Blizzard va primi 88 de milioane de dolari de la un operator de servere private pentru World of Warcraft
Autor: ComputerGames
Prin câştigarea unui proces intentat în octombrie 2009, Blizzard Entertainment va primi despăgubiri în valoare de 88 de milioane de dolari din partea Scapegaming, un operator de servere private pentru MMORPG-ul fantasy World of Warcraft.
Pe lângă administrarea serverelor, Scapegaming folosea un sistem de microtranzacţii pentru a obţine bani de la jucători, valoarea totală a tranzacţiilor ridicându-se la peste 3 milioane de dolari.
44 comentarii
a scris pe 15-08-2010 la ora 5:10 pm
cam exagerat 88 milioane.. nu cred ca va face rost de suma aia prea curand
)
a scris pe 15-08-2010 la ora 5:14 pm
88 de milioane?!?!?!? :bulb:
a scris pe 15-08-2010 la ora 5:16 pm
pentru 3 milioane platesti 88.
a scris pe 15-08-2010 la ora 5:19 pm
au iesit cam in pierdere baietii
)))))
a scris pe 15-08-2010 la ora 5:41 pm
De parca Blizzard nu au destui bani,e mult prea mult,pana la urma erau jucatori care nu aveau bani de joc,asa ca il jucau free,mare chestie…de parca blizzard nu au milioane de subscriberi,eu cred ca ii lasam in pace,sau le ceream o suma mult mai mica,sau pe toti,dar nu 88 de milioane…
a scris pe 15-08-2010 la ora 5:45 pm
pai cand e vorba de o companie mare si lacoma bineinteles ca ei incearca sa traga cati mai multi bani,exista pt ei denumirea de free?no way
a scris pe 15-08-2010 la ora 6:35 pm
da da , erau jucatori care nu isi permiteau sa plateasca 14 dolari pe luna dar care plateau sute de dolari ca sa primeasca iteme facute custom cu statsuri aberante, sau pur si simplu plateau si primeau full pvp sau pve set + legendaries fara se depuna nici un efort
vai cat am urat eu serveru ala nenorocit, din partea mea sa ii duca in sapa de lemn
a scris pe 15-08-2010 la ora 6:51 pm
lol “”o companie mare si lacoma”" cred ca te referi la microsoft
. Suma de 88 de milioane de dolari e mare dar cred ca e si un motiv de ingrijorare pt celelalte servere private de wow ca ar putea ajunge in aceeasi situatie.
a scris pe 15-08-2010 la ora 7:01 pm
Asta ar trebui sa fie un avertisment pt. restul server-elor…doar din acest motiv suma e atat de mare
a scris pe 15-08-2010 la ora 7:03 pm
Au folosit jocul WoW pentru propria imbogatire , foarte bine ca i-au dat in judecata si i-au nenorocit . Oricat as ura Activision – Blizzard pentru lacomia de care dau dovada , aici legea a fost de partea lor si nu puteau spune ” OK, dar sa nu mai faceti !” Asta ar insemna ca toti se puteau apuca ( inclusiv eu) de aceeasi chestie .
a scris pe 15-08-2010 la ora 8:12 pm
Mare “branza” au facut si iei niste bani si astia de la Blizzard repede bani mei bani mei…….. lol :yes: :yes:
a scris pe 15-08-2010 la ora 8:33 pm
nu credeam ca e cineva asa prost incat sa dea banii pe iteme custom jucand pe un server pirat
a scris pe 15-08-2010 la ora 8:58 pm
@Sabotorx021: De fapt, lumea chiar cumpara. Serverele pirat fac o multime de bani bazandu-se pe chestia asa. (imagineaza-ti ca nu platesc ei o multime de bani pentru intretinerea serverelor, doar ca sa se joace toata lumea WoW free.)
a scris pe 15-08-2010 la ora 9:18 pm
misto stirea. bluman a atins esentza.
bluman:
Asta ar trebui sa fie un avertisment pt. restul server-elor…doar din acest motiv suma e atat de mare
a fost pur si simplu o executie publica. daca vreti, problema blizzard nu era recuperarea banilor, ci raspandirea vestii.
daca au dreptate au ba ma abtin sa comentez. faptul ca am crescut in Romania si am mai si “sorbit” cartea “eroii revolutiei informationale” de S. Levy unde se defineste etimologia hacker-ilor, ma face sa stau in cumpana.
insa acest comentariu
Galvayra:
erau jucatori care nu isi permiteau sa plateasca 14 dolari pe luna dar care plateau sute de dolari ca sa primeasca iteme facute custom cu statsuri aberante, sau pur si simplu plateau si primeau full pvp sau pve set legendaries fara se depuna nici un efort
vai cat am urat eu serveru ala nenorocit, din partea mea sa ii duca in sapa de lemn
ma face sa mormai si eu “mda” in favoarea blizzard…
a scris pe 15-08-2010 la ora 9:35 pm
… si scuze pt offtopic:
ce’i cu definitia MIT pov a hackerilor astora: pai la ei nu prea exista notiunea de “al meu” sau “al lui”. aveau nevoie de nush ce surubelnitza, spargeau elegant sertarul, o foloseau, apoi o puneau la loc. scria unul un cod, altul il prelua si il imbunatatea: se ca**u pe morga si interdictiile “preotilor” IBM. si aici vine partea tare: faceau totul moca: nu negociau, nu cereau bani. stiti cine a fost primul sau printre primii care au spart omerta? izac: Bilutza Portitze. Nu, nu steve jobs…
cam suna a comunism ce faceau ei acolo, ceea ce unora li se pare probabil intolerabil.
a scris pe 16-08-2010 la ora 12:09 am
o urare pentru toata lumea: Sa traim pana vor plati ultima moneda din suma aia
a scris pe 16-08-2010 la ora 12:40 am
O sa plateasca toata suma chiar dc le iau aia si casele. Nu e ca in Romania . Si oricum bine le-a facut. Munca cinstita pt bani le pica greu la stomac ?
a scris pe 16-08-2010 la ora 2:50 am
e imposibil, 88 mil e exagerat…
a scris pe 16-08-2010 la ora 4:23 am
cum sa plateasca aia 88 milioane u gandesti? pai aia crezi ca se oboseau sa faca server de wow privat daca aveau 88 ce 88 de milioane macar 1milion de dolari? nici nu cred ca au facut ei 3 milioane de dolari mi se pare foarte mult.
e ca pedeapsa femeii aleia care a luat nu stiu cati ani de puscarie pentru cateva mp3uri doar ca sa dea un exemplu ca si aici… s-ar putea sa-i bage in puscarie caci nu-i vad platind nici macar 1sfert din suma aia.
a scris pe 16-08-2010 la ora 5:15 am
88=hail hitler?…totusi de ce 88 si nu 100 sau 80? ce numar random…mare…dar random..
a scris pe 16-08-2010 la ora 7:25 am
mai sunt cel putin inca 50 de servere asemenea astuia… sper la inchiderea lor de urgenta mai ales ca majoritatea sunt date in judecata de blizz… si cum precedentul sa format nu cred ca aia se simt prea bine.
a scris pe 16-08-2010 la ora 8:53 am
Blizzard este ca un vulcan care erupe si arunca cu bani in aer
cine are sansa sa fie in zona indiferent de rang, e ca si bogat :bulb:
a scris pe 16-08-2010 la ora 9:09 am
nu-i baga nimeni in seama daca nu faceau microtranzactii, oameni lacomi si prosti :noway:
a scris pe 16-08-2010 la ora 9:44 am
Imi place argumentul suprem pe care l-am citit mai sus: “pana la urma erau jucatori care nu aveau bani de joc,asa ca il jucau free,mare chestie”
Pe acelasi principiu poate sa fure cineva o masina ca pana la urma nu are bani sa o cumpere, si vrea si el sa aiba masina, mare chestie…
Suma de 88 milioane nu cred ca e scoasa din burta ci calculata pe bazaposibilului profit pe care blizzzard l-ar fi avut daca jucatori aia jucau pe servere oficiala. Un mic calcul ne spune ca suma aia este echivalenta cu income-ul pe care il are blizz numai din taxa lunara de la ~3600 de jucatorui timp de 3 ani de zile. Deja nu mi se mai pare asa de mare suma. Sunt convins ca erau peste 3600 jucatori care activau acolo si de mai mult de 3 ani de zile
a scris pe 16-08-2010 la ora 10:06 am
Si poti fi siguri ca nu toti ar fi jucat pe offi daca nu existau servere private.
a scris pe 16-08-2010 la ora 10:29 am
Evident ca nu toti, dar cum ziceam doar 3600 de jucatori timp de 3 ani nu mi se pare asa de mult. Probabil ca cifra este mult mai mare, dar blizzard a facut si el prezumtia ca nu toti ar juca pe oficial daca nu ar exista private, si de aia a estimat numai 3600 jucatori.
a scris pe 16-08-2010 la ora 11:59 am
@KodiaK
Doar un numar foarte mic de jucatori de pe un private server baga bani in joc. Suma aia e mult prea mare pt. cativa pimpalaci care vor sa fie uber.
a scris pe 16-08-2010 la ora 12:12 pm
Suma aia este calculata pe baza pierderilor pe care blizzard le-a avut pt ca oameni aia jucau pe privat in loc de oficial. Nu are nici o legatura cu ce bani au bagat jucatorii aia in serverul privat.
Este simplu. Se calculeaza ce % din cei de pe privat ar juca pe oficial daca privatul nu ar exista. Se inmulteste acel procet cu taxa lunara timp de x luni de cand functioneaza privatul. Rezulta cifra pe care blizzard ar fi castigat-o daca nu ar fi exista privatul. Este cea mai elementara aritmetica
.
a scris pe 16-08-2010 la ora 1:23 pm
Aritmetica elementara intr-o lume perfecta Blizzard. Sunt curios cum calculeaza ei % din cei de pe privat care ar fi jucat pe oficial daca privatul nu exista. I-a intrebat pe fiecare in parte, sau cum? Sau merg cu presupusul gen: ” 5000 de jucatori pe private server, si 3600 ar fi jucat sigur pe serverul nostru oficial, ca stie noi de la Blizzard.”
a scris pe 16-08-2010 la ora 1:36 pm
Mare sau mica suma , ce mai conteaza sa despicam firul in 4? Este vorba de niste unii care s-au folosit de munca altora si au avut si tupeul sa ceara bani pentru asta. :noway:
a scris pe 16-08-2010 la ora 1:42 pm
Jalnic… cred ca numai romanii pot sa-i apere pe cei ce fura munca altora si le mai gasesc si scuze ca n-au bani.
a scris pe 16-08-2010 la ora 2:07 pm
Băieții cu serverul au fost cam lacomi. Să produci 3 mil. USD pe spatele lui Blizzard e mai mult decât o joacă de administrare a unui server privat. Lăcomia se pedepsește. Pun pariu că Blizz i-au somat să termine cu prostiile și să se oprească pe la 1 milion USD. Dar… așa e-n tenis.
Iar 88 = ∞ (infinit) de 2 ori. E o reprezentare grafică a unei sume extrem de puternică dpdv simbolistic => don’t mess with this shit / don’t mess with us or you’ll get it!
Băieții cu serverul erau ori români, ori extrem de “fomiști”, pentru că n-au știut când să se oprească.
a scris pe 16-08-2010 la ora 3:02 pm
Am calculat gresit ![]()
Suma aia este echivalenta cu ~175.000 de abonamente lunare platite timp de 3 ani de zile. nu 3600 cum am zis initial
.
a scris pe 16-08-2010 la ora 3:27 pm
))) eh serverul am inteles ca nu a rezistat 3 ani
a inceput prin septembrie 2007 in jur de 20 a lunii si s-a inchis in 2009 nu mai tin minte luna. asa am vazut printr-un clip de pe youtube=))
au plecat pe rand deoarece cel care a deschis serverul baga banii in buzunar si mai nimic in server si nici nu-i platea pe cei care mai lucrau la server. posibil chiar sa fi fost turnat de un fost partener.
a scris pe 16-08-2010 la ora 5:25 pm
Sabotorx021
nu credeam ca e cineva asa prost incat sa dea banii pe iteme custom jucand pe un server pirat
nu e vorba de prostie aici. sunt unii la fel ca mine (desi eu nu am dat niciodata bani pe wow piratat sau original) care vor sa vada cum e wow gameplay pvp / raiding. poate unii nu vor sa faca grind 6 luni ci doar sa incerce wow late game features. si daca ajungi sa joci cateva saptamani pe pirat o sa vezi ca e chiar misto daca reusesti sa ignori unele neajunsuri.
KodiaK
Suma de 88 milioane nu cred ca e scoasa din burta ci calculata pe bazaposibilului profit pe care blizzzard l-ar fi avut daca jucatori aia jucau pe servere oficiala.
cine joaca pe pirat nu are nici cea mai mica intentie sa joace pe oficial. pirat totusi e o bataie de cap, sunt buguri, chestii neimplementate si alte chestii neplacute. dar cu toate astea eu (si nu numai) nu as fi jucat oficial nici gratis din motivul din care am scris mai sus. si am dat de destui baieti care au renuntat la oficial din diverse motive. deci banii aia blizzard nu iar fi capatat nici cu, nici fara servere pirat.
a scris pe 16-08-2010 la ora 6:39 pm
@Jol1nar – nu sunt de acord. In primul rand, primul lucru care l-ai zis nu prea are legatura cu ce ai quoted. Se referea exclusiv la datul de 100 $ dintr-un foc pe ceva complet inutil. In al doilea rand, sunt multi jucatori care au inceput sa joace pe private si dupa aia au trecut pe oficial.
a scris pe 16-08-2010 la ora 8:37 pm
jol1nar, este vorba de potentiali clienti/abonati Blizzard. Potentiali inseamna posibli. Nimeni nu are de unde sa stie (nici chair jucatorii in sine) ce ar face respectivi daca nu ar exista serverele pirate. Poate ca nu ar fi jucat WoW deloc, sau poate ca l-ar fi jucat original. Nu ai de unde sa stii ce s-ar fi intamplat.
Regula aceasta nu se aplica numai in cazul blizzard, ci in orice caz de incalcare a drepturilor de autor.
a scris pe 16-08-2010 la ora 10:36 pm
cu blizzard nu e de joaca,cu nici o companie din asta mare si lacoma nu e de joaca.ar fi frumos sa-i taxeze si pe acei jucatori care jucau pe servere private.
a scris pe 17-08-2010 la ora 1:17 pm
@Lasher
pe serverul pe care jucam existau microtranzactii. daca as fi facut raiduri in maxim 5 zile as fi avut cel mai bun gear de pe server exceptand VIP gear (pe care dai banii). am jucat cateva luni bune si singuru lucru ce am facut a fost pvp. totusi un server pirat suporta niste costuri ma gandesc. si daca iti place sa joci pe el de ce sa nu sustii serveru (nu ma refer la romani aici ca ii jignesc)? no VIPS o luau pe coaja de la rogues pe server si cine vroia sa joace cu alta clasa trebuia sa ia vip sa faca fata in pvp. vip rogues faceau legea. daca ai fi jucat ai fi vazut si tu ca vip merita pt unii. am jucat foarte multe mmo-uri si serverul ala (impreuna cu RF Online) au fost cele mai bune experiente din toate mmo ce am incercat. deci aia “100 $” care zici tu nu mi se par complet inutili desi nu cred ca era atat, dar nu am fost curios.
@KodiaK
ai dreptate. ma exprimasem gresit. am vrut sa zic ca daca blizzard inchide serverele pirat. nu daca nu ar exista servere pirat deloc. dupa cum am mai zis, sunt multi care nu vor sa isi sacrifice atata timp ca sa ajunga in wow late game. aceia joaca pe pirat.
a scris pe 17-08-2010 la ora 10:18 pm
doar bump.
faine comentarii. iar highlancer a imbogatit eficient esentza moralei. va invit sa cititi postul. dealtfel cititi sau re-* tot topicul. puteti sari peste ale mele.
binenteles, cel mai tare e tot mirceapuy (scuza-ma, pare ca am ceva cu tine. Nu n’am, nu mi’ai facut nik, nu m’ai jignit, amenintzat, fluierat. da’ nu ma pot abtine frate. am si eu sensibilitatile mele):
mirceapuy:
cu blizzard nu e de joaca,cu nici o companie din asta mare si lacoma nu e de joaca.ar fi frumos sa-i taxeze si pe acei jucatori care jucau pe servere private.
laser.
a scris pe 18-08-2010 la ora 12:47 pm
Chiar ma gandeam de unde si pana unde 88 mill $ dar “KodiaK” a spus destul de clar si chiar are sens.
Dar totusi nu cred ca au scos aia 3 mill $ prin microtranzactii/donatii …E adevarat ca la vremea lui a fost cel mai popular si jucat server privat dar chiar si asa
Acum cred ca urmeaza MoltenWoW care e cel mai avansat in momentul asta pe partea de script si duc nesimtirea ca si zic asa la un alt nivel ,scripturile sunt luate direct de la blizzard.Mai e doar o problema de timp
a scris pe 19-08-2010 la ora 4:11 pm
Dreptate, in stilul Blizzard.
a scris pe 20-08-2010 la ora 1:07 am
O sa scoata Blizz 88 de milioane de $ la sfantul astepta de la astia. Poti sa le iei casele sa le vinzi mamele, surorile, tot ! si tot nu scoti banii astia.Nu stiu cati membrii erau implicati de la serverul respectiv, dar sa fi fost si 100 de insi, tot nu au de unde scoate banii
Un calcul simplu: 100 ori 300 000 casa (asta daca au macar ceva pe numele lor), abia daca scot 30 de milioane de dolari.Sunt sigur ca in criza economica in care ne aflam o sa se gaseasca foarte multi care sa arunce cu 300 000 de $ pe o casa. In SUA in 2009, puteai lua bine mersi o casa evaluata candva la o suta si ceva de mii de dolari cu doar 5-10 000.Deci Bliz, poate sa astepte mult si bine.
Oricum capii retelei, cei mai mari, sunt sigur ca nu o sa fie prinsi niciodata.Asta daca chiar au castiga 3 mil de dolari din treaba asta, ceea ce oricum mi se pare exagerat.Sa fi avut si 30 000 de utilizatori lunar, si tot nu se adunau atatea bani. La asa venituri sunt si cheltuieli pe masura.
a scris pe 20-08-2010 la ora 1:15 am
Blizzard 1
Shitty private server 0
OWNED
Adaugă un comentariu
Scrie în formular adresa de email asociată şi comentariul tău va ieşi în evidenţă.