Auryn Quest Review

Auryn Quest

Producător: Discreet Monsters

Distribuitor: dtp entertainment

Gen: Action

Data de lansare: 10 august 2003

Indiferent ca suntem copii sau adulti ne place sa visam, sa transformam trecutul in prezent, sa dam frau liber celor mai ascunse si nebunesti dorinte, sa fim un anumit personaj, sa traim intr-o lume mai aparte, diferita de cea actuala. Acest aspect este cel mai adesea incurajat de universurile create mai ales in literatura si, in ultima vreme, chiar de catre jocurile pe computer. Intotdeauna succesul acestor jocuri s-a masurat, in principal, in functie de gradul de imersiune al jucatorului in lumea virtuala pe care o creeaza, grad accentuat de incearcarea de a transpune virtual o opera litera pe care se prespune ca ai citit-o si, eventual, ca ti-a placut. Un astfel de joc este si Auryn Quest inspirat din romanul fantasy “The Neverending Story” scris de Michael Ende in 1979, roman dupa care s-a si realizat un film cu acelasi nume aparut 5 ani mai tarziu.

Auryn Quest Auryn Quest

Daca iei in considerare povestea (naiva si comuna) – un artefact pe nume Auryn a disparut lasand tinutul Fantasia total neprotejat in fata unei forte misterioase intitulanta The Nothing, artefact pe care tu, in rolul lui Atreyu, eroul cartii, trebuie sa il gasesti, daca te uiti si la numele jocului, ai putea fi tentat sa afirmi ca Auryn Quest este un titlu de aventura. Aceasta impresie dispare atunci cand descoperi ca ai in fata ochilor un joc clasic 3D jump’n’run in care scopul tau este strangerea a 40 de energy balls (cate 10 pentru fiecare nivel) ce iti vor facilita intrarea in “Labyrinth of Time” unde vei gasi respectivul artefact impartit in 50 de bucati.

Auryn Quest Auryn Quest

Auryn Quest ofera o anumita nelinearitate: desi pentru a accede in urmatorul nivel ai nevoie de minim 5 energy balls, te poti reintoarce in cele anterioare pentru a le strange pe toate, cantitate necesara pentru a putea termina jocul. Unui jucator experimentat nu ii va lua in acest sens mai mult de 5-6 ore, deoarece puzzle-urile nu sunt dificile, iar nivelele sunt putine daca facem o comparatie cu alte titluri ale genului. Legat de posibilitatea de a salva, nici Auryn Quest nu face exceptie: in caz ca ai murit, esti trimis in ultima locatie in care ai cules o sfera albastra. In general, acestea sunt asezate la intervale destul de rezonabile astfel incat nu incepi sa dai cu pumnii in tastatura, sa fumezi tigara dupa tigara sau sa te intrebi care o fi motivul ce te determina sa incerci sa mergi mai departe.

Auryn Quest Auryn Quest

Aceste trairi au loc totusi cand descoperi ca interfata nu poate fi configurata, ca tasta pentru viteza este pusa total aiurea, apasarea ei pe perioade mari de timp putand duce la anchilozarea degetului folosit, ca ai cateodata tendinta de a aluneca inexplicabil sau ca nu dispui de un sistem hardware suficient de performant pentru a rula fluid Auryn Quest, conditie absolut necesara privind acest gen de jocuri. Nimic nu este mai umilitor decat sa realizezi ca ai calculat gresit o saritura din cauza ca miscarea ti-a fost incetinita in fractiunea de secunda fatala datorita nenumaratelor calcule pe care le face procesorul si placa video de generatie mai veche. De fapt, tot jocul se bazeaza doar pe sarituri – cu mici exceptii in care trebuie impinse leviere sau trase lanturi, nu ai de facut decat sa te pozitionezi cat mai bine si sa sari. Nu exista o miscare prestabilita – lungimea unui salt este data de perioada cat apesi pe tastele de viteza si de sarit. Mai mult decat atat, beneficiezi si de un control rudimentar al miscarii in aer: poti frana sau accelera in anumite limite, putand astfel descoperi cateva scurtaturi in nivelul respectiv.

Auryn Quest Auryn Quest

Reusita salturilor este influentata si de gradul de concentrare al jucatorului. Nu de putine ori atentia iti este distrasa de grafica viu colorata a jocului, de efectul de paralaxa cateodata foarte ciudat implementat ori de situatia in care poti ramane blocat intre poligoane. Producatorii nu s-au deranjat sa inlature acest bug, ci au mentionat ca in aceasta caz cobori consola, tastezi “sos” si vei transportat in locul unde se afla ultimul punct de respawn. Insa nu acest fapt deranjeaza foarte mult, ci acelasi si acelasi sunet scos de Atreyu de fiecare data cand se prabuseste in gol. Daca mai socotim si muzica antrenanta in primele minute, dar care devine apoi repetitiva, putem spune ca aceiasi producatori si-au indeplinit cu succes menirea de a creste in mod artificial frustrarea jucatorului.

Auryn Quest Auryn Quest

Cum ni s-au promis alte doua continuari bazate pe acelasi roman scris de Michael Ende (cate una in fiecare an), nu ne ramane decat sa speram ca producatorii au invatat ca renumele unei carti celebre aparute in peste 50 de tari si o grafica draguta nu pot face din Auryn Quest un joc reprezentativ al genului.

Auryn Quest Auryn Quest

Auryn Quest Auryn Quest

Auryn Quest Auryn Quest