BattleForge – RePlay Review

BattleForge

Producător: EA Phenomic

Distribuitor: Electronic Arts

Platforme: PC

Gen: Strategy

Pagina Oficială: Vizitează

Data de lansare: 24 martie 2009

Deşi are o vârstă cel puţin respectabilă (a fost lansat de Wizards of the Coast în 1993), Magic: The Gathering încă are la activ peste şase milioane de jucători. Cu toate acestea, universul său, de o vrajă voluptoasă şi o complexitate covârşitoare, nu şi-a regăsit reprezentarea şi într-un joc video de aceeaşi anvergură. Exceptând Magic: The Gathering Online, o copie digitală fidelă a regulilor bine stabilite, şi Magic: The Gathering – Battlegrounds, ce a adus schimbări importante în privinţa stilului, împătimiţii nu au avut până acum alte opţiuni în afară de clasicile cărţi de joc ilustrate.

Studiourile EA Phenomic (cunoscute pentru seria Spellforce) au dorit să schimbe această situaţie prin intermediul lui Battleforge, un hibrid ce mizează pe injectarea cărţilor de joc şi a mecanismelor de gameplay aferente în clasica reţetă a RTS-urilor pentru a încânta fanii MTG şi nu numai.

Însă înainte de a diseca titlul de faţă, trebuie să înţelegem de ce fenomenul Magic: The Gathering a prins atât de puternic rădăcini în teritoriile americane. Aşadar, până la MTG a fost Dungeons & Dragons, un joc pen & paper ce punea accent deosebit pe Role Playing, aspect care trebuie luat obligatoriu în considerare.

Chiar dacă Magic nu prelua de la D&D elementul de „actorie”, prin care jucătorul se identifica din toate punctele de vedere cu personajul său, noul joc de cărţi îşi asuma o parte serioasă din coerenţa lumii fantasy. Cum s-ar traduce această tendinţă în natura umană? Magic: The Gathering este casa celor cu “trac de scenă” care preferă să acumuleze interior explozia de viaţă a universurilor pe care şi le imaginează, savurând în acelaşi timp şi latura strategică oferită de un joc „clasic” de cărţi, unde trebuie să fii tot timpul cu un pas înaintea adversarului.

Dacă adăugăm la asta şi existenţa unor cărţi rare sau foarte rare ce pot întoarce soarta unei lupte la momentul oportun şi numeroasele seturi lansate periodic de către producători pentru a introduce noi posibilităţi strategice, e uşor de înţeles cum de un joc de cărţi colecţionabile a devenit de-a lungul anilor un fenomen social.

Fără imaginaţie

Acest model este însă aproape imposibil de imitat în Battleforge. O analogie ar fi că dacă îi oferi unui copilul jucăriile potrivite, îţi va face cu plăcere din nisip cel mai frumos castel cu putinţă. Construieşte tu însă castelul şi vei vedea cum este distrus fără remuşcări dacă edificiul respectiv nu e pe placul piciului.

Putem înţelege astfel ce risc şi-au asumat cei de la EA Phenomic în momentul în care au ales să îmbine două genuri, să creeze un univers fantasy şi să nu lase jucătorilor posibilitatea de a-l contura după propriile dorinţe. Singurul mod în care Battleforge putea fi un joc bun era să ofere totul la superlativ, să fie în mod incontestabil cel mai frumos castel. Dar, aşa cum ştim, perfecţiunea este greu de atins.

Nucleul pachetului de cărţi specific Magic: The Gathering a fost simplificat pentru a permite doar invocarea unităţilor şi a clădirilor. La rândul lor, cărţile cu regiuni pentru resurse au fost lăsate pe margine, în favoarea unor puncte fixe pe hartă ce oferă fie energie, fie posibilitatea de a construi sfere (orbs) care stochează puterea elementelor.

Pe aceeaşi idee a mecanismelor imediat accesibile, chiar şi numărul elementelor care împuternicesc cărţile a fost redus de la cinci la patru, acum având la dispoziţie doar Foc, Gheaţă, Natură şi Umbră. Şi cum acţiunea nu se mai desfăşoară pe ture, abilitățile creaturilor nu mai sunt invocate odată cu cartea jucată; cele pasive sunt permanente, în timp ce abilităţile active sunt folosite prin apăsarea unui buton.

De asemenea, spre deosebire de Magic: The Gathering, unde cărţile sunt de unică folosinţă, în Battleforge o carte poate fi utilizată de câte ori doriţi, fiind introdusă în schimb o perioadă de inactivitate (cooldown) între folosiri pentru a compensa acest avantaj.

Timpul de aşteptare poate fi redus prin obţinerea unei cărţi duplicat, astfel încât să puteţi folosi cartea de mai multe ori înainte de a fi blocată temporar. Însă nu doar timpul de aşteptare poate fi minimizat, ci şi atributele de bază ale cărţilor pot fi îmbunătăţite prin intermediul aşa-numitelor Boosters. Acestea vor fi şi motivaţia principală pentru a parcurge scenariile, a căror răsplată va fi împărţită între jucătorii participanţi fie în mod aleator, fie pe principiul Need or Greed.

Pagina: 1 2 3 4

Plusuri

  • Îmbinare curajoasă a două genuri diferite
  • Modul multiplayer (în special în 12 jucători)
  • Grafică de basm
  • Univers fantasy interesant
  • Evenimente şi actualizări constante

Minusuri

  • Single-player-ul necesită o conexiune permanentă la Internet
  • Prezentarea poveştii lasă de dorit
  • Interfaţa de chat şi meniul principal
  • Diversitate surprinzător de scăzută
  • Lipsa unor elemente avansate de RTS
  • AI-ul

4 Comentarii [+] Adaugă un comentariu

  1. tomagabriel a scris:

    :yes:

    Atata doar ca primul punct de la minusuri trebuia subliniat cu linie dubla si scris cu bold. (am depunctat si eu la greu acolo) :(

  2. IulianG a scris:

    Un joc destul de bun dupa mine ce te tine mult in fata pc-ului, merita incercat de oricine indiferent de varsta care o are, e frumos nu te plictisesti, mai ales in multiplayer :) :p

    Incercati-l ! :yes:

  3. princeofpersia a scris:

    Scenariile noi, patchurile sunt gratis?

  4. Absynthe a scris:

    Da, clientul updateaza singur jocul. No stress:D

Adaugă un comentariu

Adresa de email nu va fi publicată. Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii.

Comentariile care conțin injurii, un limbaj licențios, instigare la încălcarea legii, la violență sau ură vor fi șterse. Încurajăm cititorii ComputerGames.ro să ne raporteze orice abuz în comentariile publicate pe site.