Champions Online Review

Champions Online

Producător: Cryptic Studios

Distribuitor: Atari

Platforme: PC, Xbox 360

Gen: MMOG

Pagina Oficială: Vizitează

Data de lansare: 1 septembrie 2009

Menajeria de latex

Aveam 12 ani când am pășit prima oară pe apă. Și doar un metru și un zâmbet când Maestrul m-a pescuit din viața mea de puradel râzgâiat de oraș și mi-a arătat că lumea poate fi mai mult decât pare, datorită talentelor mele. Mi-am petrecut cincisprezece ani din viață într-un beci, încercând să mă obișnuiesc cu senzația de latex, să levitez cu ochii închiși și să topesc metalul doar din priviri.

Cincisprezece ani de vorbit în fața oglinzii, cu grimase amenințătoare și promisiuni făcute omenirii. Și apoi, într-o zi, mi s-a spus că sunt gata să arăt universului ce știu. Maestrul mi-a dat drumul cu un zâmbet și o moarte senină. Nu-i nimic, mi-a zis. În curând voi fi idolatrizat de toți cei mai slabi ca mine și aerul se va umple de strigăte de ajutor. Voi fi indispensabil și mai puțin singur. Din păcate însă, din păcate, din acel blestemat moment în care am pășit în lumină am realizat că lumea este un bâlci al super-eroilor…

Doamnelor și domnilor, bine ați venit în Champions Online, o dimensiune a realității în care unicitatea nu mai este superlativă, ci a dobândit în sfârșit grad de comparație. Inventat de experimentații cercetători din laboratoarele Cryptic, care ne-au delectat în trecut cu City of Heroes/City of Villains, Champions Online este o adevărată mașină de vise.

Singura limită este imaginația: lăsați în urmă clișeul cyborgilor sau al demonilor chinuiți de irevocabila lor condiție și îndrăzniți să visați la iepurași Playboy pistolari, maimuțici mecanizate, rechini electrici și, de ce nu, Vin Dieseli în miniatură (Mini-Riddicks). Noi avem soluții chiar și pentru cei care văd în imaginație o mare gaură neagră. Astfel, folosind generatorul nostru de super-eroi vă puteți găsi foarte ușor idolul în viață. Asta, sau măcar vă alegeți rapid un punct de pornire.

Drept bonus, veți avea de explorat zeci de puteri care se concretizează în infinite combinații de super-puteri, pentru eroii “cei mai unici”. Vreți un inginer socialist care să scoată zombie pe bandă sau doar gospodina care își aprinde aragazul pocnind din degete? Acum totul este posibil. Și fiindcă exemplul personal este mereu cel mai puternic, eu mi-am găsit sensul existenței într-o Succubus reptiliană care se folosește de puterile Întunericului și de colanții transparenți pentru a face valurile de inamici să tremure de frică.

Massive Single-player Online Role Playing Game (MSO-RPG)

Cum bine ne învață însă literatura (un prim și concentrat exemplu: Thomas Mann – Moarte la Veneția), binecuvântată fie ea cu lecțiile ei de viață, în spatele coloritului Saturnalic al vieții strălucitoare se ascunde mereu un miez putred. Degeaba mi-am luat eu Absyntha virtuală de o aripă și m-am aruncat în tumultul de socializare din primele zone… pur si simplu n-ai cu cine mă, n-ai cu cine™.

Pentru primele cinci niveluri mi-am imaginat că totul se datorează regiunii introductive, garnisită bine cu tutoriale și care oglindește la nivel micro-cosmic cam tot ce poți face în Champions Online. Am dat apoi vina pe instanțe, că sunt ceva mai reduse ca populație în aceleași zone de început și am așteptat cuminte să ies, odată și odată, în lumea largă.

Ca să înțelegem Champions Online însă, nu trebuie să uităm că dacă vrei să produci un MMORPG cu super-eroi, ai din start o mare problemă: condiția acestora (ăla unul și suficient să facă față răului suprem). Nu poți să arunci într-o cameră 100 de super-chestii cu tot atâtea orgolii și să te aștepți să colaboreze de bună-voie și nesilite de nimeni, ca niște mirese care se grăbesc la însurătoare, doar doar nu rămân fete bătrâne. Aşadar, un joc precum Champions Online ar avea nevoie de încurajare.

Cu alte cuvinte, ar avea nevoie de misiuni de nivel cataclismic, ca toată suflarea eroicească să simtă imboldul de a se uita în jur. Jocul din păcate oferă o cantitate impresionantă de obiective ce se rezumă la salvat pisicuțe din copac, sau orice alte clișee World of Warcraft cu numere. Nu doar că misiunile în sine au gradul de dificultate ajustat pentru copilași de doi ani, dar chiar și inamicii (după câteva patch-uri de balansare ce-i drept), pică precum muștele, doar fiindcă tu trebuie să te simți eroul invincibil. Care este™.

Penalizările pentru un deces prematur nu sunt destul de consistente, manifestându-se doar prin micșorarea pentru puțin timp a puterii de atac și ratei de vindecare. Din păcate, nici din punct de vedere tehnic Champions Online nu încurajează prea mult cafteala la comun: canalul de Looking for Group este limitat pe instanța în care jucați, deși probabil că există oameni la fel de doritori și în alte instanțe mai îndepărtate, sistemul de loot, chiar și după atâtea patch-uri, nu a devenit încă popular și, în general, orice reuniune are izul arbitrar al oamenilor plictisiți de cotidianul conversației.

Desigur, putem spera ca într-o astfel de situație, sănătosul proverb englezesc să mai stea încă în picioare: If you can’t join them, beat ‘em. Adică, în lipsă de altfel de interacțiune, ar trebui să ne putem întoarce mereu spre PvP, ca spre ultima șansă pentru distracție. Aceleași legi nescrise ale super-eroicului însă pun bețe în roate și duelurilor între jucători. Ca să nu mai spunem că în Champions Online nu există dualitate. Nu vorbesc aici neapărat de răufăcători controlați de jucători, ci mai degrabă măcar despre anumite vederi “politice”, care să permită amestecarea diferiților eroi în aceeași oală.

Până la urmă devine chiar ilar să vezi atâția demoni fioroși, scoși din ultima bolgie infernală, cum încearcă să ajute o bătrânică să treacă strada, sau pândesc din umbră nu știu ce curieri amărâți. În universul campionilor este o lobotomie generală și toți eroii încearcă să iasă cumva din amnezie, alergând ca niște furnicuțe harnice de colo-colo.

Pagina: 1 2 3

Plusuri

  • Posibilități infinite de personalizare
  • Update-uri constante de conținut
  • Ideea de Nemesis

Minusuri

  • Performanța
  • Gradul ridicat de personalizare dezechilibrează jocul
  • PvP dezamăgitor
  • “Găuri” între niveluri
  • Lipsa de conţinut nu încurajează rejucabilitatea