LoL: Despre restructurarea EU LCS de către Riot

În noul sistem EU LCS vor juca 24 de echipe

În urmă cu exact o lună, Riot anunțase că va restructura EU LCS, fără să ofere însă foarte multe detalii. Anunțul foarte scurt, făcut în mod evident la repezeală, venise ca răspuns la încercările făcute, cu doar o zi înainte, de Fnatic, Splyce, G2 eSports și Misfits de a schimba EU LCS cu NA LCS. De principiu, acele încercări nu prea aveau șanse de izbandă, pe de o parte datorită faptului că toate locurile din NA LCS sunt deja adjudecate și pe de altă parte, datorită faptului că plecarea acelor echipe din EU LCS ar fi făcut soarta conferinței europe incerctă. Ulterior însă, au apărut semne de îngrjorare cu privire la soarta EU LCS și din partea H2K-Gaming. Iar Riot s-a văzut, din nou, nevoită să facă un anunț,e drept,  ceva mai detaliat decât cel de-acum o lună, dar tot incomplet.

Astfel, în noul sistem EU LCS vor juca 24 de echipe – în momentul de față în EU LCS joacă doar zece –, care vor fi împărțite în patru regiuni. Regiunile se vor numi Londra, Barcelona, Paris și Berlin, fiecare urmând a avea câte șase echipe. Echipele care actualmente fac parte din EU LCS și-au ales deja regiunile în care vor juca, iar restul locurilor care vor rămâne vacante vor fi ocupate de echipe noi. 

Împărțirea echipelor pe regiuni:

Ulterior, fiecare dintre echipele care vor juca în EU LCS va primi și câte o licență multi-anuală (adică pe mai mulți ani) care practic le va împedica să retrogradeze, cel puțin pe perioada de timp în care sunt valabile. Din acest punct de vedere sistemul este similar cu cel care va fi utilizat în America de Nord.

Deși acest lucru nu a fost precizat, cel mai probabil că și licențele europene se vor acorda în același fel ca și cele din NA LCS, adică pe bani. În NA LCS o licență costă 10 milioane de dolari, respectiv 13 milioane, în situația în care o echipă dorește să ajungă în NA LCS direct din alte divizii valorice. Dacă acest lucru se va concretiza, va rămâne de văzut exact câte organizații își vor putea permite să și cumpere o licență– cele susținute de cluburi de fotbal cu siguranță vor putea.

Oricum, cu sau fără criteriul financiar, va exista riscul ca o organizație care până acum nu a avut nivelul de joc suficient de ridicat pentru a juca în EU LCS să ocupe un loc mai mulți ani la rândul, indiferent cât de slabă este, doar prin prisma faptului că va avea o licență. Ceea ce evident că va limita opțiunile echipelor emergente, cu posibilități financiare mai mici.

Cele mai bune două echipe din fiecare regiune vor mai juca, însă, și într-o ligă rezervată doar lor, aparent simultan cu meciurile din ligile regionale. Din nou, este încă neclar mai exact și cum va fi implementat acest sistem, din moment ce este cam greu să-ți dai seama care sunt cele mai bune echipe dintr-o regiune atunci când te aflii la mijlocul sezonului. Mai ales într-o regiune al cărui lider se schimbă de la o săptămână la alta, așa cum, de exemplu, s-a întâmplat frecvent în NA LCS în sezonul de vară al acestui an.

În fine, ocupantele locurilor 3-4 vor juca în meciuri de play-in (un fel de meciuri de calificare), iar ocupantele locurilor 5-6 vor juca în calificări open. Încă nu se știe și pentru ce vor juca aceste echipe…

Ar mai rămâne de clarificat și dacă componența diviziilor regionale va rămâne aceeași în toți anii în care licențele acodate sunt valabile sau dacă ele se vor schimba. Și dacă li se va schimba componență, atunci cum și când. Dar probabil că aceste lucrui – și altele – vor fi clarificate în săptămânile următoare. 

Cea mai importantă competiție de League of Legends a anului va fi tot League of Legends World Championship (Worlds), însă calificarea la ea din partea continentului european se va face ușor diferit decât până acum. La Worlds se va duce câștigătoarea acelei ligi paralele – deocamdată denumită Greater League  – plus încă o echipă care va avea cel mai bun punctaj – determinat cam după aceleași criterii de până acum.

Una peste alta, este un sistem care se anunță foarte avantajos echipelor cu bani, dar cu un potențial foarte nociv pentru echipele cu posiblități financiare mai mici. În plus, acest sistem riscă să reducă și mai mult gradul de competitivitate a unei divizii care, oricum, este cu mult în urma LCK și LPL. Este ca și cum echipele de fotbal din Liga 1 ar avea locurile asigurate indiferent de rezultate. E drept, Riot nu a anunțat încă toate detaliile privitoare la noul sistem care va guverna EU LCS, fiind posibilă introducerea unui sistem de retrogradare în săptămânile următoare. Lucru, de altfel, valabil și pentru NA LCS. Caz în care ar fi interesant de văzut mai exact cum ar împaca Riot un sistem de retrogradare/promovare cu cel al licențelor multi-anuale. În fotbal licențele au o valabilitate de doar un an, de exemplu.

Acest anunț de restructurare al EU LCS vine la trei luni de la cel cu privire la restructurarea NA LCS. Mai există câteva lucruri de clarificat, dar înca de pe-acum este evident că există similitudini cu sistemul care va fi implementat în America de Nord.

Sursa: ESPN

Tags:

Adaugă un comentariu

Adresa de email nu va fi publicată. Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii.

Comentariile care conțin injurii, un limbaj licențios, instigare la încălcarea legii, la violență sau ură vor fi șterse. Încurajăm cititorii ComputerGames.ro să ne raporteze orice abuz în comentariile publicate pe site.