LoL: Riot face un nou anunț cu privire la viitorul sistem al EU LCS

Parțial, sunt confirmate măsurile anunțate la începutul acestei luni

Ieri, Riot a făcut un nou anunț cu privire la schimbările pe care le va introduce în circuitul profesionist european, unul care, cel puțin în parte, confirmă măsurile anunțate la începutul acestei luni. Rămane, însă, de văzut dacă măsurile anunțate vor fi și păstrate dat fiind faptul că Riot a mai făcut o serie de anunțuri pe această temă, mai toate cuprinzând diverse opțiuni din care, așa cum se poate constata acum, doar o mică parte a rămas.

 

Data de 5 august – atunci a anunțat Riot pentru prima oară că va schimba sistemul competițional utilizat în EU LCS. Asta ca urmare a încercărilor organizațiilor Fnatic, Splyce, G2 eSports și Misfits de a ieși din EU LCS pentru a intra NA LCS – încercări, de altfel, nereușite.

La acea dată, se vehiculaseseră mai multe optiuni, precum:

  • schimbarea formatului conferinței europene astfel încât să fie eliminat sistemul pe grupe;
  • introducerea unui sistem de revenue sharing;
  • îmbunătățirea sistemului de monetizare.

Aproximativ o lună mai târziu, pe fondul apariției unor semne de îngrjorare cu privire la soarta EU LCS venite din partea H2K-Gaming, Riot s-a văzut, din nou, nevoită să facă un anunț ceva mai detaliat, dar tot incomplet.

 

Data de 8 septembrie – conform acelui anunț, noul sistem EU LCS ar fi arătat după cum urmează:

  • urmau să joace 24 de echipe – până acum, în EU LCS au jucat doar zece –, care ar fi trebuit să fie împărțite în patru;
  • regiuni regiunile s-ar fi numit Londra, Barcelona, Paris și Berlin, fiecare cu câte șase echipe. De precizat ar fi și faptul că echipele care la acea dată făceau parte din EU LCS începuseră deja să-și aleagă regiunile în care ar fi trebuit să joace;
  • după modelul deja implementat în NA LCS, toate echipele ar fi intrat în posesia unor licențe multi-anuale al căror scop era acela de a le impedica să retrogradeze, indiferent de rezultate.

 

Data de 8 octombrie – la începutul acestei luni însă, Riot s-a răzgândit și a anunțat amânarea implementarii sistemului mai sus menționat până cel putin în 2019. Motivul invocat fiind legat de…”eficiență”. În plus, o parte a măsurilor anunțate în prealabil au fost retrase. De exemplu, în EU LCS ar rămâne tot zece echipe – în loc de 24, așa cum fusese prevăzut în planul de restructurare din septembrie -, iar conferința nu ar mai fi divizată în patru regiuni – respectiv Berlin, London, Paris și Barcelona

Acel anunț dăduse totuși de înțeles ca unele dintre măsurile anunțate vor fi, cu certitutidine, implementate. Acestea erau:

  • se schimba formatul meciurilor, trecându-se la best-of-one (BO1), la fel ca în NA LCS;
  • sumele de bani pe care Riot ar urma să le plătească echipelor participante ar crește de la 410,455 USD la 586,365 USD;
  • nu ar mai exista turnee de promovare, lucru care ridica semne de întrebare cu privire la utilitatea Challenger Series.

 

Data de 30 octombrie – acum Riot vine cu un nou anunț menit să clarifice, odată pentru totdeauna, măcar parțial, viitoarea structura a sistemului competițional care va fi utilizat în Europa începând cu sezonul de primăvara al anului următor. Și în cea mai mare parte, se confirmă măsurile anunțate la începutul lunii. Astfel:

  • formatul meciurilor va fi, într-adevar, best-of-one (BO1);
  • turneele de promovare de la mijloc de sezon vor fi eliminate – în speță EU LCS Spring Promotion. De notat că EU LCS Summer Promotion nu a fost eliminat, lucru destul de logic dată fiind a treia măsură anunțată;
  • Challenger Series va fi eliminat, în locul lui urmând a fi introdus un sistem bazat pe ligi naționale. Cele mai bune echipe din fiecare ligă națională vor lua parte la un eveniment continental care va fi organizat de două ori pe an – adică un fel de Campionat European sau o Ligă a Campionilor de LoL;
  • Sumele de bani pe care Riot ar urma să le plătească echipelor participante ar urma, într-adevăr, să crească, dar nu de la 410,455 USD la 586,365 USD, ci în funcție de audiență.

Situația măsurilor preconizate din august încoace în contextul anunțului de ieri:

Problemele acestui anunț sunt aceleași ca și la celelalte de dinainte – asta că tot vorbea Riot de eficiență –: faptul că este incomplet și că generează niște mici semne de întrebare cu privire la utilitatea unora dintre măsurile anunțate:

  • Ce rost vor avea două competiții continentale pe an, ținând cont că echipele care vor performa acolo vor avea doar o șansă pe an să promoveze în EU LCS? Înseamnă că unul dintre ele, probabil primul, va fi organizat degeaba sau doar, cel mult, ca turneu de verificare a nivelului echipelor;
  • Dacă nu se elimină în totalitate turneele de promovare, atunci care mai este scopul acelor licențe multi-anuale anunțate la începutul lunii septembrie? Asta presupunând că Riot nu s-a răzgândit și în privința acestora. Dacă un turneu de promovare va mai exista – adică cel din vară – înseamnă că cel puțin o echipă din EU LCS va retrograda. Ori menirea licențelor multi-anuale era chiar acela de a împedica o echipă să retrogradeze…
  • În situația în care audiența scade, atunci suma de bani pe care Riot ar urma s-o plătească echipelor participante în EU LCS ar putea fi chiar mai mică decât în trecut? Inițial, compania spusese că ea va crește de la 410,455 USD la 586,365 USD. Acum pare să se fi răzgnadit, condiționând această sumă de audiență. Raționamentul în sine nu este eronat. Dar momentul în care acest detaliu a fost anunțat a fost clar ales în mod deliberat, în așa fel încât să se limiteze numărul de echipe care să-ncerce să treacă din EU LCS în NA LCS.

Rămâne de văzut cât vor costa și acele licențe multi-anuale – dacă vor mai fi introduse -, pentru că dacă prețul lor va fi la fel ca în NA LCS, atunci organizațiile de eSport s-ar putea confrunta cu un sistem competițional cu un potențial păgubos din punct de vedere financiar. Presupunând că prețul lor va fi tot de 13 milioane de dolari, echipele de LoL nu ar avea nici locul asigurat în EU LCS – întrucât sistemul de promovare/retrogradare nu a fost complet eliminat –, iar sumele de bani pe care ar urma să le primească de la Riot ar putea fi chiar mai mici decât în trecut – pentru că ar fi condiționate de audiență.

Situație comparativă a sistemului competițional trecut și a celui care urma să ia naștere, conform anunțului de ieri:

Foarte probabil că vor mai urma clarificări în lunile următoare. Dar pentru o companie care promovează conceptele de “securitate și stabilitate”, cu genul acesta de politică, cu siguranță nu duce la apariția niciuneia. Singurul aspect pozitiv al posibilului viitor sistem al EU LCS este că Riot nu pare să fie interesată în a copia circuitul închis și monopolizat de o mână de organizații care va fi introdus în cazul NA LCS.

 

 

 

Sursa: Riot 

Tags: ,