NVIDIA anunță seria de resurse GameWorks DX12, dedicată dezvoltatorilor de jocuri

NVIDIA integrează cele mai performante tehnologii de randare și de simulare în timp real în DX12, pentru un nou nivel de realism

NVIDIA a anunțat astăzi GameWorks™ DX12, o serie de resurse pentru dezvoltatorii de jocuri care vor crește nivelul de realism și vor scurta ciclurile de producție a titlurilor bazate pe API-ul Microsoft DirectX 12, dedicat graficii și simulărilor.

Noile resurse includ update-uri la NVIDIA GameWorks SDK, prin care se obțin experiențe cinematice interactive în jocurile pe PC, update-uri la NVIDIA VRWorks™ SDK pentru experiențe de realitate virtuală realiste, noi tool-uri pentru dezvoltatori și un nou driver Game Ready.

Suita de noutăți le oferă dezvoltatorilor un plus de performanță, mai multe efecte în randare și simulări, precum și capacitatea de a crea jocuri optimizate pentru DirectX 12.

“Cumulat, inginerii noștri au investit peste 500 de ani pentru a dezvolta cea mai performantă platformă pentru game development în DirectX 12, inclusiv cel mai avansat motor de simulare fizică din lume,”

a declarat Tony Tamasi, senior vice president of content and technology la NVIDIA.

“Aceste resurse le vor permite gamerilor GeForce să se bucure de cea mai bună experiență posibilă pentru titlurile cu DirectX 12, la fel cum a fost cazul pentru cele bazate pe DirectX 11.”

“Direcția NVIDIA privind DirectX 12 este clară. Implicarea lor în procesul de dezvoltare a Gears of War 4 a reprezentat un beneficiu uriaș pentru noi și ne-a permis să livrăm un joc rapid, bine realizat și stabil”,

a declarat Cam McRae, technical director la the Coalition, dezvoltatorul Gears of War 4.

“NVIDIA creează efecte speciale uimitoare care rulează în timp real pe PC și le pune la dispoziția dezvoltatorilor de jocuri. O bună parte din magia vizuală pe care o experimentăm în jocurile din prezent e rezultatul direct al eforturilor NVIDIA. Ei ne pun la dispoziție o combinație exrem de importantă de cod sursă, tool-uri, tehnologie și eforturile inginerilor pentru a-i ajuta pe dezvoltatori la implementare. Prin această colaborare nu vizăm doar o evoluție la nivel vizual, ci crearea de noi experiențe prin intermediul tehnologiei”,

a declarat Hajime Tabata, division executive la Square Enix.

GameWorks Physics Simulation pentru DX12

Cea mai recentă versiune a GameWorks vine în completarea celor peste două milioane de linii de cod disponibile pentru dezvoltatori, care acum au la dispoziție o gamă largă de efecte pentru randare și simulări. Tehnologiile GameWorks sunt folosite în momentul de față în peste 1.000 de titluri.

DirectX 12 a introdus computing-ul asincron, care a unit grafica și simulările, permițându-le unităților de procesare vizuală (GPU-uri) să ruleze task-uri non-grafice pentru efecte precum post-procesarea, iluminarea și fizica. Cu toate acestea, în momentul de față aceste efecte sunt limitate, deoarece majoritatea jocurilor pot aloca doar câteva milisecunde pentru a rula aceste simulări non-grafice, păstrând în același timp fluiditatea gameplay-ului.

Pentru a maximiza eficiența computing-ului asincron pentru efectele de gaming, NVIDIA a introdus cel mai avansat motor de simulare fizică în timp real în cadrul DX12, cu două tehnologii care obțin maximum din computing-ul asincron:

  • NVIDIA Flow™ 1.0 – o librărie de efecte vizuale care oferă randare de simulare și volum pentru fluide, foc și fum, într-un mod dinamic. Tehnologia suportă DirectX 12 și 11.
  • NVIDIA FleX™ 1.1 – o tehnică de simulare unificată particle-based pentru efecte vizuale în timp real. Tehnologia suportă DirectX 12 compute.

FleX și Flow sunt disponibile gratuit în acest moment pentru dezvoltatorii înregistrați.

Update-urile GameWorks includ de asemenea NVIDIA HairWorks™ 1.3, o librărie care le permite dezvoltatorilor să simuleze și să randeze în mod realist blana și părul pentru jocuri. Versiunea 1.3 e compatibilă cu DirectX 12 și e disponibilă începând de azi.

VRWorks vine ”la pachet” cu DirectX 12

VRWorks include API-uri, librării și feature-uri care le permit dezvoltatorilor de aplicații și căști să obțină un nou nivel de realism în VR. Tehnologia a fost updatată pentru compatibilitate cu DirectX 12 pentru performanțe mai bune, latență mai scăzută și compatibilitate plug-and-play. Tehnologia va avea suport în Unity 2017.1 beta, care va fi disponibilă în această primăvară, și în motoarele de joc Unreal Engine 4 — acoperind astfel majoritatea platformelor dedicate dezvoltării de jocuri.

Cele mai avansante instrumente din lume pentru dezvoltatori DirectX 12

NVIDIA a introdus de asemenea, o serie de resurse pentru dezvoltatori dedicate îmbunătățirii jocurilor în DirectX12, printre care se numără:

  • NVIDIA Aftermath™ 1.0 – un utilitar de diagnoză pe care dezvoltatorii îl pot folosi pentru a analiza rapoartele de erori în DirectX12;
  • Nsight™ Visual Studio Edition 5.3 – un instrument care le permite dezvoltatorilor să găsească erorile și să profileze aplicații de VR și DirectX12 în timp real. Include suport pentru Oculus, OpenVR (HTC Vive) și API-uri DirectX12.
  • PIX Plug-in – PIX este un instrument de debugging pentru DirectX 12 dezvoltat de Microsoft. NVIDIA a colaborat cu echipa Microsoft PIX pentru a expune NVIDIA GPU Performance Counters în PIX pentru Windows printr-un Plug-in PIX.

Driver Game Ready Optimizat pentru DX12

NVIDIA a anunțat totodată un driver Game Ready optimizat pentru jocuri DirectX 12. Compania a optimizat codul implementat în driver și a lucrat alături de dezvoltatorii de jocuri pentru a livra creșteri de performanță de până la 16% în medie, într-o gamă de 12 jocuri în DirectX 12, precum  Ashes of the Singularity, Gears of War 4, Hitman, Rise of the Tomb Raider și Tom Clancy’s The Division.(1)

De la lansarea  arhitecturii Pascal™ — cea mai avansată familie de GPU-uri DX12, inclusiv vârful de gamă GeForce GTX 1080 Ti și GPU-urile GTX 1080 — NVIDIA a îmbunătățit continuu performanța jocurilor DX12 prin lansări de drivere  Game Ready. Driverele sunt sincronizate cu lansarea celor mai noi jocuri de către partenerii de top.

Mai multe informații despre resursele NVIDIA pentru dezvoltatori, inclusiv instrumente GameWorks și DirectX 12, sunt disponibile la https://developer.nvidia.com/.

2 Comentarii [+] Adaugă un comentariu

  1. gold a scris:

    si uite dc invidia si intel sunt in fata amd
    SOFTWARE care ajuta placile <procesoarele alea si desigur o graoaza de companii platite bn ptr optimizari din cauza asta AMD oricat ar incerca tot in spate ramane

  2. KodiaK a scris:

    Degeaba baga software, daca hardware-ul e inca DX11 based.
    Nu intelege ce le e asa de greu sa bage si ei Async Compute. Hai sa zicem ca la Pascal ii inteleg, ca nu e decat un Maxwell pe 16nm, nimic inovativ, dar daca nici la Volta nu implementeaza ar fi mare pacat.

Adaugă un comentariu

Adresa de email nu va fi publicată. Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii.

Comentariile care conțin injurii, un limbaj licențios, instigare la încălcarea legii, la violență sau ură vor fi șterse. Încurajăm cititorii ComputerGames.ro să ne raporteze orice abuz în comentariile publicate pe site.