci si de acolo sa traga cu arcul asa cum ar face un elf? De ce sa nu poata sa sara si el macar pe loc daca nu peste un gardulet sau peste o bordura macar? De ce sa nu interactionezi cu mediul macar atat cat se putea in Thief? Eu unul n-as avea nimic impotriva ba o asa schimbare ar fi binevenita!

    In concluzie, pt cei care au prins RPG-urile cam de pe vremea cand genul era inca in tineretile lui, jocul asta iti trezeste cu siguranta o nostalgie dar nicidecum nu uimeste prin ceva revolutionar. Vorba aia, Fallout 2 era cam lafel de complex dar nici pe departe asa de liniar. Si, chiar daca F2 nu e 3D, la partea cu explorarea i-as fi dat aceeasi nota sau mai mare decat cea a lui DA:O, cel putin acolo puteai sa o iei aiurea pe campii si bine faceai pt ca mai gaseai cate ceva interesant separat de quest-ul principal.

    NOTA? Pai n-ar fi greu daca ne gandim la Fallout 3 care anul trecut a luat 72/100!!!! Daca azi s-ar fi lansat si F3 si DA:O pe care credeti ca l-as fi cumparat? Pe ala de la care ma ridic cu senzatia de gat intzepenit dar cu poveste mai interesanta? :bulb:

    Nota: 65 plus :shrug:

  • aishiro
    a scris pe 27-01-2010 la ora 10:15 am

    Trebuie sa retrag punctul 4, chiar nu observasem combobox-ul de jos pe pagina de comert… :D

  • aishiro
    a scris pe 28-01-2010 la ora 12:42 pm

    As mai adauga ceva, daca mi se permite.

    DA:O este inregistrat la jocuri peste 18 ani. Eu zic ca daca fac albastru sangele ala din generic si ii mai igienizeaza putin si pe eroi dupa fiecare batalie poate sa intre lejer la categoria peste 7 ani. :p

  • Ghost identity
    a scris pe 04-02-2010 la ora 12:34 pm

    Voi astia care tot vreti explorare, si sunteti mereu nemultumiti ca jocu’ X nu v-a adus nimic “revolutionar”, nu v-ati gandit ca poate producatorii n-au vrut sa faca un joc bazat pe explorare, ca nu-i MMO ? Au vrut sa faca un joc bazat pe o poveste solida, bine pusa in scena, cu personaje interesante, captivante. Ca doar asta inseamna role playing, nu sa inoti, sa te sui pe case, sa te catari prin copaci sau sa strabati munti si vai cantand “floricele pe campii”.
    Sunt foarte multe jocuri bazate pe explorare si nimic mai mult, gen Far Cry 2, Crysis, etc…
    Eu am impresia ca voi astia care sunteti mereu nemultumiti numa sa va plangeti stiti. Acuma pe bune, daca nu-ti placea jocu’ nu-l juca si nici nu-l cumpara. Gandestete de doua ori inainte sa-l cumperi. Nu dupa ce ai dat vreo 40 euro sa dai vina pe producator ca n-au implementat cataratu pe case ca in Thief. Mie mi se pare jalnica atitudinea asta…
    Sincer pe mine mai mult ma intereseaza povestea, coloana sonora, personajele, voice acting-ul, intr-un Role playing, astea fac un joc memorabil nu plimbatul pe campii.
    Tot timpul gasiti cate un motiv sa spuneti ca jocu’ X ii jalnic, ca sa va bange cineva in seama…
    In Crysis puteai sa te plimbi cat te tineau nervii, sa sari pe cladiri, sa distrugi case, sa inoti, dar atunci spuneati ca ii banal ca numa grafica-i de el, ca n-are poveste, n-are personaje, intriga.
    Dragon Age are tot ce-i trebuie in Role playing, dar ii o tampenie de joc uber hyped, ca n-ai “libertate”.
    Va intreb si eu asa de curiozitate : daca lui DAO spuneti ca merita 6.50/7, atunci Gothic 3 cat merita ? In care gaseai buguri la tot pasul, de grafica, de sunet(in afara de muzica), de gameplay, si o optimizare jenanta. Daca nu era comunitatea sa faca patch-uri nici acum nu-l puteam juca fluid pe un Phenom 2.
    Eu va inteleg frustrarea, ca toti vrem perfectiunea, dar din pacate perfectiunea ii un lucru utopic, nu exista ceva perfect, in special cand vine de la oameni care sunt imperfecti.

  • geoor
    a scris pe 06-02-2010 la ora 4:26 pm

    arata bine :yes: dar trebuie sa ai 18+ ca sa joci :(

  • aishiro
    a scris pe 10-02-2010 la ora 1:09 pm

    Hehe, nu stiu fratilor dar eu cand deschid un joc chiar vreau sa fac ceva nu sa ma duca producatorii de manutza pe unde mai e cate ceva de facut. Povestea in DAO e ea faina, sunetul, vocile, complexitatea personajelor – tot respectul. Dar daca doar asta caut de ce nu mai bine imi fac abonament la biblioteca, gasesc acolo nenumarate titluri mult mai faine; mai pun si o muzica buna si gata, am rezolvat. Plus ca RPG nu are nimic de-a face cu sunetul, vocea… ;)
    Am jucat si DAO si ME2 si pot sa spun lejer ca ME2 e, dupa parerea mea, un joc mult mai bun. Interesant e ca ME2 e, la randul sau, evaluat cu o nota mai mica decat DAO – nu pot decat sa ma minunez. :what:

  • Ghost identity
    a scris pe 10-02-2010 la ora 7:29 pm

    Ma din cate stiu eu RPG vine de la “Role playing game”, deci se pune accentul pe poveste, pe jucarea unui rol, pe personajel, pe background-ul lor, atmosfera, coloana sonora, scenariu cat mai interesant.
    ME 2 mai bun decat DAO ? Chiar daca scrie RPG pe ambele, abordeaza genul intr-un stil total diferit unul fata de celalalt. Sunt jocuri bune, dar parerea mea ca nu le poti pune in aceeasi oala.
    Si de ce ME2 a fost mai bun decat DAO ? Ca nici acolo nu te sui prin copaci(nu prea sunt, poate de aia), nu inoti, nu explorezi mai nimica. Daca tu zici ca asta cauti la un joc, ca altfel mai bine ai citi o carte. Ce are una cu alta amice ? Asa nici nu ne mai uitam la filme, numa citim carti. :rolleyes:

  • Ghost identity
    a scris pe 10-02-2010 la ora 8:57 pm

    Cica n-are nimic de-a face vocea, cu sunetul… Geez, dar ce tu joci cu sunetul la minim ? Sau prefer comunicatul prin semne ?
    Pentru mine voice-acting-ul are un rol important in special intr-un joc bazat pe personaje, role playing, pe interactiunea cu npc-urile. Fiecare personaj din joc trebuie sa fie credibil, si atunci iti trebuie niste actori buni, un voice acting bun, inseamna personaje mult mai credibile. Nu mi-ar placea niste personaje cu un voice-acting prost, replici tampite, ca si in filmele porno.
    P.S: Mie mi-au placut amandoua, poate DAO mai mult.

  • aishiro
    a scris pe 24-02-2010 la ora 10:22 am

    RPG = Role Playing Game. Adica TU joci un rol nu personajele. Afara de cazul in care tu esti cel care face voice acting-ul vocea personajelor nu conteaza prea mult. OK, dau o atmosfera mai faina jocului, dar, sa fim sinceri, vocea, sunetul nu sunt definitorii doar RPG-urilor, de aceea am zis ca un RPG nu e doar voce, sunet… As vrea ca RPG-urile de azi sa tinda un pic mai mult spre RPG-urile de alta data, unde producatorii, din lipsa de resurse hardware, puneau accentul mai degraba pe un design inteligent decat pe voce/sunet. In prezent, tot accentul e pus pe exact ce-ti ia ochii/urechile. Intrebarea e: in lipsa vocii personajelor, coloanei sonore atent alese, a galetilor de sange imprastiat peste tot si a graficii faine in general, ai mai juca DAO? Ai jucat Fallout 2? L-am terminat de vreo 2-3 ori la vremea lui si l-as mai juca si acum, in ciuda lipsurilor evidente in fata DAO. Si sunt sigur ca daca l-as rejuca azi tot as mai gasi cateva chestii pe care nu le-am mai intalnit. Si era totusi un joc destinat pt Pentium 90MHz!

    De ce e ME2 un joc mai fain? Pt ca, desi nu se indeparteaza prea mult de genul asta de “Mindless RPG” cum e si DAO, cel putin lumea in care se petrece actiunea e mai bine pusa la punct. Avantaj ME2 aici, peretii sunt o buna scuza sa nu poti urma decat traseul prestabilit de producatori…

    As vrea sa precizez, DAO si ME2 sunt, si dupa parerea mea, doua jocuri foarte faine. Doar ca nu chiar atat de exagerat de grozave pe cat par din notele acordate de fani. Din pacate… :(

  • Saw 6
    a scris pe 10-03-2010 la ora 7:48 pm

    Ce joc super dar am gresit undeva nu trebuia omorat pe baiatul ala din castel ca dupa 3-4 ore trebuia sa ajung la castel cand intru in castel trebuia sa fie un fel de consliusi la mine nu era dar pe youtubeo arata ca o fost

  • Ghost identity
    a scris pe 10-03-2010 la ora 9:14 pm

    Daca si DAO ii mindless RPG, atunci ce naiba-i Fallout 3 ? Gothic si multe altele ? Nu zic, seria Gothic ii fantastica.
    Si da l-am jucat si terminat de 2 ori, si tot l-as mai jucat pentru dialoguri, pentru poveste, pentru personaje, pentru atmosfera de dark-fantasy pe care a creato universul Dragon Age.
    Daca tu crezi ca tot jocul se rezuma la voice-acting , coloana sonora si citez: “galeti de sange”, scuza-ma dar aham… nu prea ai inteles mare lucru din jocul asta.
    Nu putem trai tot in trecut, sa tot comparam RPG-urile din zilele noastre cu Fallout si Baldur’s Gate.
    Si da, eu sunt de parere ca intr-un rpg voice-actingul ii vital, pe langa poveste, pentru ca acele personaje sunt mult mai credibile prin replicile pe care le dau, si felul in care sunt interpretate acele personaje.

    Din moment ce-i role playing, si se axeaza pe poveste normal ca modul in care sunt jucate personajele conteaza enorm.
    Si poate notele sunt putin prea mari, dar pana la urma notele sunt relative. Oricum DAO nu mi se pare joc de 6-7, ci categori intre 8-9.
    Cum ar fi sa joci un rpg in care personajele sa aibe niste replici idioate, banale, gen B-rated movies, sau filme porno ? N-ar fi interesant deloc jocul. Personajele, pe langa poveste, fac tot jocul.Fiecare personaj are o poveste a sa, si tine de tine sa o descoperi.
    Poti scoate sangele de pe personaje, si tot l-as jucat de cel putin 2 ori, ii fantastic.
    Poate-s eu mai tampit, nah…

  • grigo007
    a scris pe 29-05-2010 la ora 11:49 pm

    cred ca am vazut unul din cele mai cool cut scene de cand joc eu RPG-uri(bine drept e ca nam prea jucat) :what: in orce caz m-am exprimat cam cocalaresc :sucks: :B,asa sa revin deci faza cand ataca acei orci sau ce sunt ei :mda: si vin din padurea aia e absolut :wuv: :naughty: :drool: nam cuvinte e foarte fain va zic ca merita investitia de timp in el nu ma laud eu da tre sa stiti si putina engleza ca sa fie mai dragut :rolleyes: in rest ce sa zic, a zic ca nota e perfect (sper sa nu mai fii zis inaite) :haha: deci nu am cuvinte merita BioWare asta aceasta expresie :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :haha: si bravo Absynthe pentru faptul ca ai facut reviewu :yes:

  • beliveyourdream
    a scris pe 26-01-2011 la ora 9:09 am

    esti geniala :wuv:

  • furceag
    a scris pe 27-03-2011 la ora 10:09 am

    O intrebare: permite modul multiplayer coop?

  • Adaugă un comentariu

    Ai un gravatar?
    Scrie în formular adresa de email asociată şi comentariul tău va ieşi în evidenţă.

    Comentariile care conțin injurii, un limbaj licențios, instigare la încălcarea legii, la violență sau ură vor fi șterse. Încurajăm cititorii ComputerGames.ro să ne raporteze orice abuz în comentariile publicate pe site.