Informații din spatele închiderii Visceral Games, ce se va întâmpla cu Star Wars și un avertisment pentru Bioware

Viitorul este deja scris?

Astăzi ați cititEA a închis Visceral Games, iar proiectul la care lucra studioul, un joc singleplayer Star Wars, a fost mutat la EA Vancouver.

Între timp au apărut câteva informații noi, care pun lucrurile în perspectivă.

EA a oferit un comunicat de presă, care spune, mai voalat sau nu, că interesul stă în acest moment în jocurile multiplayer:

În forma actuală, jocul Star Wars urma să fie un adventure game singleplayer liniar, cu accent pe poveste. Pe parcursul dezvoltării, am ascultat doleanțele testerilor, dar am observat și tendințele din industrie. A devenit clar că jucătorii doresc o experiență la care să se întoarcă și de care să se bucure mult timp. Vom păstra grafica, autenticitatea universului Star Wars și aducerea unei povești Star Wars la viață. Cel mai important, vom face jocul pentru o selecție mai vastă de gameri, permițând mai multă varietate și implicare a gamerilor.

Dacă vă gândiți că jocul va deveni pur multiplayer sau multiplayer care simulează un fir narativ, precum Destiny 2 sau viitorul Anthem, probabil că aveți dreptate.

Zach Wilson, fost angajat al Visceral în timpul lui Dead Space 2 și 3, precum și Battlefield Hardline, a avut ceva de spus pe Twitter. Dead Space 2, experiență singleplayer cu multiplayer modest, a costat în 2011 nu mai puțin de 60 milioane $. Vânzările au totalizat 4 milioane exemplare, ceea ce a fost prea puțin, când luăm în considerare procentul luat de Steam și producătorii consolelor. Se pare că jocul nu a reușit nici măcar să își recupereze banii investiți. Tot în acea perioadă, EA a decis să dezvolte Origin pentru a nu mai da 30% lui Steam, dar asta este altă discuție.

Putem observa un trend. Visceral Games a pornit cu jocuri singleplayer (Dead Space 1), după care a introdus multiplayer în jocuri primordial singleplayer (DS 2 și 3), ca mai apoi să treacă la titluri exclusiv multiplayer (Battlefield Hardline). Iar acum a fost închis.

Paralela poate fi trasă cu Bioware. Studioul a început cu titluri singleplayer (de exemplu Dragon’s Age și Mass Effect), care mai apoi să adauge moduri multiplayer complementare în Mass Effect 2, după care modurile multiplayer au devenit tot mai importante în ME3, ME: Andromeda și DA: Inquisiton, după care a trecut la jocuri exclusiv multiplayer prin Star Wars :The Old Republic și viitorul Anthem. După eșecul lui ME: Andromeda, viitorul lui Bioware pare că stă complet în mâinile lui Anthem.

Succesul jocului pare să fie o sabie cu două tăișuri: eșuează și trage Bioware după el sau are succes, iar studioul va face doar jocuri multiplayer. Viitorul ne va spune adevărul.