După scandalul microtranzacțiilor din SW: Battlefront 2, analiștii cred că jocurile sunt prea ieftine

Se prognozează că prețul jocurilor va crește

EA a făcut un pas înapoi în ce privește microtranzacțiile din Star Wars: Battlefront 2 și Need for Speed: Payback, după ce posesorii primului joc au cauzat un scandal monstru. La lansare, deblocarea eroilor prin gameplay dura zeci de ore bune, ce-i îndemna subtil să facă apeleze la microtranzacții. Mai apoi, progresul în joc a fost balansat, încât eroii să fie deblocați după aproximativ 24 ore. Desigur, microtranzacțiile și ale lor costuri au fost păstrate.

Se pare, însă, că prețurile jocurilor și ale microtranzacțiilor vor urca, dacă este să dăm crezare companiei de analiză KeyBanc Capital, care crede că jocurile reprezintă forma cea mai ieftină de divertisment, al cărui preț a rămas același de prea mulți ani. Mai mult, compania crede că unii jurnaliști puriști care urăsc microtranzacțiile au pus paie pe foc.

Lansarea lui SWBF2 a fost proastă, dar vedem decizia de a suspenda MTX (microtranzacțiile) drept un risc al tranziției.

Gamerii nu plătesc prea mult, din contră, plătesc prea puțin. Această situație a fost o furtună perfectă a reacțiilor exagerate în care au fost implicați EA, Star Wars, Reddit și unii jurnaliști puriști care urăsc MTX.

Analizând datele, o oră de jocuri video este în continuare una dintre cele mai ieftine forme de divertisment. De fapt, distribuitorii jocurilor video cer sume relativ mici și ar trebui să crească prețurile. În ciuda narativei presei gaming, ieși mai câștigat jucând jocul Star Wars și sărind peste film, obținând cel mai bun raport preț/timp.

În teorie, prețul jocurilor a rămas constant timp de ani buni, cu un asterix: microntrazacții, loot boxes cu conținut aleatoriu, DLC-uri și expansiuni nu doar singleplayer, ci și multiplayer. Tot mai des, jocurile necesită cumpărarea pachetelor suplimenare pentru a simți că obții mai mult decât un schelet de joc.