Ghid începători – DotA – Defense of the Ancients – Volumul V

Pădurea

De multe ori, o variantă utilă pentru acumulare de experienţă şi gold o reprezintă monştrii neutri din pădure. Cu toate că aceştia sunt în general mai puternici decât valurile iniţiale de unităţi inamice, ei oferă mai mult Gold şi mai multă experienţă.

Înainte de toate însă trebuie să înţelegem principalele reguli după care funcţionează aceştia:

La 30 de secunde după începerea meciului (0:30), monştrii neutri apar în locuri fixe, iar după aceea la fiecare început de minut dacă sunt ucişi
Dacă în zona lor se află alte unităţi, monştrii nu vor apărea. În categoria de unităţi intră şi cadavrele (ce dispar după aproximativ 15 secunde)
Monştrii de nivel 5-6 au o inteligenţă artificială diferită şi vor ataca mai întâi eroii cu viaţă puţină. De asemenea, Centaurii, Furbulogii şi Satyr Hellcalers vor folosi magiile doar dacă au aproape de ei cel puţin 3 unităţi inamice

Avantajele oferite de resursele pădurii pot fi fructificate doar dacă nu consumăm multă viaţă, mana, timp şi nu în ultimul rând dacă aliaţii noştri se descurcă singuri pe linia lor. Este evident că dacă aceştia pot farma pe linie liniştiţi, bonusul de experienţă şi gold este binevenit. Dezavantajele cele mai des întâlnite sunt când inamicii profită de absenţa ta de pe linie şi reuşesc să obţină un avantaj mai mare decât poţi tu obţine de pe urma pădurii.

Monştrii neutri pot fi găsiţi în următoarele locuri:

Statistici Gold-Exp:

  • (A) 2 Forest troll + Kobold Taskmaster: 123 Exp ,67-81 Gold
  • (A) Kobold Taskmaster + Kobold Tunneler + 3 Kobold: 141 Exp, 61-75 Gold
  • (A) 2 Forest Troll Berserker + Forest Troll High Priest: Exp 123,Gold 65-77
  • (A) 2 Fel Beast + Ghost: Exp 144, Gold 70-86
  • (A) 2 Harpy Scout + Harpy Storm: Exp 144, Gold 81-89
  • (B) 2 Giant Wolf + 1 Alpha Wolf: Exp 212, Gold 81-97
  • (B) 2 Satyr Soulstealer + 2 Satyr Trickster: Exp 258, Gold 84-67
  • (B) 2 Ogre Mauler + Ogre Magi: Exp 144, Gold 69-155
  • (B) 2 Mud Golem: Exp 238 , Gold 108-124
  • (B,C) Centaur Khan + Centaur Outrunner: Exp 160, Gold 86-102
  • (C) Satyr Hellcaller + Satyr Soulstealer + Satyr Trickster: Exp 284, Gold 139-161
  • (C) Polar Fulborg Ursa Warrior + Polar Fulborg Champion: Exp 207, Gold 106-158
  • (C) Enraged Wildkin + 2 Wildkin: Exp 169, Gold 97-127
  • (C) Dark Troll Warlord + 2 Dark Troll: Exp 279, Gold 106-128
  • (D) Blue Dragonspawn Sorcerer + Blue Dragonspawn Overseer: Exp 300, Gold 246-278
  • (D) Black Dragon + 2 Black Drake: Exp 279, Gold 252-346
  • (D) Granite Golem + 2 Rock Golem: Exp 393, Gold 215-245
  • (D) Elder Jungle Stalker + 2 Jungle Stalker: Exp 393 , Gold 256-310

Dacă folosim Hands of Midas, vom obţine următoarele cantităţi de gold:

  • Satyr Hellcaller: 194-222
  • Enraged Wildkin: 174-214
  • Centaur Khan: 162-186
  • Dark Troll Warlord: 168-184
  • Polar Furbolg Ursa Warrior: 152-176
  • Polar Furbolg Champion: 144-164
  • Mud Golem: 180-196
  • Ogre Magi: 142-178
  • Ghoul/Treant: 124-144
  • Necro/Talon: 144-164

Cei mai eficienţi eroi cu care poţi exploata pădurea devreme în joc se împart în 3 categorii:

  • Eroi ce pot invoca (summon) alte unităţi: Enchantress, Syllabear, Enigma, Furion, Chen, Lycanthrope, Broodmother
  • Eroi ce pot lovi mai multe unităţi în acelaşi timp: Juggernaut, Beastmaster, Bristleback, Pandaren Brewmaster, Leviathan, Axe, Dark Seer, Centaur Warchief, Batrider, Techies, Luna
  • Eroi mai rezistenţi sau care pot ucide repede inamicii: Troll Warlord, Bloodseeker, Naix, Terrorblade, Ursa, Maiden

În cazul eroilor ce pot invoca unităţi (summons), prioritatea constă în a deţine suficientă mana. Regula este să laşi la înaintare orice în afară de erou, până în momentul când unitatea respectivă rămâne cu foarte puţină viaţă. Atunci o retragem pentru a nu mai fi lovită şi atacăm cu ea în momentul în care monştrii îşi aleg o altă ţintă.

Pentru eroii ce pot lovi o zonă cu atacurile lor, ideal este să încercăm să creştem numărul de monştri prin dublare, încă de la niveluri foarte mici. Spre exemplu, un Axe poate omorî mai repede 4 Mud Golems decât 2.

Pentru a dubla numărul de monştri, pe langă regulile de bază menţionate la început trebuie să ştim cât de mari sunt zonele de apariţie ale acestora:

Indiferent de cum alegem să profităm de pe urma elementelor din pădure, acestea trebuie neapărat să fie combinate cu jocul celorlalţi eroi de pe linie. Mulţi jucători fac marea greşeală să nu mai fie atenţi la ce se întâmplă în jurul lor odată ce intră în padure. Există momente cheie în fiecare joc în care este util să mai şi ajutăm pe linie chiar dacă putem în momentul respectiv să obţinem o sumă mare de gold de pe urma monştrilor neutri. Optimizarea este cheia succesului în Dota, indiferent ce rol avem de jucat în meciul respectiv.

Exemple: Enigma la nivel 2-3 poate ajuta la asasinarea unui erou atacând cu Eldionii invocaţi şi dublaţi din pădure…

Un Beastmaster poate să schimbe la un moment dat linia cu padurea când are un nivel ridicat (6-7), pentru a lăsa un alt erou mai fragil pe linie, ce nu prea a putut (din diverse motive) să obţină gold sau experienţă. Motivul pentru care este utilă această schimbare este dat de faptul că folosind Wild Axes, Beastmaster poate lovi simultan două-trei zone diferite de monştri.

Eroii care farmează în pădure şi cu care poţi ajuta nu trebuie neapărat să aibă posibilităţi de prindere a inamicilor, dar în schimb e recomandat să poată provoca mult Damage. Un Terroblade ce te surprinde folosind fog of war şi care este metamorfozat te poate omorî doar cu atacurile normale. La fel, un Dark Seer cu Ion Shell, trebuie doar să meargă pe langă tine pentru a te ucide în cateva secunde.

Dacă Luna vrea să creeze un Helm Of Dominator, ea poate „fura” un monstru pe care să-l folosească pentru a dubla numărul monştrilor din zonele marcate cu „D”. După ce obţine o cantitate suficientă de unităţi prin dublare, ea îi poate îi poate omorî singură pe toţi chiar şi cu puţine obiecte cumpărate, dacă atacă şi se retrage des.

Indiferent de eroul pe care-l controlăm, cu fiecare dintre ei putem să „tragem” valurile de unităţi aliate de pe liniile laterale către o zonă de monştri neutri. Greşelile des întâlnite aici apar când nu realizăm că din cauza acestei acţiuni, turnul aliat de pe linia respectivă poate fi distrus mult mai uşor. Aşa că atunci când avem pe linie inamici ce pot să distrugă repede turnul în lipsa valului de unităţi, este de preferat să nu facem “creep pull”.

Ce urmează?

În volumul viitor vom discuta despre cum îl putem ucide pe Roshan încă de la nivelul 1 şi care sunt beneficiile pe care le oferă acesta.

Din aceeaşi serie:

Ghid începători – DotA – Defense of the Ancients – Volumul I

Ghid începători – DotA – Defense of the Ancients – Volumul II

Ghid începători – DotA – Defense of the Ancients – Volumul III

Ghid începători – DotA – Defense of the Ancients – Volumul IV

Defense of the Ancients

Producător: DOTA Allstars

Distribuitor: Not Available

Platforme: PC

Gen: Strategy

Pagina Oficială: Vizitează

Data de lansare: 30 martie 2010

3 Comentarii [+] Adaugă un comentariu

  1. Georgebmx a scris:

    frumos si foarte folositor :D multumim!

  2. ppasarel a scris:

    nu ai pentru ce, ma bucur ca te-a ajutat cu ceva :D

  3. TotalTrip a scris:

    gg pentru efort!asteptam un volum despre pick-uri si lane-uri

Adaugă un comentariu

Adresa de email nu va fi publicată. Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii.

Comentariile care conțin injurii, un limbaj licențios, instigare la încălcarea legii, la violență sau ură vor fi șterse. Încurajăm cititorii ComputerGames.ro să ne raporteze orice abuz în comentariile publicate pe site.